Ga naar inhoud


DVB-t drivers in combinatie met originele DMM firmware?


hansputters

Aanbevolen berichten

@Jan1962: in de laatste release is een DVB-T panel die mijn stick ook herkende.

Een groene stip gaf aan dat de drivers geïnstalleerd- en het pijpie klaar voor gebruik zou zijn.

 

Wat bedoel je precies met activeren van de stick.

 

Op het Italiaanse forum werd er melding van gemaakt dat het zaakje nog niet -goed- zou functioneren....

Ik hoor graag van je want ook bij DE is de beeldkwaliteit toppie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

edit: in de release notes van 9 dec jl stond het volgende: Dream Elite staff wants to propose a new update for the DE 4.0 with enigma 2.0

In this update you will find an EPG patch to make up for the lack of EPG for the Italian providers, awaiting that Dream-Multimedia fix definitively the problem, both for the EPG and DTT using USB tuner.

Therefore Dream Elite staff has create this patch using DE-EPG, to allow you to use the EPG on the Italian providers.

 

 

Update DE 4.0 001r02:

 

Dit houdt toch in dat DVB-T helemaal (nog) niet werkt in OE 2.0

Of hoe lezen jullie dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, het is natuurlijk hartstikke jammer maar ik waardeer de ondervonden steun heel erg.

En.....ik ben intussen behoorlijk bedreven geworden in het flashen, maken van zenderlijsten,

De meisjes hier zijn wat blij dat er voorlopig (?) rust in de tv-tent is

 

Mocht je t.z.t. ergens signalen opvangen dat OE 2.0 wél werkt met DVB-T dan hoor ik dat graag

 

Ook jij prettige dagen toegewenst en voorzichtig met vuurwerk, hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je t.z.t. ergens signalen opvangen dat OE 2.0 wél werkt met DVB-T dan hoor ik dat graag

 

Dat denk je wel dat de oorzaak de OE 2.0 firmware is, maar dat is niet zo.

Probeer deze maar eens: openaaf-2.0-dm7020hd-20121222.zip

http://www.aaf-digital.info/forum/index.php

http://images.mynonpublic.com/openaaf2/nightly/dm7020hd/index.php

 

Dat is ook een OE 2.0 versie.

Getest in mijn Xtrend ET9500 en die werkt perfect met de Hauppauge PCTV - Nano Stick Solo 73e SE - USB.

Ik neem toch aan dat je deze stick ook gebruikt hebt met mijn DVB-T files, een andere stick werkt daar zeker niet op.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt steeds interessanter mobieltje......

Nee, ik heb de 73e niet gebruikt (sterker nog, die heb ik onlangs verkocht) maar de Terratec T3 en/of de Hauppauge Win Nova TD

Die lopen beide ook op de Dib0700....

 

Openaaf.....nooit eerder van gehoord maar ik loop ook nog niet zo lang mee natuurlijk.

 

Terug naar OE 2.0 (Dreamboxupdate); werkt de PCTV daar dan wél op?

 

Het wordt zo langzamerhand een beetje wazig voor me

Link naar reactie
Delen op andere sites

AAF enigma images zijn er al vanaf medio 2007, later kwam de dagelijkse update Openaaf.

Grafisch is er nog een mooiere image n.l. de Xtrend-Alliance 1, maar die is er niet voor de dreambox.

 

Heb je dan een keer beeld gehad met de Dib0700 driver en de Terratec T3 en/of de Hauppauge Win Nova TD, ik neem aan van wel?

 

Ik heb nog even op internet gezocht naar meer info over de drivers voor deze twee sticks, belangrijk is de kernelversie.

 

Terratec T3

http://linux.terratec.de/tv_en.html

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/TerraTec_Cinergy_T_USB_XXS

In kernel since 2.6.26: TERRATEC T3

In kernel since 2.6.31: TERRATEC T5

 

Hauppauge WinTV-NOVA-TD-Stick

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Hauppauge_WinTV-NOVA-TD-Stick

 

Nee de PCTV stick werkt standaard niet met de firmware OE 2.0 Dreamboxupdate, de zipfiles die ik hier gepost hebt waren voor deze firmware.

Zoals ik al schreef kan ik die niet testen omdat er al een interne DVB-T tuner zit in mijn DM8000.

Waarom wil jij deze image eigenlijk in je box hebben?

Het is een kale trage image die ik beslist niet in mijn box wil, ook al omdat je toeren moet uithalen om er een CCcam in te zetten, er is geen plugin voor en als het dan werkt kan je via het menu de softcam niet eens opnieuw starten.

Er zijn genoeg alternatieve images die sneller, beter werken en grafisch veel mooier zijn.

 

Wat je moet doen is voorlopig ophouden met deze hobby, ga het na de feestdagen nog maar eens proberen .

 

Voor nu prettige feestdagen toegewenst.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar niet zonder nog even een antwoord te geven....

Beide door mij genoemde sticks functioneren, zoals eerder gemeld, werken top waarbij de T3 mijn voorkeur geniet. (Purmerend-Nrd. is onderverzorgd DVB-T-gebied)

Jouw links ken ik maar al te goed; beide sticks worden ook vermeld op de site van Linux tv.

