Ga naar inhoud


8psk canal digitaal transponder 12.188 GHz H


stevie-v

Aanbevolen berichten

Ik heb een Panasonic PX-P42V20 televisie met een sat ontvanger. As cam heb ik een dragoncam er in zitten

Na de omzetting van Canal digitaal naar 8psk op de meeste geen HD zenders meer op deze tv.

 

Even omhoog scrollen en de post van Zuppelan lezen en anders via de site van CD. Daar staat genoeg vermeld.

 

http://www.canaldigitaal.nl/wijziging/

aangepast door pdj
  • Like 1

Amiko 7900 SHD

Triax 64 cm (astra 1 en 3) + CD Duo LNB

Visiosat 64 cm (Hellassat) + Alpine LNB

uncommited switch spaun SUR 211 F

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt weer, ik heb weer beeld. ;)

 

En ik moet het toch weer even kwijt: Canal Digitaal, hoe moeilijk is het om in elk geval even een nieuwe zenderlijst op de website te zetten? :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

 

O.K, ik zie in bovenstaande bericht dat er toch iets op de website staat, maar dan moet je verdomde goed zoeken, dus het blijft k$@#$#@.

aangepast door WdK

TF7710HDPVR + Enigma2

 Visiosat G4Quadro/Alps LNB's/Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1(2x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ik met de aangeboden oplossing geen beeld kreeg, ben ik maar uit gaan zoeken in het satellite.xml file wat ik moest veranderen om het toch al met een scan aan de praat te krijgen.

 

Voor de mensen welke niet zeker zijn of het zal gaan werken, geef ik het advies om een backup van je huidige satellite.xml te maken.

 

Open je satellite.xml en ga naar de sectie:

<sat name="23.5E Astra 1D/3B" flags="1" position="235">

Zoek vervolgens de regel op die begint met:

<transponder frequency="12188000"

Deze regel moet je veranderen naar het volgende:

<transponder frequency="12188000" symbol_rate="27500000" polarization="1" fec_inner="2" system="1" modulation="2"/>

En dan opslaan.

 

Herstart je ontvanger compleet en voer hierna een autoscan uit.

Ziedaar, alle 'vermiste' kanalen zijn weer zichtbaar.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt weer, ik heb weer beeld. ;)

 

En ik moet het toch weer even kwijt: Canal Digitaal, hoe moeilijk is het om in elk geval even een nieuwe zenderlijst op de website te zetten? :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

 

O.K, ik zie in bovenstaande bericht dat er toch iets op de website staat, maar dan moet je verdomde goed zoeken, dus het blijft k$@#$#@.

 

hoi,

 

stond al sinds oktober op de cds site en is hier toen ook door mij gemeld

tevens staat het al weken te lezen via het cds/tvv infokanaal via de satelliet

Vannacht om 2:30 is transponder 3.225 succesvol omgezet van QPSK naar 8PSK.

 

Er is ook een nieuwe CanalDigitaal zenderlijst beschikbaar met daarin opgenomen op kanaal 99 het CanalDigitaal TVVlaanderen Info kanaal.

 

De nieuwe gegevens zijn:

 

Frequentie : 12187 Horizontaal

SymbolRate: 27500

Fec : 2/3

Modulatie : 8PSK

 

Meer informatie is te vinden op de speciale CanalDigitaal webpagina

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik begrijp dat mij reactie nogal wat tegen reacties hebben opgeroepen!

 

Laat ik beginnen met nog maar eens duidelijk te maken dat ik een absolute leek ben op het gebied van sateliet, recievers en ik weet niet wat al niet meer.

Ik ben een simpele televisie kijker die graag de Nederlandse netten op een simpele manier in zijn huiskamer wil ontvangen. Dus geen technisch gedoe aub.

Begrijp me goed ik vind het altijd prachtig als mensen hun hele ziel en zaligheid erin leggen om te vertellen wat wel kan wat niet moet en waarom er tussen en niet erop. Maar .....ik snap er geen houd van !

 

Het commentaar dat ik heb op Canaal digitaal is simpel. Ik ben klant en vindt dat ik ook zo behandelt wil worden. Ik moet me laten adviseren omdat ik er zelf geen verstand van heb. Circa 5 jaar geleden zijn we verhuisd naar Duitsland. Ik heb me toen laten informeren wat ik moest doen. In de loop van de jaren loop je dan tegen een aantal onmogelijkheden aan. Opnemen van meerdere programma's, niet goed functionerende receivers etc. En geen oplossing door CD. Nee, alleen maar het advies om telkens weer andere (naar later bleek ook niet goed functionerende) apparatuur aan te schaffen.

