Ga naar inhoud


Hoe image maken in W8?


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen!

 

Eindelijk had ik alles zoals ik wilde en dacht nu een backup image te gaan maken. Maar ik kan deze optie niet meer terugvinden in het onderhoudscentrum.

 

Klopt dit of heb ik iets gemist?

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank winwiz; geniaal! Ik ga dat uitprinten :-) Het is er niet eenvoudiger op geworden, terug naar de DOS command prompt...

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een vraag: hoe kom ik in de "Windows Recovery Environment" nadat de HD is gecrasht?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die komt automatisch tevoorschijn als de pc niet wil opstarten Dit is een aparte (hidden) partitie van ongeveer 100 MB groot waarvan hij dan opstart. Mocht de hele harde schijf kapot zijn moet je opstarten van usb of dvd om naar de recovery mode te gaan. Bij microsoft kun je eventueel een DVD downloaden om in deze mode te kunnen komen. Je kunt hem ook zelf maken. Typ recovery in als je in het startmenu bent. Bij instellingen vind je dan een herstelstation maken

 

Je hebt trouwens nog extra opties nu.

 

Je kunt Windows 8 refreshen. Windows 8 wordt opnieuw geïnstalleerd met behoud van je persoonlijke gegevens

Je kunt Windows 8 resetten. Windows 8 wordt opnieuw geïnstalleerd zonder behoud van je persoonlijke gegevens

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, thanx! Er is nog heel wat te ontdekken. Ik vraag me wel af hoe een gewone sterveling dat allemaal moet uitvinden :-)

 

Ciao, Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door het hier te vragen ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een DVD te klein is voor een image. En volgens het geciteerde artikel is voor herstel geen DVD meer nodig. Dat gaat in W8 anders. Maar ik laat het volledige antwoord graag over aan winwiz ;-)

 

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt. Je maakt een "WIM" (Windows Image File). Deze kun je niet als opstartbare DVD gebruiken. Gewoonlijk is deze trouwens ook te groot voor een DVD aangezien er meestal ook diverse programma's geïnstalleerd zijn en de totale image over de 8.7 GB heen gaat (grootte van een double layar DVD)

 

Je hebt dus te maken met 2 mediums. 1 opstart DVD of USB stick en daarbij een DVD (als het past) of externe harddisk met de feitelijke image. Het kunt dan dus wel op een simpele manier verschillende backups maken zoals:

  1. Alleen Windows geïnstalleerd
  2. Windows met Office + Antivirus enz.
  3. Windows met Office + Antivirus en andere programma's
  4. Laatste werkende staat

Je kunt dus bij het terugzetten heel simpel kiezen naar welke staat je terug wil

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo winwiz! Begrijp ik het goed dat je één image maakt, zoals beschreven in jouw link hierboven en dat je bij een evt herstel (d.m.v. dvd?) kunt kiezen of je de hele image terug zet of een deel er van?

 

En zou je svp nog even willen kijken naar mijn vraag over de apps?

 

Vriendelijk dank! Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh, nee Het zijn verschillende images die je op verschillende tijdstippen van de installatie maakt. Dat kon natuurlijk in principe altijd al maar lang niet iedereen denkt eraan, vandaar dat ik dat nu nog maar een keer op tafel gooi.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, thanks! Dat is nu helaas te laat. Zou ook te mooi zijn om waar te zijn :-)

 

Hartelijk dank alweer!

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...