Ga naar inhoud


Migratie naar 8psk lukt niet


Donkeyman
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

 

Door de aanhoudende koppigheid van sommige antwoorders die bij hoog en laag beweren dat ik uit me nek l*l, hierbij een directe transportstream opname die maar aangeeft over welke macroblocking het betreft. 

Note: Ik bedoel hiermee niet de mensen die daadwerkelijk proberen om tot een oplossing te komen, maar ik bedoel de mensen met 'IK heb nergens last van, DUS het probleem bestaat niet.' of "wij hebben dit probleem NOG NOOIT eerder gehoord dus het zal wel aan je opstelling/afstelling liggen" capriolen.

 

De opname is van NL3-HD, in de ochtenduurtjes. Lengte is 1 minuut. Het betreft hier de 'omgezette' transponder.

 

Als je DIT NIET ZIET, ben je geen tv waardig en verdien je de blinden-prijs. 

 

 

K3_FEC23_8PSK_CRAP.ts (78.5 MB)
https://mega.co.nz/#!9xsQUZyL!QGT5Onoii5aR5PmmeoZ8LgM6S4tOAlUXk-U67Enn9qA

 

Laat hieronder maar weten -WAT- je ziet. En, als je zelf ook ontvangstproblemen hebt met de betreffende zenders of het vergelijkbaar is met wat -jij- ziet.

 

Let's fix this...

 

Ik heb exact dezelfde verschijnselen op Ned.3 en Rtl 7. Inmiddels heb ik mijn RE-9000 gedegradeerd tot slaapkamerontvanger en staat er nu een mooie VU+ Solo 2 in de huiskamer.

Deze doet het echt perfect op dezelfde kabels, lnb's, diseqs en schotel.

Na een tijdje warmdraaien verdwijnt het blokken, het is erg jammer en ook kwalijk dat de importeur niet eens reageert op onze vragen.

Ik ga geen ontvangers meer kopen van deze firma.

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit probleem ook. Eigenlijk heb ik dit probleem al zeer lang, ik had het namelijk al met de eerste zender die op 8PSK begon uit te zenden (History HD). Deze zender had ik nooit echt goed werkend gekregen en toen ik op het punt stond om de boel eruit te gooien, ging Canal Digitaal de Transponder aanpassen voor History HD. Probleem was toen meteen voorbij zonder dat ik iets had aangepast. Het gevolg is nu nog dat Travel Channel HD bij mij nog steeds dezelfde blokvorming geeft, dit omdat deze op de oude transponder van History HD zit. In het verleden heb ik er ook genoeg draadjes over gehad maar uiteindelijk ligt het toch gewoon aan de decoder en wat die goed kan weergeven.

Ervaring leerde mij wel, als het je lukt om een paar procent meer uit je opstelling te persen, dat je er dan minder last van had. Ook als de decoder warmgedraaid is. Maar dit is simpelweg niet de oplossing van het probleem, het probleem ligt toch ergens in de decoder.. sommige transponders gaan goed met 8psk en sommige dan weer niet, maar waarom dat is, is mij dus niet duidelijk (en de schotelopstelling maakt dan ook niet al teveel meer uit) Eigenlijk moet het altijd goed werken. Dit probleem heb ik dus al jaren en geloof niet dat het ooit opgelost gaat worden.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is idd wat ik ook ervaar MACKerMD, alleen bij mij nog wat erger ondanks 92% kwaliteit.

 

Vraag me ook af waarom sommige het wel en sommige het niet hebben. Ik heb de Rebox van de 1e lichting, jullie toevallig ook ?

Rebox RE-9000 1.54 / 1.9.9 - Triax 88cm - WNC duo LNB Astra 1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is idd wat ik ook ervaar MACKerMD, alleen bij mij nog wat erger ondanks 92% kwaliteit.

 

Vraag me ook af waarom sommige het wel en sommige het niet hebben. Ik heb de Rebox van de 1e lichting, jullie toevallig ook ?

Mijn RE-9000 heb ik in november 2009 gekocht. Ik heb ook steeds problemen gehad met History Channel die later verdwenen.

Heeft iemand al een reactie gekregen van de importeur?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb contact gehad met rebox en gaan de loader  naar 1.54 te opwaarderen.

 

deze is nu 1.19  hoop hiermee  dat hopelijk de blokjes zijn verdwenen.

 

Spreken ook van mogelijk stuk moederbord,of lnb volgens ik hier lees zouden dan plots vele stuk zijn .

