Ga naar inhoud


omschakeling naar 8psk icm multytenne


tritium

Aanbevolen berichten

hoi satters, zijn er meer mensen die last hebben van blokkerig beeld op sinds cd overgegaan is op 8psk?

 

ik heb een multytenne twin als schotel, en het gaat om de volgende zenders:

 

Discovery Showcase HD

National Geographic Channel HD

BravaHDTV

Nederland 1 HD

RTL 4 HD

RTL 8HD

VTM HD

Penthouse HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Even de zoekfunctie gebruiken, er is de afgelopen tijd genoeg geschreven over dit onderwerp.

 

8PSK heeft net iets meer signaal nodig en dit vraagt een meer preziese afstelling van je schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad al meer over gesproken. Heb mijn Multytenne al eens opnieuw afgesteld, maar blijf af en toe blokken hebben. Heb nu rond de 8 db en dat schijnt naar de 15 te moeten. Ga daar maar eens aan staan. Andere image wordt ook nog voorgesteld of een andere cam. Ik draai nu op Newnigma2 met cccam 2.3.0.

 

Ik wacht met smart op een goed draaiende Horizon box van upc. Ben het geklooi van CDS een beetje zat aan het worden. Maar ja, UPC of CDS, beide bedrijven met drie letters die staan voor een hoop ellende en onwil.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 dB is overkill. De drempel om beeld te krijgen ligt op ongeveer 5,5 dB. Uiteraard wil je je beschermen tegen slechtere atmosferische omstandigheden en dan is 2,5 dB een vrij kleine reserve. Ik zou rond de 10 dB mikken als acceptabel niveau.

 

@tritium: Je zult het dak op moeten. Storingsvrij beeld met een Multitenne is mogelijk, maar dan moet hij perfect uitgericht staan. Probeer als proefje tegen de schotel te duwen zonder hem te verstellen. Als je de signaalmeter op je ontvanger dan sterker ziet worden weet je hoe laat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 7,7 dB en toch blokken??? ik heb de schotel 1 jaar geleden zelf uitgericht, mischien is i verschoven, maar 7,7 dB moet toch voldoende zijn?

 

is het werkelijk waar dat je 15 dB kan krijgen met de multytenne mits goed uitgericht?

aangepast door tritium
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met goed weer is 15db op de cds transponders niet haalbaar.

7.7 lijkt mij wel te laag.

Dit gaat wel om droge onbewolkte momenten.

 

Daarnaast als je signaal op een natte dag minder wordt, haal eens een doek over de kop... Dit is juist het probleem. Reserve op de schotel zit er wel, maar 2 druppels op de kop is alweer teveel. En die druppels blijven na de regen er nog zitten ook. Doe er een doorzichtig kapje/folie overheen. Door meerdere al op dit forum aangeraden en foto's te vinden. Kost een paar procent maar is belangrijker als de regenreserve op de schotel zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is dat er continue rond de 7,9 dB wordt gemeld (balk even vastgezet) en dat er toch nog blokken zijn. Er wijzigt dan helemaal niets in de ontvangstkwaliteit. Ook bij compleet onbewolkt weer.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik bevestigen, mijn multytenne heeft dat ook. Vooral als het van die miezer regen is: blad is schoon maar de grijze bak zit vol sputtertjes en dan gaat hier de deur ff los om er een theedoek overheen te trekken.

Misschien moet ik ook maar eens het veelbeschreven regenkapje over de bak heenzetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de schotel een een beetje geforceerd naar links en rechts, en nu heb ik 8,5 dB en geeen problemen meer, blijkbaar is de multytenne geen slechte schotel, mits goed uitgericht.

 

dit waren nu een paar rukken links en rechts, en omhoog.

 

nou van het weekend eens proberen wat we er nog meer uit kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...