Ga naar inhoud


8psk canal digitaal transponder 12.188 GHz H


stevie-v

Aanbevolen berichten


Als je naar oude één hd gaat, en dan handmatig scan zoeken doet, staat frequentie al juist, dan enkel veranderen naar dvb-s 8 psk, en fec naar 2/3, dan zal je bovenaan

signaal balk zien uitschieten, dan zoeken en opslaan. Bij mij overschreef hij de kanalen gewoon. Vanaf dan had ik gewoon beeld.

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem dan aan dat schotel op 2 Astra 3A/1E moet staanGezien dat de betreffende zenders op Astra 3B staan?

En de frequentie staat standaard op 12187 en symboolsnelheid op 27500

Modulation staat op DVB-S2 8PSK (NBC)

Pilot staat op uit

codesnelheid staat op 2/3.

Scanmodus op Vrij+CAS,

Servicetype op TV+Radio,

Netwerk zoeken op Deactiveren,

PID zoeken op Auto PID.

Maar de bovenste signaalbalk(groen) staat op 94%,en de gele staat op 0%.

Wat heb ik gemist?

 

 

UPDATE:Heb een beetje met de schotel bewogen naar rechts,en heb volledig signaal.Vind het wel vreemd,omdat het voorheen perfect stond uitgelijnd.Groene signaal staat op 95% en de gele staat nu op 99%.

Ik wil jullie bedanken voor de geboden hulp ;)

 

 

Grtz Emperior

aangepast door Emperior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie, jouw mededeling is zeker behulpzaam, je ziet alleen dat de geschiedenis zich herhaalt gezien de post van sjipke.

 

Idd, aangezien ik alleen nog op sat4all kom wanneer er problemen zijn met CD hoefde ik gelukkig niet ver te zoeken, bedankt hiervoor !

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerder al eens een topic gestart over 'Transponder 12129' op de 23.5'E .. nu ook de 12187 dezelfde 'grappen' gaat uithalen begin ik behoorlijk nijdig te worden.

Dezelfde FEC2/3 8PSK die in mijn geval, op mijn ORIGINELE NON-GEMODDE/NON-GEMODIFICEERDE ReBOX niet om aan te zien is qua macroblocking etc.

Identieke problemen. Voorheen kwam CDS met het lariekoek verhaal dat het aan de CI-module zou liggen en je die moest updaten; nou dubbele-boterkoek voor ze, want dat hielp voor geen ene meter. Nu, bijna een jaar na die omschakeling en ellende en ik dus niet meer kijk naar de zenders waar ik wel voor betaal, gaan ze doodleuk de voor mij vaak bekeken zenders OOK zo naar de gallemiezen helpen. Eerst zenders weghalen, dan 'kinderzenders' ervoor terug plaatsen, dan het gerommel aan de frequenties en afstellingen. Dit is toch niet waar ik me contact voor getekend heb en is dit imho contractbreuk vanuit CDS. BAH!! .. Nog minder plezier in het kijken.

 

Het vreemde -blijft- dat de problemen zich weer niet voordoen op een totaal niet gecertificeerde DreamBox800HD-SE. Nu ook de ReboX 9000 gebruikers 'eindelijk' inzien welke ellende de '8000' al veel langer heeft en niet gecorrigeerd wordt vanuit Haarlem, is mij een raadsel waarom ze er geen aandacht aan besteden terwijl het voorgekauwd wordt.

Het lijkt er namelijk erg sterk op, dat, ondanks dat je de box juist laat zoeken op dvb-s2, 8psk, fec 2/3, de box doodleuk dit niet overneemt, of instelt bij het zoeken naar zenders.

 

PFFF...

 

 

Maar zou je daarmee geholpen zijn gezien een eerdere posting op dit board?

In dat onderwerp werd ook al de nu komende omschakeling aangekondigd.

 

De meeste kijkers zullen niets merken van deze omschakeling, omdat hun ontvangers geen problemen zullen hebben met deze omschakeling.

 

Nou Cees, ook jij weet wat ik bedoel met "Transponder 12129' daar hebben we het al vaker over gehad en in ReBOX geval is dit dus weer es niet zo.

 

 

Klopt, alle 8psk-transponders met fec 2/3, zijn wat zwakker dan vroeger. Dus ook wat minder regenreserve dan vroeger.

 

Vooraleer je je de schotel verdraait, kijk eerst eens of je met de lnb-iets te draaien je geen beter signaal krijgt.

Bij de meeste staat die gewoon loodrecht en dan kan je door iets te draaien, soms al genoeg zijn om betere ontvangst te krijgen, en dus niet weg te vallen bij

hevige regen, nadien pas schotel zelf heruitrichten indien nodig.. Een goede test is de zender Trace Sport hd of Planeta HD, als je hierop bij helder weer ontvangst zonder storingen

hebt is je schotel goed uitgericht.

Deze laatste wijziging van deze morgen heb ik nog niet kunnen nakijken, want nu aan 't werk. Zal voor vanavond zijn, maar verwacht geen problemen.

 

Goed bedoeld, maar denk je niet dat als je je schotel professioneel laat uitrichten [4x per jaar onderhand, die dan aangeeft dat er GEEN MILLIMETER verandering in zit] dat het dan eens NIET aan je uitrichting(-sapparatuur) kan liggen, maar aan de uitzending zelf?!

