Ga naar inhoud


Ecoduct bouwen, kost een paar centen maar.........


prutsie

Aanbevolen berichten

Soms begrijp ik weinig tot niets van de beslissingen die ons aller overheid neemt.

Neem nou deze, je bouwt een ecoduct over een snelweg zodat de beestjes van A naar B kunnen zonder dat ze een drukke snelweg over hoeven te steken.

Een lovelijk streven, kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Maar dan maak je de afspraak met bewoners die aan een zijde van het ecoduct wonen dat de beestjes die er over het ecoduct komen aanwandelen niet in te grote getale van het ecoduct gebruik mogen maken.

 

Lastige zaak, hoe ga je aan een hert duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat hij van het ecoduct welke voor hem gemaakt is gebruik gaan maken omdat anders de bewoners van het dorpje aan de overzijde er misschien wel eens last van zouden kunnen krijgen ?

De oplossing is simpel, je schiet het hert gewoon voor zijn donder.

Hert dood dus die gebruikt het peperdure ecoduct niet meer, en lekkere hertebiefstuk die de poelier weer kan verkopen.

 

Deze logica gaat mijn pet ver te boven.

-we bouwen een miljoenenkostend ecoduct voor het wild

-we spreken af dat er niet teveel wild over het ecoduct heen mag.

-het teveel schieten we af.

-klaar.

 

Gelukkig zijn er meer mensen die deze vorm van logica niet helemaal begrijpen, en dit onbegrip kenbaar maken.

Maak ook je onbegrip kenbaar, en stop deze verspilling van onze belastingcentjes

https://petities.nl/petitie/geen-geweren-om-de-herten-te-keren

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zag op TV een ecoduct met aan weerszijde hekken. Bleek een doorgang te zijn van de voedselarme Veluwe naar bouwland.

Boertjes natuurlijk boos. Herten leuk, maar niet in je bouwland. Ze werden afgeschoten. (WA en zijn vriendjes?)

De rapportage noemde de betonlobby.: Je hebt een weg met viaducten maar je wilt nog meer verdienen dus wat ecoducten.

Regelmatig kom ik over de N236 Weesp - S'Graveland. Wat daar over moet steken is mij een raadsel maar een duur project gaat het wel worden. (betonlobby?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk persoonlijk dat ze die ecoducten ook wel zo kunnen maken dat groot wild als deze edel herten de oversteek niet kunnen maken maar ander klein wild wel.

 

Op zich zijn ecoducten gewoon een verrijking van de natuur want nu zijn veel gebieden volledig afgesloten en zie je soms dat bepaalde dieren alleen nog maar in zo'n afgesloten gebied leven en aan de andere kant van de snelweg uitgestorven te zijn.

Dus wat dat betreft is een ecoduct een prachtige oplossing.

Het probleem is alleen dat alleen deze positieve ontwikkeling naar voren worden gebracht bij de 1e plannen en de nadelen vaak onderbelicht blijven.

Wilde varkens kijken op de Veluwe, prachtig natuurlijk vooral met van die mooi gesteepte biggetjes, maar als die beesten elke keer je tuin weer op de kop zetten dan ga je daar toch wel anders over denken. Jagen jullie de merels dan niet weg als ze je kersenboom leeg eten? en zet je geen muizenval als je merkt dat ze de spullen in de schuur stuk bijten?

Dit probleem zal telkens weer naar boven komen en dat kan ook niet anders, want kijk je naar de lijst met dichtst bevolkte landen met meer dan 15 Miljoen inwoneners dan staat Nederland wel op de 4e plaats met zo'n 400 inwoners per km2.

Dat er dan beesten afgeschoten worden omdat ze op een plek niet gewenst zijn lijkt mij ook onoverkomelijk en dan kan iemand op zijn flatje van 3 hoog dat wel zielig vinden, hij/zij zal heel anders gaan denken als men met laarzen aan naar het werk moet omdat zo'n beest bij hem of haar steeds op de gallerij van de flat heeft staan schijten of steeds de bloemen weer uit de bloembak heeft opgevreten.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat een boer niet graag wil dat zo'n beest van 150 tot 250 Kg even zijn akker plundert en dan komen ze vaak ook nog niet alleen maar meteen met een heel roedel bestaande uit 5 tot soms wel 20 dieren. Komen die elke nacht even per dier een paar Kg van je verbouwde gewassen naar binnen werken en nog meer vertrappen dan zal niemand daar vrolijk van worden.

En 10 dieren op 10.000 ha zal misschien geen enkel probleem zijn, worden dat er 100 of nog meer dan kan het wel problemen geven.

 

En natuurlijk is het dan wel heel L'llig (en ik vind het ook onsportief) om dat afschieten net bij een ecoduct te gaan doen maar dat het aantal in toom gehouden moet worden in ons dichtbevolkte land daar ontkom je gewoon niet aan.

 

Mijn mening is dan ook beter nu afschieten en consumeren dan straks, net als vorig jaar, van de honger dood laten gaan omdat er in de winter niet genoeg te eten voor hun is.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

rare jongens die Romeinen (sprak obelix, wandelend in het Bos met een everzwijn onder zijn arm)

 

die Romeinen bouwden toen nog aquaducten

nu worden er ecoducten gebouwd en nog steeds zijn er volksstammen die het niet begrijpen

 

tja je kunt ook een Artis abonnement nemen als je dieren in kooitjes wil zien.

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...