 

morgen weet ik meer en hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor graag het resultaat Erik. Heb de loader nml ook opgewaardeerd naar 1.54 maar heeft de problemen helaas niet verholpen.

 

En idd vreemd dat het moederbord of lnb defect is gegaan precies op het moment van migratie ... bij velen.

Rebox RE-9000 1.54 / 1.9.9 - Triax 88cm - WNC duo LNB Astra 1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 2 stuks 8000 in gebruik en heb geen problemen.

 

Dat er problemen met de gemigreerde zenders zijn bij sommige kijkers is een vaststaand feit.

 

Echter, bij velen heeft het opnieuw uitrichten van de schotel het probleem opgelost, enkelen hebben de LNB vervangen en hadden daarna geen problemen meer.

 

Het is geen exclusief Rebox probleem, ook andere merken hadden dit probleem.

 

Wanneer men alle adviezen uitgevoerd heeft welke hier op dit board voorbij gekomen zijn en daarbij geen verbetering heeft gekregen, blijft en in zijn geval alleen nog een defecte ontvanger over.

Opsturen naar Rebox.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is idd wat ik ook ervaar MACKerMD, alleen bij mij nog wat erger ondanks 92% kwaliteit.

 

Vraag me ook af waarom sommige het wel en sommige het niet hebben. Ik heb de Rebox van de 1e lichting, jullie toevallig ook ?

Dat is 1. Indd, sommige zenders [op andere{!} transponders die wel 8psk en fec2/3 gebruiken komen vlekkeloos binnen.

 

Ik heb dit probleem ook. Eigenlijk heb ik dit probleem al zeer lang, ik had het namelijk al met de eerste zender die op 8PSK begon uit te zenden (History HD). Deze zender had ik nooit echt goed werkend gekregen en toen ik op het punt stond om de boel eruit te gooien, ging Canal Digitaal de Transponder aanpassen voor History HD. Probleem was toen meteen voorbij zonder dat ik iets had aangepast. Het gevolg is nu nog dat Travel Channel HD bij mij nog steeds dezelfde blokvorming geeft, dit omdat deze op de oude transponder van History HD zit. In het verleden heb ik er ook genoeg draadjes over gehad maar uiteindelijk ligt het toch gewoon aan de decoder en wat die goed kan weergeven.

Ervaring leerde mij wel, als het je lukt om een paar procent meer uit je opstelling te persen, dat je er dan minder last van had. Ook als de decoder warmgedraaid is. Maar dit is simpelweg niet de oplossing van het probleem, het probleem ligt toch ergens in de decoder.. sommige transponders gaan goed met 8psk en sommige dan weer niet, maar waarom dat is, is mij dus niet duidelijk (en de schotelopstelling maakt dan ook niet al teveel meer uit) Eigenlijk moet het altijd goed werken. Dit probleem heb ik dus al jaren en geloof niet dat het ooit opgelost gaat worden.

Dat is 2. Ik heb ook al hele tijd last van transponder 12129 [Film1HD, Cartoon Network, TV Oranje] sinds ze die gingen omgooien. Had het ook met History HD, die was snel opgelost; ik kijk niet zo vaak naar TravelChannel, maar betaal er wel voor (hint hint).

 

Ik heb exact dezelfde verschijnselen op Ned.3 en Rtl 7. Inmiddels heb ik mijn RE-9000 gedegradeerd tot slaapkamerontvanger en staat er nu een mooie VU+ Solo 2 in de huiskamer.

Deze doet het echt perfect op dezelfde kabels, lnb's, diseqs en schotel.

Na een tijdje warmdraaien verdwijnt het blokken, het is erg jammer en ook kwalijk dat de importeur niet eens reageert op onze vragen.

Ik ga geen ontvangers meer kopen van deze firma.

Dat is 3. 

 

ik heb contact gehad met rebox en gaan de loader  naar 1.54 te opwaarderen.

 

deze is nu 1.19  hoop hiermee  dat hopelijk de blokjes zijn verdwenen.

 

Spreken ook van mogelijk stuk moederbord,of lnb volgens ik hier lees zouden dan plots vele stuk zijn .

 

morgen weet ik meer en hou jullie op de hoogte.

Knap dat als CDS een 'migratieverandering' doorvoert er  dan 'ineens' 4 Reboxen tegelijk kapot zijn. I don't think so, homey don't play that. Kastje-naar-de-muur--van-de-muur-in-de-container verhaal.

 

Hoor graag het resultaat Erik. Heb de loader nml ook opgewaardeerd naar 1.54 maar heeft de problemen helaas niet verholpen.

