Ga naar inhoud


Nieuwe plasma tv met of zonder decoder?


Strider

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben op dit moment een beeldbuis met een losse satelliet ontvanger. De beeldbuis is het op dit moment aan het begeven, en daarom ben ik voor mijn ouders aan het kijken naar wat voor tv ze het beste kunnen gaan kijken.

 

Mijn oog is gevallen op:

 

Samsung PS51E6500 (wel DVB-S)

 

Panasonic TX-P50ST50 (geen DVB-S)

 

Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik niet meer weet wat nu de beste keuze is. De huidige satelliet ontvanger is al eeuwen oud, en heeft daarom ook alleen een scart aansluiting, dus die kunnen ze niet meer gaan gebruiken. Nu vind ik zelf een tv met een ingebouwde satelliet decoder de mooiste oplossing, alles zit in de tv, en je hebt nog maar 1 afstandsbediening.

 

Maar ik krijg gewoon erg weinig informatie gevonden betreffende de gebruikerservaringen van bijv. de PS51E6500 of een andere tv met een ingebouwde decoder. Daarnaast heeft bijv. Panasonic niet eens tv's die CanalDigitaal gecertificeerd zijn. Maar ik wil de tv keuze ook weer niet alleen van de ingebouwde decoder laten afhangen, beeld kwaliteit etc. is ook gewoon belangrijk. Maar dan heb ik weer het volgende issue, ik zie dat er tig aantal satelliet decoders zijn, waardoor ik de bomen door het bos niet meer kan zien :)

 

Kan iemand mij wat tips geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


de desbetreffende tv's,ken ik niet.mijn persoonlijke mening zou zijn,en een nieuwe tv,en een nieuwe satelliet ontvanger.op het gebied van satelliet,gebeurt er sneller een verandering,t.o.v.een hd tv.als je een tv koopt,met een sat ontvanger erin met ci module,en er komt een nieuwe norm uit,bvb mpeg?,dan kan de decoder in de tv al niet meer gebruikt zijn,en moet er dan toch een apparte sat ontvanger kopen.te zien aan je bericht,zijn je ouders gewend,om met meerdere ab's te werken.als je een extra decoder lelijk vindt,zijn er al oplossingen,dat je mini sat ontvangers en eventueel een 2,5 hd schijf kan plaatsen achter de tv.bij de reviews staan er decoders,die je perfect achter de tv kan bouwen,en het kost echt niet zoveel.ik heb dergelijke ontvanger die achter mijn tv kan verborgen zijn gekocht voor 79€.die decoder kan perfect de kaart aan van canal digitaal.die kan ook opnemen,dmv oftewel een usb stick,oftewel een 2,5 inch harddisk.ik zou mij niet teveel blindstaren op een gecirtificeerde ontvanger,daar deze meestal weinig kunnen.u kent het best hoe je ouders met toestellen aan kan.mijn ouders zijn dan tevreden met een cd gecirtificeerde ontvanger die kan opnemen,maar ja,die zijn 76 en 77,die kan je nog moeillijk een linux ontvanger laten leren.(geprobeerd met mijn ouders als ze 68 waren,maar dit lukte niet).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Heb hier een Panasonic plasma staan met dvbs2 ingebouwd en samen met een Mediaguard cam of Aston 1.07 werkt dat perfect. is niet Canal Digitaal gecertificeerd maar zie geen enkele reden waarom dat zou moeten, in tegendeel zo ben ik tenminste baas op eigen buis :D :D :D een kanalenlijst maken kan ik zelf ook wel en heb dan tenminste de nummering zoals ik hem wil en niet zo voorgekauwd als bij die fastscanlijst..

 

Komt er eens een tijd dat de ingebouwde tuner niet meer mee kan dan kun je er altijd nog een losse tuner naast zetten toch.

 

Groetjes.........................

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Strider

 

Panasonic is een kwaliteitje beter dan samsung, dus gewoon een Panasonic nemen.

Lekker met een losse receiver met ingebouwde harddisk Dreambox DM800SE (single tuner) of DM72020HD (dual tuner)

 

Panasonic heeft een hotel menu zodat hij altijd staat op bijvoorbeeld HDMI1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm okai, dan kan ik maar beter kijken naar een losse satelliet receiver. Een dreambox is eigenlijk een tikkeltje te duur, het is overigens ook niet nodig om ermee te kunnen opnemen.

