Ga naar inhoud


8psk canal digitaal transponder 12.188 GHz H


stevie-v

Aanbevolen berichten

In de nacht van 21 op 22 januari 2013 is transponder 225 op de frequentie 12.188 GHz H aan de beurt. Op deze transponder zijn de HD-kanalen RTL7 HD, RTL5 HD, Net5 HD, Een HD, Canvas HD, Veronica HD/Disney HD en Ned3 HD te ontvangen. Na het omzetten naar 8PSK zijn de nieuwe uitzendparameters van de transponders 27500 – 2/3 – DVB-S2 – 8PSK

Bron:tvtotaal

 

dit even ter informatie !

aangepast door stevie-v
  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stevie-v bedankt voor de info!!!

 

Ik vraag me dan gelijk af, had het niet logisch geweest als de monopolisten van canaal digitaal hun klanten (wij dus de goed betalende afnemers van hun product) even geïnformeerd hadden per e-mail.

Als er weer een of ander onzinnig pakket valt te verkopen wordt je dood gemaild met verkoop mailtjes, Als er wezenlijke informatie verspreid zou moeten worden zijn we, al abonnee gewoon afhankelijk van goed welwillende mede abonnee's!

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden zoveel arrogantie!

 

Ik heb al eerder, op een ander onderwerp, opgeroepen om eens na te denken of het niet mogelijk is om gezamenlijk stappen tegen dit soort arrogantie te gaan ondernemen.

Misschien moeten we het maar eens gaan invullen en ons melden bij de ombudsman en het gedrag van CD te laten toetsen aan de mededinging autoriteit!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar zou je daarmee geholpen zijn gezien een eerdere posting op dit board?

In dat onderwerp werd ook al de nu komende omschakeling aangekondigd.

 

@ Stevie-V , dank je!! Het is in ieder geval betere info dan dat we van C-dig. ontvangen.

Zit echter met 1 probleem. Ik ben zo'n digibeet die je alles wijs kunt maken, maar ik heb dus geen idee wat " naar 8psk gezet dus even opnieuw inscannen fec 2/3 8 psk " betekend !!

Laat staan dat ik weet hoe ik dat doen moet!! :(

 

Zou je alsjeblieft, voor die óenen' zoals ik , het even willen verduidelijken?

Ik ben je eeuwig dankbaar !!! :crazy:

 

 

De meeste kijkers zullen niets merken van deze omschakeling, omdat hun ontvangers geen problemen zullen hebben met deze omschakeling.

 

\slechts een klein percentage kijkers zal deze kanalen opnieuw moeten inscannen, of hun transponderlijst moeten aanpassen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ter informatie dus wat iedereen ermee doet of ermee moet doen dat is niet aan mij,voor dat kleine percentage is het dus wel van belang het te weten denk ik,met een vu duo is het belangrijk om het om te zetten een vu ultimo doet dat weer vanzelf bijvoorbeeld en er zijn er veel met een vu duo dus zo'n klein percentage zal het toch niet zijn,ook is er op dit forum genoeg informatie te vinden hoe dat gedaan moet worden hebben ze dinsdag geen beeld meer op die zenders dan weten ze waarom.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stevie, jouw mededeling is zeker behulpzaam, je ziet alleen dat de geschiedenis zich herhaalt gezien de post van sjipke.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me dan gelijk af, had het niet logisch geweest als de monopolisten van canaal digitaal hun klanten (wij dus de goed betalende afnemers van hun product) even geïnformeerd hadden per e-mail.

Melding staat sinds 8 januari op het Informatiekanaal

Astra 19,2°E: 12721 H 22000 FEC:5/6

 

http://www.sat4all.c...t/#entry2130582

 

2uygd3n.jpg

 

en sedert 30 oktober 2012 op hun website

Houdt u er aub alvast rekening mee dat in de nacht van 21 op 22 januari 2013, de transponder waarvan RTL7 HD, RTL5 HD, Net5 HD, Een HD, Canvas HD, Veronica HD/Disney HD en Ned3 HD worden uitgezonden van QPSK naar 8PSK wordt omgebouwd.

 

1ooje0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit er soms de oorzaak van dat bijvoorbeeld Nederland 3 en RTL 7 opeens zo slecht te ontvangen zijn?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, alle 8psk-transponders met fec 2/3, zijn wat zwakker dan vroeger. Dus ook wat minder regenreserve dan vroeger.

 

Bij mij was signaalkwaliteit ook zo'n 30% gezakt bij vorige omzetting bij o.a. SBS 6 HD had ik 95 à 100, na omschakeling 65 à 70 telkens bij helder weer.

