Ga naar inhoud


problemen na thunderbird update deze week


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik heb problemen na de thunderbird update deze week. Regelmatig vraagt hij opnieuw de wachtwoorden van de 2 email accounts die ik heb bij Telenet.

Hij vraagt niet naar het wachtwoord van mijn gmail.

Dit is nog niet het grootste probleem want met invullen van het wachtwoord is dit opgelost en komen de mails weer binnen.

Ik ben evenwel de "verzonden" en "prullenbak" en concepten kwijt. Dit zal wel mijn fout zijn met het klooien met de wachtwoorden neem ik aan.

Nu is er wel een backup file op de harde schijf en op youtube vind ik een how to om deze terug te zetten maar ik slaag er niet in.

Ik heb een kopie van het volledige profiles bestand op mijn bureaublad. Dan zou ik help :probleemoplossen :map openen: file kiezen : thunderbird sluiten  en dan vanuit de kopie op het bureuablad

het origineel moeten overschrijven.

Dan zou het opgelost moeten zijn maar is het niet. Ben toch al een paar uren bezig zonder resultaat.

Zou het kunnen dat ik maar een deel van het profiles bestand kopieer problemen geeft . Het volledige profiles bestand een op een overschrijven wil ik niet omdat er niets fout is met de andere 2 accounts.

Hopelijk begrijpt iemand wat ik hier schrijf want ik krijg er zelf een punthoofd van.😄😄

 

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je links op je account klikt dan selecteer je rechts map abonnementen beheren,

daar kun je eventueel missende mappen aanvinken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan krijg ik    E-mail    Accounts  Geavanceerde functies maar ik zie daar geen missende mappen. Kijk ik dan verkeerd?

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom er straks op terug, zit nu te borrelen.😁

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nu heb je er niets aan maar als de boel weer werkt kan ik je KLS mailbackup aanbevelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 4 zip backups met KLS maar geen enkele wou unzippen.Er stond bij alle een rood kruis over. Heb het dan maar verwijdert uit de soft.

Ik heb ook nog een Mozbackup maar daar vind ik geen keuze om enkele files uit profiles terug te plaatsen . Enkel de volledige profiles file?

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgeborreld...

 

 

image.png.2fe1351a227b961e6b058fe828c2ed30.png

image.png

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Con maar jammer genoeg ontbreken bij mij zowel mapabonnementen  als offline instellingen en dat op alle 3 mijn mail accounts.

Als info ik gebruik pop 3 . Het overige is precies identiek.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik imap.

 

Maar heb de add-in Menu Wizard 5.11 geïnstalleerd.

Wellicht brengt dat soelaas.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei pirrewit:

Deze add in is mij onbekend . Waar haal ik deze?

image.png.6eb8a2d4d6eabf1e0c2123506a4f4e05.png

 

image.png.d1320307491bc33832b2bf47e9363d25.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijke uitleg maar ik vrees dat ik niet weet wat er mee aan te vangen om mijn probleem op te lossen.

Als ik het goed heb dan kun je met imap mijn probleem niet hebben omdat dan alles remote bij telenet wordt opgeslagen . Toch?

Maar ik heb nu eenmaal pop3 in gebruik.

Ik herinner mij nu ook dat ik de backup's van KLS en Mozbackup ook nog in de cloud heb staan maar zoals gezegd weet ik niet precies hoe ik een deel van een backup terughaal.

Toch bedankt voor de hulp.🤞

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat ik je ga teleurstellen.

Ik heb op een andere pc een imap én een pop3 account.

En inderdaad, bij hij pop3 account kun je dat niet instellen.

 

Verder, en dit is dan de teleurstelling, zou ik het niet weten.

Maar in ieder geval succes.

 

Bestaan de mappen nog wél via jouw webmail (op de server)?

Dan kun je overwegen een imap-account aan te maken...

Voorwaarde is wel dat jouw pop3 account de berichten altijd

op de server liet staan.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad nog backup's gevonden van een 3 tal weken geleden. Zowel mozbackup als KLS.

Heb dan terug het KLS progje binnengehaald en daar zou je een backup deels kunnen terugzetten. Ik zeg wel "zou" want intussen heb ik reeds een keer of 5 de map "verzenden "willen terugzetten.

KLS doet dit prima ,gaat de bestanden unzippen en dan terugplaatsen. Ongeveer 3.5 Gieg. Sluit helemaal netjes af met de melding " restore gelukt" of iets dergelijks.

Jammer genoeg als ik dan Thunderbird open zie ik geen enkele verandering. De map "verzenden" is niet teruggezet.

Er staat ook geen map verzenden onder het hoofdaccount en ook geen map "concepten" . Enkel postvak in en prullenbak.

Ik dacht misschien heeft KLS wel degelijk het bestand hersteld maar heeft het ergens anders geplaatst. Zou dat kunnen ? Ik heb het nog niet gevonden.

Ik heb dus 3 mailadressen. 1 Gmail account en 1 alias en die doen het nog prima. Het hoofdaccount heeft dus nog enkel postvak in en prullenbak . En dan niog "lokale mappen"

Als ik nu een mail verstuur dan zie ik die niet in mijn hoofdaccount (heb geen verzenden map) maar maakt hij een gele map aan in de lokale mappen en daarin vind ik dan mijn verstuurde mail.

Wat ik ook zie is dat backups steeds in het engels zijn en thunderbird in het nederlands. Dus backup spreekt over "sent"map en thunderbird over "verzonden"map. Als dit 1 op 1 moet zijn lukt het natuurlijk nooit maar ik weet niet of dit van belang is.

Bij telenet staan enkel inkomende mails en geen verzonden mails door de pop3.

 

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...