 

Zijn er nog andere goedkopere aanraders?

 

@Terradon, welke Panasonic tv heb jij thuis staan?

aangepast door Strider
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Strider,

 

Hier staat een Panasonic TX-P42G15E deze heeft een triple tuner aan boord namelijk DVBS2 voor hd satelliet een DVBC voor digitale kabel tv ( Ziggo werkt UPC niet) en een DVBT dus digitenne.

 

Waarom een losse tuner kopen als het zo ook werkt zeker als je ook nog eens geen opnames gaat maken, zoals ik al eerder vermelde een losse tuner kun je altijd nog kopen je hebt alleen een ci module nodig een Mediaguard origineel van Canal Digitaal dus die blijven ze zeker nog wel een paar jaar ondersteunen ( zijn ze zelfs bij wet verplicht te leveren, Europese wetgeving) of een Aston 1.07 die sneller zapt.

 

Groetjes...............................

 

PS, deze tv is nu bijna 2 jaar oud en werkt niet met de door UPC pas uitgebrachte CI + module maar neem aan dat de nieuwere versies dit wel ondersteunen.

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Strider,

 

Hier staat een Panasonic TX-P42G15E deze heeft een triple tuner aan boord namelijk DVBS2 voor hd satelliet een DVBC voor kabel tv ( Ziggo werkt UPC niet) en een DVBT dus digitenne.

 

Waarom een losse tuner kopen als het zo ook werkt zeker als je ook nog eens geen opnames gaat maken, zoals ik al eerder vermelde een losse tuner kun je altijd nog kopen je hebt alleen een ci module nodig een Mediaguard origineel van Canal Digitaal dus die blijven ze zeker nog wel een paar jaar ondersteunen ( zijn ze zelfs bij wet verplicht te leveren, Europese wetgeving) of een Aston 1.07 die sneller zapt.

 

Groetjes...............................

 

De Panasonic TX-P50ST50 heeft helaas geen DVB-S / S2 tuner aanboord.

 

De VT50 serie heeft het wel aanboord, maar is ook meteen flink duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Panasonic heeft meerdere modellen dus misschien even verder kijken, en kijk dan ook even net over de grens bij onze buren in het oosten, die hebben vaak leuke aanbiedingen, en een tip als er een E staat heb je te maken met een europees model dus ook met NL als menu taal.

 

 

Groetjes....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een TX-L42WT50E met dvb-s2 / C / T prima

werkt super en is met ci-cam module perfect bruikbaar voor ziggo en/of upc en tevens kpn digitenne

en dus ook canaldigitaal met een aansluiting voor externe schijf tevens bruikbaar voor opnemen

kan ik oudere mensen aanbevelen die war worden van al die apparaten

ciao

 

LED overigens met A++ energielabel

aangepast door Tonskidutch

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog kijken of er een Nederlandse winkel de Panasonic 42STW50 of 50STW50 kan leveren. Dat is de Duitse versie van de Panasonic 42ST50 en 50ST50, die beide ongelooflijk goed presteren in reviews en... een DVB-S tuner aan boord hebben. Helaas is er helemaal niets te vinden over Nederlandse gebruikers in combinatie met CanalDigitaal + het is mij ook nog niet duidelijk of Panasonic Benelux hier wel garantie/service op wil verlenen.

 

In het verleden heeft Panasonic Benelux wel meer Plasma tv's uitgebracht met een satelliet ingang, maar dit jaar heeft alleen de topserie: VT50, een satelliet ingang.

 

Zijn er overigens nog goede tips betreffende een Satelliet receiver/decoder met een HDMI uitgang? Liefst niet te duur ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een TX-P42GT20E met ingebouwde DVB-S2 tuner van 2010. Gebruik daarbij de officieel Canaldigitaal CI module

Eerst probleem dat History HD niet goed te ontvangen was. Nu wel redelijk.  

Maar nu nog veel groter probleem. Sinds Canaldigitaal op 22 janauri 2013 de uitzendmethode heeft gewijzigd zijn ned3 hd, RTL5 HD e.d. alleen met veel storing te ontvangen. Dus niet meer. Ook niet na volledige nieuwe instelling vanuit fabrieksinstellingen. Tuner in deze TV niet geschikt voor Nederland. Beeld van TV van ander HD zenders is verder wel perfect.

Of heeft iemand een tip hoe deze TV met deze kanalen wel weer goed te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schotel beter uitrichten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...