Na heruitrichten dit toch nog op 77% gekregen.

 

Vooraleer je je de schotel verdraait, kijk eerst eens of je met de lnb-iets te draaien je geen beter signaal krijgt.

Bij de meeste staat die gewoon loodrecht en dan kan je door iets te draaien, soms al genoeg zijn om betere ontvangst te krijgen, en dus niet weg te vallen bij

hevige regen, nadien pas schotel zelf heruitrichten indien nodig.. Een goede test is de zender Trace Sport hd of Planeta HD, als je hierop bij helder weer ontvangst zonder storingen

hebt is je schotel goed uitgericht.

 

Deze laatste wijziging van deze morgen heb ik nog niet kunnen nakijken, want nu aan 't werk. Zal voor vanavond zijn, maar verwacht geen problemen.

 

Groeten,

 

Pieter

aangepast door Pieter-Brugge

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8psk zorgt er voor dat het signaal iets minder word dus als je signaal al niet optimaal was kan het nu zijn dat je slechte ontvangst hebt maar 30% minder signaal is wel heel erg veel ik heb er hier helemaal geen last van ik had 100% signaal en ook is dat na de omzetting nog het geval ik zal dan denk ik een iets grotere schotel hebben

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie-V,

 

Die 30% minder signaal was dus vooraleer hij beter uitgericht was...

Is ook met schotel met meerdere lnb's, dus staat ook niet volledig in brandpunt.

 

SBS 6 HD heeft hier 77%, bij mijn Homecast, bij mijn rebox 90 %, je kan dus niet altijd voortgaan op de percentjes..

Wel natuurlijk als je dezelfde zender voordien en nadien bekijkt.

 

Is Visosat Big Bisat, waarvan ik anders heel content ben . Geen uitval tenzij bij heel hevige onweders. Beste ontvangst

is dan Astra 1 en Astra 2, dan schakel ik over naar de SD-zenders die het dan wel nog doen. Gebeurt niet veel.

 

Zal morgen eens laten weten hoeveel ik op één-hd heb. Tot gisteren was dit 100%.

 

 

Groeten,

aangepast door Pieter-Brugge

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie-v bedankt voor de info!!!

 

Ik vraag me dan gelijk af, had het niet logisch geweest als de monopolisten van canaal digitaal hun klanten (wij dus de goed betalende afnemers van hun product) even geïnformeerd hadden per e-mail.

Als er weer een of ander onzinnig pakket valt te verkopen wordt je dood gemaild met verkoop mailtjes, Als er wezenlijke informatie verspreid zou moeten worden zijn we, al abonnee gewoon afhankelijk van goed welwillende mede abonnee's!

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden zoveel arrogantie!

 

Ik heb al eerder, op een ander onderwerp, opgeroepen om eens na te denken of het niet mogelijk is om gezamenlijk stappen tegen dit soort arrogantie te gaan ondernemen.

Misschien moeten we het maar eens gaan invullen en ons melden bij de ombudsman en het gedrag van CD te laten toetsen aan de mededinging autoriteit!!!

 

Ik neem aan dat je geen goedgekeurde ontvanger hebt. Zo ja dan is het in principe jouw probleem. CD kan moeilijk overal support voor geven.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie-V,

 

Die 30% minder signaal was dus vooraleer hij beter uitgericht was...

Is ook met schotel met meerdere lnb's, dus staat ook niet volledig in brandpunt.

 

SBS 6 HD heeft hier 77%, bij mijn Homecast, bij mijn rebox 90 %, je kan dus niet altijd voortgaan op de percentjes..

Wel natuurlijk als je dezelfde zender voordien en nadien bekijkt.

 

Is Visosat Big Bisat, waarvan ik anders heel content ben . Geen uitval tenzij bij heel hevige onweders. Beste ontvangst

is dan Astra 1 en Astra 2, dan schakel ik over naar de SD-zenders die het dan wel nog doen. Gebeurt niet veel.

 

Zal morgen eens laten weten hoeveel ik op één-hd heb. Tot gisteren was dit 100%.

 

 

Groeten,

ik heb het signaal op een e85 schotel met 6 lnbs die schotel die je op de foto ziet dat is niet de schotel met de 23.5 dat is mijn triax88 voor de 7 oost en 0.8 west,en inderdaad het is voor iedere ontvanger anders maar het is dan nog steeds meer dan 20% verliezen door 8psk en dat vind ik toch wel heel heel erg veel aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nu al omgezet of niet want hier draait de boel nog met oude gegevens ??

ja het is al omgezet

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...