Ga naar inhoud


Is een duo LNB te gebruiken op geen HD reciever ?


OpaSatje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ja, dat kan,houdt er alleen rekening mee, dat veel programma's op Astra 3, ook SD programma's, uitgezonden worden in DVB-S2 en daarom alleen te ontvangen zijn met een HD ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige nut van een Duo-LNB zijn gedeelte van de regionale omroepen en enkele buitenlandse FTA-zenders. Alle andere Nederlandse SD-zenders op de Astra3 vereisen een HD-ontvanger. Het is tijd om het spaarvarkentje te vullen, want het moment dat deze oude ontvangers niet meer bruikbaar zijn voelen we allen naderbij komen.

 

Desondanks zou ik de Duo-LNB zeker installeren: Je hebt hem in de toekomst nodig, dus installatie ervan is een goede eerste stap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik beter even een HD reciever kopen duo LNB, maar kan ik dan fatsoenlijk kijken op n analoge tv met scartkabel.

 

Geen enkel probleem. Ik gebruik zelf nog een hele mooie Philips 100 Hz-beeldbbuistelevisie. Gewoon via SCART aangesloten op een Vu+ Duo. Werkt als een tierelier en prachtig beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Opa tje

Ga je die duo lnb in Nederland gebruiken of ook in het buitenland met je camper. Dan moet je wel met een aantal zaken rekening houden. Als je bijv. naar zuidwest Frankrijk gaat of naar Spanje of erger nog naar Portugal, dan moet je de duo-lnb steeds schuiner zetten In portugal zelfs 27 graden anders heb je geen ontvangst meer. De afstand van de twee koppen klopt nog wel.

Ga je naar Zuid Italië, dan moet je de duo-lnb nagenoeg horizontaal zetten maar dan klopt de afstand tussen de twee koppen eigenlijk niet meer. Een en ander is wel afhankelijk welke maat schotel je hebt en welke duo-lnb je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste OpaSatje

Heb je je camper verkocht? Ik zie hem niet meer in je avatar staan.

Nee, een duo-lnb hoeft helemaal niet CanalDigitaal goedgekeurd te zijn. Er zijn duo-lnb's voor 60cm-schotels en voor 80-85cm-schotel. Het hangt dus van je schoteldiameter af welke je moet nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, nee hoor is niet mijn camper , was dat maar waar :D kan het doen met een oude caravan ;)

Gewoon n leuke avatar google, oke hartelijk dank voor de duidelijke uitleg hoor.

Dan neem ik de de duo voor een 85 cm schotel sprietje, weet jij iets van het menu van de SAB 2 mischien ?, hoop dat het menu niet te moelijk is.

aangepast door OpaSatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...