Ga naar inhoud


Beeld blijft steeds stil staan cccam2.30 sidlimit4


dream7020

Aanbevolen berichten

Dit is wat ik kon uitlokken met mijn foute kaart op 25/01/2013:


Ik heb de fout kunnen uitlokken deze ochtend. Dit was mij toch nu toe niet gelukt.
Ik heb twee opnames gestart. Een op Vier en een op 2BE om 9h45.
Dan heb ik Eurosport HD opgezet (halve Finale Melbourne Federer-Murray).
Om 10h30 ongeveer trad de fout op. Freezes op Eurosport HD. Tot dan was het beeld goed.


Een bewijs van de kanalen die ik aangeschakeld had is een screen grab van CCcam:
 



card reader /dev/sci1
handled 935(935) ecms and 107(107) emms
has sid limit assigned: max 4 sids every 11 seconds
13a9(4s), 320c(7s), 320e(2s)

SECA card xxxxxxxx rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT        : 2013-03-24
006c TV VLAANDEREN    : 2013-03-24


Dus 45 minuten goed
beeld. Maar soms duurt het zelfs nog langer. Het is niet te
voorspellen. Een simpele test van 5 minuten gaat nooit de fout boven
water brengen.


De enige manier om de freezes kwijt te geraken is dan de kaart heractiveren.
Andere combinaties van zenders gaan meestal wel goed. Al heb ik ook enige verdenkingen bij History HD.

Ondertussen is deze smartcard vervangen, en de freezes zijn verdwenen.  Toeval?

Willy

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ook allerlei problemen met m'n TV Vlaanderen kaart. 

 

 

card reader /dev/sci0
handled 252(169) ecms and 111(111) emms
has sid limit assigned: max 4 sids every 11 seconds
fab(7s), 13d0(1s), 1483(10s), 1f47(8s)

SECA card XXXXXXXXXXXXX  rev I4A entitlements:
0000 MANAGMENT : 2013-06-07
006c TV VLAANDEREN : 2013-06-07

 

Kan iemand hier iets uit opmaken? Ik heb nu al van alles geprobeerd - met 4/10 t.e.m 13, met 3/11, met of zonder handler, heb m'n kaart ook geheractiveerd, maar ik blijf freezes krijgen. Dus als iemand nog een nuttige suggestie zou hebben...

aangepast door sdspieg
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had dit ook al lang, ik heb men kaart uiteindelijk op 2 sids gezet, en de problemen zijn bijna verdwenen.

Een freeze komt nog af en toe, en dan is het wachten... herstart cccam lost het niet op.

Ben het zelf ook beu.

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je met deze kanalen

 

MTV Music 6fff, MTV Rocks 6ff3, VH1 Classic 6ff1, VH1 Europe 6ff0, MTV Dance 6fef, MTV Live HD 6fb8, History Ch Dut TVV 1414, Eurosport HD 1421, Eurosport 2 HD 13c9, History HD 14f1 Travel HD Dut 13c0 NGC Wild 1419 Duck-TV 1415 JimJam 334F Nikelodeon 7007, ESPC America 3335

 

freezers krijgt dan komt het dat de kaart langzaam in de anti cardshare komt te zitten. Oplossing is om maximaal 2 van deze kanalen tegelijkertijd te bekijken. !  en dan komen freezers helaas nog voor 

aangepast door Cobra Car

Groeten Max

DM 8000

DM 600

 

Big visosat 5 lnb ( 28-23-19-13-9)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begin dat getreiter van TVV ook stillekesaan beu te worden.

de laatste weken ook regelmatig freezes, vooral op mijn 2e kaart. Heb 2 kaarten (full + 2e kaart) in 2 dreamboxen die onderling sharen (kwestie van overal alle kanalen te kunnen zien) plus nog een CD kaart erbij.

CCcam limit staat nu op 3 11

History en NGC wordt hier wel bekeken, ja

maar dan nog regelmatig korte freezes op zowel HD als SD zenders van TVV.

werkt soms beter zónder de 2e kaart (dus alles via de share op de hoofdkaart).

denk er dus aan om die 2e kaart gewoon buiten te keilen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inderdaad tvvlaanderen heb ik al een tijdje op max 2 staan, het lukt niet anders.  Ik test nog regelmatig met 3 of 4, maar dan gaat hij hangen.

Mijn canaal digitaal kaart, heeft nu de problemen, freezes van enkele seconden. Enkele weken terug stond ze nog op 4, en dan begonnen de freezes, en af en toe de kaart minuten lang niet bruikbaar, had ze toen op 3/11 gezet met beterschap.  Test geeft aan dat dezelfde freezes geeft als 3/11 als 2/11 en 2/10.  Ze gaat niet in penalty, enkel freezes, en dit op al de zenders van de kaart.

Het is echt erg... die domme payservers blijven maar bijkomen, en wij die het dan gebruiken voor intern worden benadeeld.

Ik wil geen leven meer zonder dreambox, zonder streaming video naar al de apparaten... tju toch.

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad tvvlaanderen heb ik al een tijdje op max 2 staan, het lukt niet anders.  Ik test nog regelmatig met 3 of 4, maar dan gaat hij hangen.

Mijn canaal digitaal kaart, heeft nu de problemen, freezes van enkele seconden. Enkele weken terug stond ze nog op 4, en dan begonnen de freezes, en af en toe de kaart minuten lang niet bruikbaar, had ze toen op 3/11 gezet met beterschap.  Test geeft aan dat dezelfde freezes geeft als 3/11 als 2/11 en 2/10.  Ze gaat niet in penalty, enkel freezes, en dit op al de zenders van de kaart.

Het is echt erg... die domme payservers blijven maar bijkomen, en wij die het dan gebruiken voor intern worden benadeeld.

Ik wil geen leven meer zonder dreambox, zonder streaming video naar al de apparaten... tju toch.

Kun je even aangeven wat je veranderd heb,(Cccam.cfg) dan kan ik dat ook bij een kennis van mij invoeren ook hij heeft las van freezes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij staat hij nu op SID LIMIT: /dev/sci0 2 10

Dit werkt 95% terug.  Freezes komen toch nog soms voor, de ene dag niet, de andere dag soms.

Frustrerend!

Snel zappen is hier toch verleden tijd.

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je wel kan doen even een oude CCcam versie gebruiken 2.13 dat werkt ook geen stilstaand beeld of freeze, deze versie update nog de secakaarten.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het misschien kunnen dat kaarten die eenmaal "in penalty mode" zijn gegaan; altijd problemen gaan blijven geven? En dat de enige oplossing is hetgene wat Kabeltje heeft gedaan (kaart vervangen en dan zorgen dat je nooit boven de 4 gaat)

 

('t Is maar een idee he.)

 

Oh ja, voorlopig gaat alles hier goed (max 3 opnames tzt én max 1 zender kijken terwijl)

aangepast door dvbs
  • Like 1

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...