 

Kortom een lijdensweg.

 

Ik zal jullie alle verdere ellende besparen.

sinds ruim anderhalf jaar heb ik een zolder vol receivers die het niet doen of niet goed doen met een HD abonnement op CD.

Op advies!!!! Heb ik twee Humax icords HD gekocht. Een HD abonnement plus twee extra kaarten aangeschaft.

 

De eerste paar weken leek het allemaal goed te gaan . Toen begon het gelazer met het schuiven van frequentie's (vergeef me als ik het niet goed zeg,) en satelieten.

De boel liep weer in het honderd. Na een oproep hier op het forum was iemand zo aardig om mij per email een zenderlijst op te sturen welke ik via de usb stick kon laden.

Kortom, deze particulier was bereid die service te geven die ik eigenlijk van CD had verwacht.

 

Ik denk dat als er meerdere aanbieders zouden zijn van het product satelliet tv er ook meer de behoefte zou ontstaan om iets klantvriendelijker te opereren als dat nu gebeurt vanuit een monopoliepositie

 

O ja, er was iemand die me vertelde op het forum, "dat ik dan maar een gecertificeerde receiver moest aanschaffen. Wel vriend, kijk eens naar de recensie's op het net van de door CD aangeboden apparatuur. Niet echt om naar huis te schrijven, toch. Mocht je er behoefte aan hebben kom dan even langs en kijk gerust bij mij op zolder of er iets tussen zit van de aangeschafte apparaten wat je kan gebruiken. Bij mij functioneren ze niet dus ..............................

 

Misschien kan iemand mij verder helpen, waar kan ik op een normale manier een zender lijst voor de USBstick vandaan halen welke mijn Humax icord HD weer functionerend maakt Ben graag bereid een normale vergoeding daarvoor te betalen ! .

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, er was iemand die me vertelde op het forum, "dat ik dan maar een gecertificeerde receiver moest aanschaffen. Wel vriend, kijk eens naar de recensie's op het net van de door CD aangeboden apparatuur. Niet echt om naar huis te schrijven, toch. Mocht je er behoefte aan hebben kom dan even langs en kijk gerust bij mij op zolder of er iets tussen zit van de aangeschafte apparaten wat je kan gebruiken. Bij mij functioneren ze niet dus ..............................

 

Maar je kan van CD toch niet verwachten dat ze alle ontvangers ondersteunen? Stel je voor dat je HUMAX een fout in de firmware heeft waardoor CD niet goed ontvangen kan worden. Dan kan je toch niet kwaad zijn op CD? Als je sat ontvangen niet een beetje als een hobby ziet kan je gewoon veel beter een gecertificeerde ontvanger nemen. En overigens is CD inderdaad een monopolist, maar als jij ze wilt concureren is er niets dat je tegen zal houden. Je kan het ze ook niet kwalijk nemen dat er geen concurentie is?

 

Phhhhh dat ik het nog eens voor CD zou opnemen hier....

Link naar reactie
Delen op andere sites

I

Maar je kan van CD toch niet verwachten dat ze alle ontvangers ondersteunen? Stel je voor dat je HUMAX een fout in de firmware heeft waardoor CD niet goed ontvangen kan worden. Dan kan je toch niet kwaad zijn op CD? Als je sat ontvangen niet een beetje als een hobby ziet kan je gewoon veel beter een gecertificeerde ontvanger nemen. En overigens is CD inderdaad een monopolist, maar als jij ze wilt concureren is er niets dat je tegen zal houden. Je kan het ze ook niet kwalijk nemen dat er geen concurentie is?

 

Phhhhh dat ik het nog eens voor CD zou opnemen hier....

 

Natuurlijk stel ik CD niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de Humax app. Waar ik ze wel voor verantwoordelijk heb geprobeerd te stellen is de door hun verkochte , gecertificeerde app. die ik nu , niet werkend op zolder heb staan. Niet thuis!! is zo'n beetje de beste beschrijving van hun houding.

 

Nee, ik neem het hun niet kwalijk dat ze monopolist zijn. Ik neem het de overheid wel kwalijk. We Roepen om niets een mededinging autoriteit in het leven die erop moet toezien dat er een vrije marktwerking is. Ach ze lijken wat dat betreft wel een beetje opelkaar, ook 'niet thuis!!!'