 

En idd vreemd dat het moederbord of lnb defect is gegaan precies op het moment van migratie ... bij velen.

Dat is 4. Ik geloof niet dat moederboard kapot is, want anders zouden andere functies in de Rebox OOK niet meer functioneren. En dat werkt prima. Bijna alle 28.2E die ook Fec2/3 8psk zitten, komen vlekkeloos door. Ik weet niet welke 'lichting' ReBOX ik heb, maar de mijne komt van een Gold-CDS-Dealer. Ik ga er vanuit dat deze geen troep verkoopt en 'defecte' apparaten terugstuurt voor deze in de handel gaan en hij pas dan een voorraad aanlegt.

 

Ik heb 2 stuks 8000 in gebruik en heb geen problemen.

 

Dat er problemen met de gemigreerde zenders zijn bij sommige kijkers is een vaststaand feit.

 

Echter, bij velen heeft het opnieuw uitrichten van de schotel het probleem opgelost, enkelen hebben de LNB vervangen en hadden daarna geen problemen meer.

 

Het is geen exclusief Rebox probleem, ook andere merken hadden dit probleem.

 

Wanneer men alle adviezen uitgevoerd heeft welke hier op dit board voorbij gekomen zijn en daarbij geen verbetering heeft gekregen, blijft en in zijn geval alleen nog een defecte ontvanger over.

Opsturen naar Rebox.

In oa. Donkey's geval (en mijn geval) heeft her-uitrichten / andere lnb geen effect aangezien deze (bij mij) zeer goed afgestelt staat en met een -andere- decoder ab-so-luut geen enkel probleem te vinden/zien is.

Rebox, Octagon, Fortis.. tja als je die als 'verschillende' boxen ziet is het inderdaad geen 'exclusief' probleem. Echter hoor ik via via dat ook bij die boxjes het niet zo lekker doorkomt. 

Ik geloof simpelweg -niet- dat er breuken op het moederboard zitten, aangezien er dan veel andere vastlopende problemen zouden zijn opgetreden, anders als deze macroblocking op 'toevallig' voornamelijk de HD-transponders die CDS in gebruik heeft.

 

Het is naar mijn inzien de -software- die op z'n gat ligt en gewoon niet goed meewerkt met de uitzend methodes. Leg me dan eens uit waarom de 4000-serie van rebox er GEEN problemen mee heeft en deze in principe uit precies dezelfde fabriek komt. Ik ga er niet vanuit dat 't allemaal 'OEM' bakkies zijn en de onderdelen uit 27 landen bij elkaar geschraapt zijn om maar een zo goedkoop mogelijke box te bouwen. Dan koos ik wel voor een SAP (of nog goedkoper). De prijs van de ReBOX ligt op een niveau dat je quality over quantity verwacht en dus een gegarandeerd stabiel beeld dient te krijgen als men FEC2/3 8PSK gebruikt. Er zit blijkbaar -nog iets- in de stream waar de ReBOX van over zijn nek gaat. Seca? Update-bagger? Wie weet.. in ieder geval, de REBOX is er niet blij mee. 

 

DIt is dan ook de reden waarom ik een opname aan deze thread toegevoegd heb zodat men zelf kan vergelijken of men dit probleem ook heeft. Misschien kunnen mensen die GEEN REBOX hebben en ook problemen ondervinden dit test-bestandje ook bekijken en of deze -dezelfde- ervaring hebben met hun niet-ReBOX.

 

... wordt (wederom) vervolgd....

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde probleem, blokvorming als de box net aanstaat. Na een half uurtje is het wel weg. Alleen de genoemde transponders met 8PSK. Mijn Rebox 4000 heeft geen last, mijn 9000 (eerste generatie) wel.

aangepast door ton2207

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

MACKerMD, ik heb op mijn box de standaard Rebox software SW 09.90, en die werkt goed.

Dus de software is het niet.

 

Ik denk dus dat je langzaam moet accepteren, dat je box defect is en gerepareerd moet worden.

 

Alle andere mogelijkheden zijn door jou uitgesloten.

 

Dus lever je box in ter reparatie en laat ons daarna weten hoe het afgelopen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CEESV : dus alle anderen hierboven die een 8000 en 9000 hebben, 'moeten' volgens jou ook maar 'accepteren' dat hun box, die op alle andere zenders PRIMA werkt, defect is?! .. gaat er bij mij niet in.

'alle andere opties' zijn nog niet eens bekeken, er wordt alleen maar gehamert op 'hardware issue' en ik betwijfel dat. 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de nieuwe bootlouder 1.54 er op gezet zonder beterschap .

