Ga naar inhoud


Kanalen importeren zonder singaal.


OpaSatje

Aanbevolen berichten

In mijn reciever staan de kanalen van bijv: zeg maar iets 'Astra'

Nu wil ik de hotbird kanalen importeren , dus wis ik de astra kanalen.

Stel mijn reciever opnieuw in en kies voor satelliet hodbird, het probleem is dat hij niets importeert 'Hotbird kanalen' zonder singaal.

Dan kan ik ook niet gaan uitrichten met de schotel.

Hoe kan ik de hotbird kanalen in de reciever downloaden zonder singaal ?

aangepast door OpaSatje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke receiver ? die 2210 ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je die kanalen anders ergens downloaden 'zo ja waar kan dit' en via usb er in zetten dat jullie weten die kanalen van hotbird ?

Heb wel een usb aansluiting op mijn emu box 100xci

Hoor het graag als iemand het weet, dank je.

aangepast door OpaSatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze box weliswaar nog niet zelf gebruikt maar naar mijn mening moet je dit globaal als volgt uitvoeren.

 

 

Richt de schotel uit op de satelliet Hotbird 13 graden oost

Zorg dat je een goed signaal krijgt

 

Kies in het Menu Schotel (Dish) uit de lijst voorgeprogrammeerde satellieten de satelliet Hotbird.

Je kunt hierna in hetzelfde Menu ook nog een in gebruik zijnde Transponder van de Hotbird kiezen b.v. 11.604 GHz H 27.500 5/6 (o.a. RNW1 en 2)

 

Kies de Menu-optie Handmatig of Automatisch zoeken (Auto Scan of Manueel Scan), gebruik Manueel Scan als je b.v. de bovenstaande transponder hebt ingesteld

Nadat de receiver klaar is met zoeken de in beeld staande beschikbare zenders opslaan

 

Hoe je dit nu precies moet uitvoeren staat wel in de uitgebreide handleiding van deze box.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor het berichtje.

 

Als ik mijn schotel heb uitgericht op de astra, en ga achter mijn schotel staan, hoef ik hem maar naar RECHTS ? te draaien toch, voor de hotbird.

Van 19.2E naar 13.0E.

aangepast door OpaSatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik begrijp staat je schotel nu op ASTRA 19.2 gericht, correct?

 

Als dat zo is en jij staat achter de schotel, dus je kijkt richting de satelliet dan zit Hotbird 6,2 graden naar rechts dus meer naar het westen.

 

Ik hoop dat je een eenvoudige Satfinder in jouw bezit hebt want anders is het wel lastig om de juiste satelliet te vinden.

Voordat je de schotel gaat verdraaien kijk even of aan de schotelklem een gradenverdeling zit, zo ja dan staat deze nu vermoedelijk op circa 29 graden (Elevatiehoek).

Om Hotbird nu goed te kunnen ontvangen dien je niet alleen de schotel 6,2 graden naar het westen te verdraaien maar ook het aantal graden van de Elevatiehoek op circa 30 graden te zetten, 1 graad omhoog t.o.v. zoals die nu staat.

 

De exacte afstelgegevens van de schotel kun je via deze link opvragen http://www.satlex.de/nl/azel_calc-params.html?satlo=13.0&user_satlo=&user_satlo_dir=E&location=52.00%2C5.90&la=52.00&lo=5.90&country_code=nl&diam_w=73&diam_h=78

 

Even jouw woonplaats ingeven en eventueel de maat van de schotel wijzigen en op Berekenen klikken.

Ik ga er overigens vanuit dat de schotel nu goed op ASTRA 19.2 is afgesteld en er geen obstakels in de weg zitten die de ontvangst van Hotbird zouden kunnen belemmeren.

 

Mocht je twijfels hebben of er obstakels in het geding zijn dan kun je dit controleren door deze link op te starten http://www.dishpointer.com/

even jouw adres ingeven en Hotbird kiezen en je weet het.

Succes ermee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste menu's zijn ca hetzelfde.Ga gewoon naar kanalen zoeken.Onderaan heb je dan de 2 signaalmeters..

Vink wel Hotbird aan en zorg dat de transponder een juiste is,je kan daar kiezen. Kies een frequentie van een zender zit die zendt.(internet geeft evtl de fta zenders).

Dan draai je rustig aan de schotel tot de 2 signaalmeters uitslaan naar max, Schroef vast en scan dan naar zenders.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...