 

Maar eh......... weet jij een structurele oplossing voor me ??? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan iemand mij verder helpen, waar kan ik op een normale manier een zender lijst voor de USBstick vandaan halen welke mijn Humax icord HD weer functionerend maakt Ben graag bereid een normale vergoeding daarvoor te betalen ! .

 

Heb je al eens bij het HUMAX topic gekeken?

Heb je wel de laatste fw in de Humax geladen?

Volgens mij voldoen de NIET-CDS gecertificeerde (met de nadruk op niet) sat boxen in combinatie met een aston cam (1.07 met sw > 2.23) het beste.

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zowel canaaldigitaal als TV Vlaanderen de klanten in de kou laat staan, is deels te wijten aan de lakse houding van het controlerend orgaan dat maar laat begaan.

Er zijn nog landen waar het er anders aan toe gaat.

 

"Skylink/CS Link hit by fines

 

SkylinkThe operator of the DTH platforms Skylink and CS Link has been fined a total of CZK15 million (€585,870) by the Czech Telecom Office (CTU).

 

Local reports say that CZK5 million of this amount relates to the introduction of a service charge of CZK29 a month for services that were termed Free and Gratis and CZK10 million for the failure to inform customers about this change and allow them to withdraw from their contracts without incurring a penalty.

 

The fines have been imposed on the Luxembourg-based M77 Group, which was reported to be merging with its parent company M7 Group at the beginning of this month.

 

M77 is understood to have appealed against the fines.

 

Skylink and CS Link are the leading DTH platforms in both the Czech Republic and Slovakia."

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Panasonic PX-P42V20 televisie met een sat ontvanger. Als cam heb ik er een dragoncam in zitten

Na de omzetting van Canal digitaal naar 8psk op de meeste geen HD zenders meer op deze tv.

 

Op het moment nu weer noodgedwongen weer naar SD overgegaan.

 

Een herscan geeft geen beeld meer op de Hd zenders.

De zender Das erste doet het echter wel gewoon op 8psk

 

Wie heeft een idee waar het aan schort om weer HD zenders te krijgen ( op de goedkoopste manier)

 

1) Panasonic Tv PX-P42V20

2) dragon cam predator 3.80

3) Canal digitaal !@#$

 

Het lag dus aan de Dragon 3.80 cam

Nu weer HD beeld met de panasonic tv en een (geleende) canal digitaal Cam na een herscan van de kanalen.

aangepast door Ninjabiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit tutje zo moet doorlezen,raakt mij het spoor bijster.Ik heb een Homecast HS 8100 CICD en heb de transponder aangepast.Maar helaas blijven de bewuste zenders waar het om gaat,op zwart.Ik heb een fabrieks reset gedaan en alles opnieuw ingesteld,maar ondanks dat,mag het niet baten.Wie weet daar een oplossing voor om toch weer beeld te verkrijgen voor deze zenders?

Heb een Triax 64 cm. schotel met een duo lnb.

 

Grtz Emperior

aangepast door Emperior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Emperior,

 

Heb ook een Homecast 8100 en heb geen problemen gehad om deze aan te passen. Ik ben eerst gewoon naar één hd gegaan in mijn lijst, die niet meer werkt, dan naar de instellingen

handmatig zoeken. Je komt dan op de frequentie die moet aangepast worden, dan verzet naar 8 psk, fec 2/3, symbol rate 27.500, en dan zoeken gedaan.

 

De zenders werden toen gevonden, en gewoon overschreven. Mijn zenders werkten direct in de favorieten en moest niet meer aangepast worden. Behalve de benamingen heb ik beetje hernoemd om beetje deftig te zijn, bij mi staat bvb Nederland 3 HD en niet NED3 HD...

 

Signaal is trouwens maar heel klein beetje verminderd op deze transponder, Kwaliteit is maar van 100% naar 92% gegaan.

 

Groeten,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp,eerst naar één HD,dan naar menu,handmatige scan?Ik neem dan dus aan dat ik de frequentie moet aanpassen in de lijst transponder bewerken?Welke frequentie moet dan worden aangepast?Er staan zoveel frequenties in de lijst,zodat ik dan niet precies weet welke frequentie moet worden aangepast.

 

Grtz Emperior

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...