Nog steeds blokvorming die verdwijnt als het toestel een kwartiertje op staat.

Satelliet doormiddel van een professioneel toestel fijn getuned.

Andere lnb op gezet alles zonder resultaat.

en het is steeds op de zelfde transponder dat het misloopt .

Hoop dat er bij rebox een oplossing wordt gevonden voor dit probleem.

Toeval bij de diverse andere gebruikers lijkt me ook echt uitgesloten !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, MACKerMD, ik kan alleen maar zeggen dat ik geen ontvangst storingen heb op deze programma´s, en ik moet ervan uitgaan, dat er meer mensen zijn die ongestoord kunnen kijken, anders zouden er op dit forum veel meer klachten te verwachten zijn.

 

Wanneer je dit opgelost wilt hebben, zal je toch een besluit moeten nemen wat je nu wilt.

 

Hier blijven herhalen dat het aan Canaldigitaal ligt zal je klacht niet oplossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Zou ook kunnen dat er niet veel mensen meer over zijn met een rebox 9000 0f 8000. Ik heb ook last van blokvorming op bijvoorbeeld ned3hd als ik de box in deep sleep zet. Doe ik dat niet dan geen blokvorming. Had dit eerst ook met eurosport hd. Heb ook een 9000 van de eerste generatie met toen loader 1.19 erop. Vervangen door loader 1.54 geen oplossing. In begin zo'n 3 jaar terug last van rode spikkels en vlekken op de hd zenders, zowel fta als cds dit is in latere firmware versies sterk verbeterd, maar als je goed kijkt nog steeds wel af en toe rode spikkeltjes. Ook last van hele kleine hikjes op hd zenders kan een heel uur goed gaan dan een minuut af 2 kleine hikjes en dan weer een hele tijd weg. Ook te snel scrollen in de bestandslijst geeft regelmatig een vastloper en kan je de box weer met de knop achterop opstarten. Doe je het heel rustig aan dan veel minder problemen. Het niet kunnen weggooien van opnames als je de box niet in deep sleep zet ook erg hinderlijk en nog steeds niet opgelost. Had eerst een samsung spinpoit hd in de box later vervangen door een aanbevolen western digital geen oplossing. Zelfs meer problemen. Toen jumper geplaatst op pin 5 en 6 en problemen met de hd schijf veel minder. in de oude situatie herkende de box soms de schijf niet en moest je hem met de afstandsbediening uitzetten en weer opstarten en plotseling was de schijf er weer met jumpers op pin 5 en 6 kwam dit niet meer voor. Heb ook een xtrend 6000 en een samsung tv met ingebouwde sat tuner en deze apparaten geven geen enkel probleem. Verschillende firmware versies geprobeerd.Kwaliteit op de hd zenders tegen de 90%.  Als ik een nieuwe twin tuner koop dan zeker geen rebox weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

HHH, hoeveel Rebox ontvangers er (nog) in de markt staan is mij ook niet bekend.

Toch ga ik ervan uit, dat het er meer zijn als hier gepost wordt.

 

In de afgelopen jaren zijn er, wanneer je op dit forum in de geschiedenis duikt, inderdaad gevallen bekend van gebruikers die echt doorlopend problemen hadden met hun ontvanger.

 

Ik herinner er mij een, die uiteindelijk zijn ontvanger wegdeed, en toen na een paar weken toch weer een Rebox terug kocht.

Die tweede ontvanger bleek toen tot tevredenheid te werken.

 

Of er een maandag morgen serie op de markt gebracht is, met bijvoorbeeld een chipset die problemen heeft, het blijft gissen.

Het lijkt er wel op, dat diegenen met rode spikkels meer problemen hebben als degenen die die klacht niet hadden.

 

Soms blijkt er na jaren problemen toch een oplossing te zijn, pas geleden iemand wiens box steeds vastliep bij het gebruik van de harde schijf.

Bijvoorbeeld na 2 minuten opnemen de box vastgelopen.

Na het vervangen van de harde schijf door een kleinere oude laptop schijf loopt de ontvanger zonder problemen.

 

De indruk is wel, dat de 9000 serie met de ingebouwde harde schijf meer problemen lijkt te hebben.

Misschien is dit het gevolg van de extra warmte ontwikkeling door de ingebouwde HD.

 

Een ding is wel het vermelden waard, op mijn 65" scherm is de beeldkwaliteit prima.

In de allereerste SW updates kon je de beeldkwaliteit met sprongen zien verbeteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...