Ga naar inhoud


problemen na thunderbird update deze week


pirrewit

Aanbevolen berichten

Je zou is moeten zoeken of er wellicht andere (meerdere)  profielen

op jouw pc staan. Wellicht verslikt Thunderbird zich in een

onjuiste verwijzing.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik het goed begrijp. werkte alles goed tot de update van Thunderbird.

Is er geen restore point beschikbaar van voor de update, of misschien zelfs een image van C: ? Je kunt dan de situatie terugdraaien.

Om te voorkomen dat de mails niet meer beschikbaar zijn (op de server) van na het herstelpunt, kun je de betreffende mails slepen naar je bureaublad, en dan later weer in Thunderbird slepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update.

Ik dacht gisteren voor ik nog verder ga klooien even een Mozbackup te maken met de huidige toestand en de daarbij horende problemen.

Direct na de update deed ik een restore. Zo kon ik zien dat Mozbackup niet de mogelijkheid biedt om één enkel email adres te restoren. Kan dus wel met KLS.

Dus het hele zooitje werd netjes terug gezet. En wat dacht je ,nu is toch nagenoeg alles weer zoals bij het oude.

De mappen zijn allemaal terug van de 3 accounts tot op de dag van vandaag ,in de juiste volgorde en zelfs heel oude mails tot 2010 zijn ook allemaal terug gelezen en ongelezen.

Er blijft nog wel een anomalie . In de appdata profiles default zijn de 3 accounts te zien maar de hoofdaccount heeft nog een pop -1 en een pop-2 extensie.

-1 is maar 2.5 KB groot maar de -2 is 7.2 gieg.

Dus waar voorheen het bestand thunderbird ongeveer 6 gieg groot was is dat nu 12.5 Gieg.

Ik vraag mij af of ik pop-2 moet/kan verwijderen of gewoon laten zoals het is. Momenteel loop alles foutloos en kan je het misschien beter houden zo. Ik zie in de profiles dat -1 en -2 niet meer bewegen dus die krijgen geen info meer over nieuwe mails.

 

ps :ik denk nu dat KLS telkens een restore gemaakt heeft in de pop-2 account en was deze voor mij niet zichtbaar omdat Thunderbird altijd de  problematische hoofdaccount toonde zonder concept en verzonden map.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw profile.ini kun je zien welk account

er gebruikt wordt.

 

Los daarvan, kun je comprimeren en zien of

de bestandgrootte daarbij slinkt.

 

Anomalie kwam in mijn vocabulaire niet voor,

Google was mijn vriend :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij comprimeren is het enkel de hoofdaccount zonder aanhangsel die vermindert. De-1 en -2 blijven gelijk. Dus neem ik aan dat je -1 en -2 kunt verwijderen.

Eerst nog maar eens een mozbackup dan het kleine -1 verwijderen. Kijken wat dat geeft?🙂

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al gekeken welke profiel(en)

er in de ini file staan?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Psychosammie:

@Con
Zeker nooit naar Star Trek gekeken?

Bedoel jij met Kirk, Scotty en Spock?

Nee, nooit.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Psychosammie:

 

Die link had ik niet gelegd...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hiermee alles wordt ingelezen (ik denk dat de sterretjes wildcards zijn).

Kopieer die regel een regel later.

Markeer de bestaande regel als commentaar.

Vul in de gekopieerde regel het path van jouw grote account.

 

Start Thunderbird opnieuw op en kijk...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei pirrewit:

Sorry maar de sterretjes heb ik zelf gemaakt voor alle veiligheid. Je weet maar nooit.

Er staat normaal iets van 48kK254 of zo iets.☺️

 

Komt dat overeen met één van jouw profielen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...