 

Het blijft voor mij een raadsel waarom de PCTV alleen zou werken....

 

Nee, een hobby is het zeker niet maar ik wil het wel graag werkend hebben.

officiële DMM 2.0: ik vond de beeldkwaliteit echt heel mooi, mooier dan huidige OpenPLi 3; installatie van CCcam was me daarin al gelukt (GP 3 wizard en/of TS panel)

 

Alvorens we ons te goed gaan doen aan de kerstgans heb ik nog een paar concrete vragen:

 

1. beschikt die openaaf over dezelfde features (Hbbtv en webbrowser) als DMM OE 2.0?

2. stel ik zou alsnog een PCTV 73e op de kop tikken, werkt die dan mogelijk wel in DMM 2.0 en dus zeker in openaaf?

3. openaaf heeft standaard al CCcam?

4. jij hebt niet getest met een Dreambox; zou het een specifiek DMM-probleem kunnen zijn?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist een test gedaan met de pctv73e se, in de PLi 3.0, ik heb een opname gestart op Nickelodeon (DVB-T) en tegelijkertijd gekeken op NET5 (ook op DVB-T), dus dan kiest de Dream tuner C (de DVB-T stick). En dat werkt gewoon zoals het zou moeten, prima dus...

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar Jan, ik heb hier al diverse keren gemeld dat ikzelf OpenPLi 3.0 gebruik en dat mijn beide sticks daarin prima voldoen!

 

De discussie hier gaat over het gebruik van een DVB-T stick in OE 2.0 gebaseerde firmware

 

n.b.: ben jij eventueel bereid (als bezitter van een 7020 Hd en een 73 e) de DMM 2.0/openaaf uit te proberen (d.m.v. de door mobieltje ter beschikking gestelde drivers) ?

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het blijft voor mij een raadsel waarom de PCTV alleen zou werken....

 

ik vond de beeldkwaliteit echt heel mooi, mooier dan huidige OpenPLi 3; installatie van CCcam was me daarin al gelukt (GP 3 wizard en/of TS panel)

 

Alvorens we ons te goed gaan doen aan de kerstgans heb ik nog een paar concrete vragen:

 

1. beschikt die openaaf over dezelfde features (Hbbtv en webbrowser) als DMM OE 2.0?

2. stel ik zou alsnog een PCTV 73e op de kop tikken, werkt die dan mogelijk wel in DMM 2.0 en dus zeker in openaaf?

3. openaaf heeft standaard al CCcam?

4. jij hebt niet getest met een Dreambox; zou het een specifiek DMM-probleem kunnen zijn?

 

Bedankt!

 

@ hansputters

 

Ik ga nu je vragen heel kort beantwoorden omdat je in een kringetje aan het rond draaien bent, je hoofd zit te vol, je gaat nu vragen stellen die allang beantwoord zijn.

 

Mijn PCTV stick werkt goed met bepaalde images in mijn Xtrend ET9500.

 

De openaaf image heb ik in mijn box gehad alleen maar om te testen, of die features er in zitten weet ik niet, gewoon zelf uitproberen.

 

Ik weet niet of de PCTV stick gaat werken in DMM 2.0 en of hij gaat werken in jou DM7020 met openaaf weet ik ook niet, hij werkt in ieder geval in mijn Xtrent ET9500.

Maar waarom zou je een nieuwe stick gaan kopen terwijl je al twee sticks hebt die werken in OpenPLi 3.0 met de driver Dib0700 ?

 

Ja in openaaf zit standaard de CCcam2.30, in de nieuwste OpenPLi 3.0 inmiddels ook en deze wordt nu standaard geïnstalleerd tijdens het installeren van de image.

 

Nee ik heb het niet getest met een dreambox en of het een specifiek DMM-probleem is, geen idee, het is gewoon een kwestie van de juiste drivers installeren, ja maar welke?

 

Als laatste een opmerking over de beeldkwaliteit:

Er is geen enkel verschil in beeldkwaliteit tussen de images, de basis van de images, de drivers en de standaard plug-ins voor video zijn allemaal hetzelfde. (optimaal beeld krijg je met de juiste instellingen)

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

n.b.: ben jij eventueel bereid (als bezitter van een 7020 Hd en een 73 e) de DMM 2.0/openaaf uit te proberen (d.m.v. de door mobieltje ter beschikking gestelde drivers) ?

 

Nee je vraag aan @Jan1962 moet zijn:

ben jij eventueel bereid (als bezitter van een 7020 Hd en een 73 e) de DMM 2.0 uit te proberen (d.m.v. de door mobieltje ter beschikking gestelde drivers) ?

 

Bij Openaaf kan je de juiste (Dib0700) drivers downloaden via het menu (uit de feed)

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfecte antwoorden op concrete vragen, dank je!

Waarom DMM 2.0? Nou, wat kan er beter zijn dan het origineel, ben ik geneigd te denken.

Bovendien spreekt Hbbtv me wel aan en dat kan Pli nooit en te nimmer bieden hoe goed dat platform ook is.

Ik heb vanmiddag voor een prikje een 73e op de kop getikt en daarmee ga ik nog een laatste test doen.

 

Maar je hebt gelijk: eerst maar eens tot rust komen en gewoon doen wat die box biedt: tv kijken!

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...