Ga naar inhoud


virusscan en screensaver leiden eigen leven.


pirrewit

Aanbevolen berichten

De laatste tijd gaat de virusscan zijn gangetje. Avast is al jaren geprogrammeerd om te starten om 14.00 hr. Dat ging al honderden keren goed maar de laatste weken start hij naar eigen goeddunken ergens tussen 14.00 en 20.00 hr. Nooit meer op een vast tijdstip. In de settings staat nog steeds keurig 14.00.

De laatste dagen is er ook nog de screensaver die raar doet. Soms valt die gewoon weg en staat er in de instellingen niet meer "foto's" zoals ook al jaren maar simpelweg "geen"  en dan komt er uiteraard geen screensaver. Terug foto's instellen en dan gaat het weer goed maar onbekend voor hoe lang weer. Gebeurd soms eens per dag soms meerdere malen per dag.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarom zou je eigenlijk elke dag een scan doen ? Avast draait toch permanent op je PC ? Hier alvast wel en ik doe een manuele deepscan elke week

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat als je nou eens afscheid zou nemen van Avast...

Waarom gebruik je eigenlijk (nog) Avast, als Windows van zichzelf al een uitgebreide Windows-beveiliging (met o.a. defender antivirus) heeft? En welke bovendien stilletjes op de achtergrond zijn werk doet.

Nu al weer bijna 4 jaar geleden ging ik nieuwe HPlaptop gebruiken, ik kreeg McAfee er gratis bij. Met al zijn toeters en bellen.

Ik heb McAfee (ondanks 'de protesten') toen vrij snel helemaal verwijderd, en Windows defender het werk laten doen.

Nooit spijt van gehad, alleen maar plezier omdat ik geen omkijken en geen last meer had van het virusscannen.

Tegenwoordig is de Windows10-beveiliging mijn  inziens helemaal grondig.

De rest (privacy) stel ik in in Firefox browser, welke nog als add-on uBlock Origin heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Zunigkyk zei:

Wat als je nou eens afscheid zou nemen van Avast...

Waarom gebruik je eigenlijk (nog) Avast, als Windows van zichzelf al een uitgebreide Windows-beveiliging (met o.a. defender antivirus) heeft? En welke bovendien stilletjes op de achtergrond zijn werk doet.

Nu al weer bijna 4 jaar geleden ging ik nieuwe HPlaptop gebruiken, ik kreeg McAfee er gratis bij. Met al zijn toeters en bellen.

Ik heb McAfee (ondanks 'de protesten') toen vrij snel helemaal verwijderd, en Windows defender het werk laten doen.

Nooit spijt van gehad, alleen maar plezier omdat ik geen omkijken en geen last meer had van het virusscannen.

Tegenwoordig is de Windows10-beveiliging mijn  inziens helemaal grondig.

De rest (privacy) stel ik in in Firefox browser, welke nog als add-on uBlock Origin heeft.

 

Helemaal met je eens !

Ik kreeg onlangs een laptop van een vriend om te "herstellen" : hij was toch wel heeeeel traag geworden.

Toen bleek dat er zowat alle mogelijke AV-programmas op geïnstalleerd waren !!

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Pluizebol zei:

 

Toen bleek dat er zowat alle mogelijke AV-programmas op geïnstalleerd waren !!

 

Better safe than sorry 😂

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 4 of 5 anti virus programmas op je pc zet is die volgens mij niet meer vooruit te branden, vaak komen ze mee met de zogenaamde gratis software en als je dit dan zomaar installed tja dan zit je in notime met de gebakken peren. En als je PC continu met een hoge CPU en Disc bezig is gaan er onder Windows dingen falen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Penthe zei:

Als je 4 of 5 anti virus programmas op je pc zet is die volgens mij niet meer vooruit te branden, vaak komen ze mee met de zogenaamde gratis software en als je dit dan zomaar installed tja dan zit je in notime met de gebakken peren. En als je PC continu met een hoge CPU en Disc bezig is gaan er onder Windows dingen falen.

 

Klopt !

Na het verwijderen van een stuk of 4 AV programmas op de PC van een vriend (die niet meer vooruit te branden was) loopt het beestje nu weer als een speer met enkel Defender.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het ermee te maken met je energiebeheer dat niet goed ingesteld is

Ga naar Systeem / Energiebeheer en slaapstand

kies scherm uit ipv foto's

kies ook een tijdsduur voordat 't in slaapstand moet gaan die past bij een volledige scan (dus dat moet je ook één keer manueel hebben gedaan opdat je weet hoe lang het duurt) opdat de laptop niet voortijdig de app's onderbreekt

 

maar de windows eigen virus bescherming is beslist beter dan Avast en werkt ook beter om op gezette tijden een volledige scan te doen

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tonskidutch said:

maar de windows eigen virus bescherming is beslist beter dan Avast en werkt ook beter om op gezette tijden een volledige scan te doen

Dat doet Windoews 10 zonder het aan te raken met regelmaat die voledige virus scan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info / Ik gebruik windows 8.1 en het scherm gaat nooit uit en gaat ook nooit in slaapstand. s'morgens aan en na 4 minuten screensaver foto's en s'avonds volledig uit en dit al decennia.

In al die jaren nooit problemen met Avast en windows screensaver.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, pirrewit zei:

en dit al decennia.

misschien gaat je apparaat wel stuk zo langzamerhand

een leuke HP slice kopen en met een HDMI kabel aan je smarttv + een bluetooth muis / toetsenbord en je bent weer helemaal up to date onder windows 10

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De apparaten zijn natuurlijk niet meer dezelfde. Maar alle spec's worden telkens van een oud naar een nieuw toestel gecopieerd indien mogelijk.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht laat ik eens wat goede raad volgen en Avast verwijderen. Maar dit lukt niet zo maar. Ik ben dan wel de enige gebruiker en administrator en systeembeheerder enz . en log elke morgen in met mijn paswoord maar toch wil Avast niet dat ik verwijder. Telkens een boodschap vraag de systeembeheerder. Dus staat Avast er nog steeds op.

grts

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...