 

Denk eraan dat je voor deze modulatie net iets meer signaal nodig hebt.

 

Wanneer je antenne niet optimaal was uitgericht, of op dit moment onder de sneeuw en ijs zit, kan dit betekenen dat je geen of slecht beeld hebt.

Als je met een 40cm pizzabord op je dak zit, ala, kan ik me wat bij voorstellen. Maar met een 88cm wok die schoon van sneeuw is, geen ijs bevat en goed uitgericht is, toch een andere oorzaak ter sprake dient te komen als het 'eeuwenoude' ge-herhaal van 'richt je schotel beter uit'. of 'Neem de nieuwste firmware van je ontvanger'. (Dat heb ik uiteraard).

 

Kortom ..

 

Het hele verhaal weer van voren af aan .. dejavu op dejavu .. tijd dat CDS eens toegeeft/inziet dat het probleem bij HUN kant begonnen is en niet steeds de boot afgeschoven dient te worden naar de klant. Dat komt me echt me strot uit.

 

En dat was MIJN 0ct ranting over een duur betaald CDS pakket waar momenteel zowat 1/3 vanwaar ik naar kijk onkijkbaar is geworden.

Hoe zou CDS dit compenseren want ik ben ***** toch niet de enige met dit 'probleem' ?!

aangepast door MACKerMD

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hier 2 Rebox 8000 boxen in gebruik.

Originele software.

 

Zowel bij de vorige als bij de huidige omstelling van de transponders zijn ze zonder problemen zelfstandig omgeschakeld.

Ik heb niets hoeven doen, gewoon automatisch beeld.

Het beeld is probleemloos.

Ook de Panasonic TV is automatisch gewisseld.

 

Wat bij jou het probleem is, het is een gok, maar sommigen met soortgelijke klachten, geen Rebox ontvanger overigens, waren geholpen met een nieuwe LNB.

Anderen moesten de skew of de uitrichting van de schotel optimaliseren om de beeldstoringen te verhelpen.

 

Met de nieuwe modulatie heb je net een beetje meer signaal en een betere signaal kwaliteit nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij komt hier met 15dB binnen.. ik denk dat dat -hard- genoeg is. Harder gaat niet. skew lnb staat op zijn max-throughoutput en LNB is nog geen 3 maanden oud. Probleem was ook al met vorige LNB IDENTIEK.

Nogmaals, de schotel is PROFESSIONEEL uitgelijnd. Andere zenders die 8psk gebruiken {Planeta HD bijvoorbeeld op de 23.5} heb ik het probleem NIET.

aangepast door MACKerMD

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier software 1.09.90, boxen zijn zelf automatisch omgeschakeld, ik heb er niets aan hoeven doen.

 

Ik denk dat je te ver weg zit, anders zou ik zeggen, sluit die box eens op mijn antennekabel aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZH, Randstad.. en niet in bezit van auto. Dus lastig..

 

Het blijft raar dat als ik een dreambox hier aansluit ik er ook geen last van heb. Alleen met die RukBoX

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is helaas te ver weg.

Blijft de vraag, waar het bij jou mis gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt erop als de box naar FEC 2/3 moet incl 8psk.. want 'gewoon' 8psk op planeta hd [is naar mijn weten fec 5/6] gaat wel goed.

maar box 'schiet blijkbaar' niet naar 2/3 anders had ik geen last van die overmatige hoeveelheid macroblocks.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed ik heb het bijltje er maar bij neer gegooid, feitelijk het zelfde probleem als wat MACKerMD al beschrijft, met dat verschil ik dus niet zo technisch ben om al die "shit" van CD te begrijpen.Ik wil gewoon naar TV kunnen kijken, betaal daar een hoop geld voor (standaard HD Pakket met twee extra kaarten met HD pakket!) Ben dus afhankelijk van de "vakmensen" hier in Duitsland. Die hebben trouwens geen goed woord over voor de fratsen van die club.Ben vandaag met de beide Humax receivers richting Holland gereden en heb ze daar samen met een zootje CI modules achtergelaten bij de vakhandel. Die gaan nu proberen de ellende die CD telkens weer veroorzaakt recht te breien.Ik heb het al eerder van de daken geschreeuwd en sluit me nu maar aan bij de vorige spreker. GEK WORD JE VAN DAT GEKLOOI!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS is klantje-aan-het-wegjagen. In de hoop dat ze inderdaad -weer- een nieuwe M7 box gaan kopen. De tandjes voor ze. Humax is goed. Rebox is (ook) goed. EN zou dus gewoon GOED moeten werken; zeker als andere 8psk [anders als normaal was] het WEL goed doen.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn halve zolder volstaan met de zgn gecertificeerde troep van CD. Ander half jaar geleden, nadat ik het gesteggel met CD beu was, een Humax gekocht, omdat je dan gewoon kon opnemen en kijken te gelijk. Sinds een jaar gaat dat goed. Ondanks alle pogingen van CD om me maar een van die trekpaarden van hun aan te smeren.

Ik heb er zo'n hekel aan als zo een club zich zo arogant opstelt !! en je het kijekn vrijwel onmogelijk maakt Ik bedoel je betaald om te kijken en niet om telkens weer de techneut uit te moeten gaan hangen !!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...