Ga naar inhoud


Migratie naar 8psk lukt niet


Donkeyman
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Mooi antwoord, blijft alleen de vraag of je er iets aan hebt.

 

Indien je box reeds ouder dan twee jaar is, zou je kunnen overwegen toch zelf de loader aan te brengen... Garantie is in theorie verlopen ;-)

Indien je toch voorkeur geeft dit door hen te laten doen, zal je wel me transport e.d. rekening moeten houden; en eventueel enige tijd onbeschikbaarheid van je ontvanger wegens ter plaatse.

 

keep us in the loop plz

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geef ons schema, tekening, onderdelenlijst en stappenplan zodat voor sommigen het euvel zelf te verhelpen is aangezien de 'oudere' boxen logischerwijs over hun garantietermijn zijn.

Het is weer zo'n 'ja oudere boxen' .. geef dan een serienummer-range of i.d. aan., zodat men kan kijken of zijn box tot die 'oude' lichting behoort. Naar mijn weten is er maar 1 lichting geweest, maar ja, dat weet ik ook niet 100% [voor men me weer gaat aanspreken]

Ik vind 't een beetje 'belachelijk' dat men een HD ontvanger maakt met 'ja, 8psk -bestond- nog niet en tja dan valt er weinig aan te doen behalve je box te 'modden'.'
Goed... maar met 'wat' dan?! -WAT- maakt 't wel mogelijk ?

En leg me eens uit dat een DREAMBOX die OUDER IS dan de lichting van de RE-8000HD oa. dit euvel NIET{!} heeft?!

Ik heb toch een sterk vermoeden dat het een kastje-naar-de-muur verhaal is om maar weer aan je te verdienen.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij staat het antwoord hier wat onder meer het verschil is tussen een dreambox en een RE8000 etc.:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/331580-rebox-9000-vervangen/

 

En voor wat betreft je vermoeden... Wanneer je niet ergens begint zal je er nooit achter komen.

Wil je een oplossing of wil je je blijven ergeren?

 

Nogmaals, anderen zijn begonnen met systematisch de tips op te volgen om tot een oplossing te komen.

 

Rebox heeft nu bevestigd dat de door ons hier geopperde oplossingen in nagenoeg alle gevallen de oplossing van je probleem biedt.

 

In hardnekkige gevallen dient het moederbord vervangen te worden, en die zijn nog beperkt voorradig.

 

Alle argumenten zijn ondertussen in vele draadjes doorgesproken.

 

Je bent nu echt zelf aan zet, of stopt met jezelf te herhalen, want dat gaat je beeld echt niet verbeteren!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Processor. MiPS vs SH4 is dan zo'n beetje het enige echte verschil. Maar ik denk niet dat ze in Haarlem -die- processor vervangen. Da's geen mod, da's een Re-BUILD.
Ik geloof best dat -beeldquality- over het algemeen beter is op de rebox als op de dreambox, maar stream blijft stream en daar wordt niet aangekomen bij wegschrijven. die zijn identiek/vergelijkbaar zonder beeldqualityverlies.


Zoiets als 'vervang je intel voor een amd' .. lijkt me dus stug. 
 

Niet iedereen heeft 'n budget om 'effe' een extra box aan te schaffen om te 'spelen' en als er geen andere optie is dan maar niet. Ik ga geen risico meer nemen.

Ik heb al begrepen dat je me niet zo mag anders reageer je niet zo persoonlijk met 'als je niet wilt, dan...'. Ik heb nooit gezegd dat ik iets niet wil ondernemen, echter kan ik 't me niet veroorloven iets in de waagschaal te zetten voor iets waar men geen -duidelijk- antwoord op -wil- geven, als men dus wel DEGELIJK weet waar het probleem aan ligt.

Misschien was 't je al opgevallen dat ik expres de afgelopen 2 weken niet gereageerd heb op posts die over de ReBOx NOCH cds gaan. 
Ik heb me er al bij neergelegd.. ik heb gewoon een @*&$^@$-BOX gekocht waar ik vanaf dag-1 ergenissen ondervind en als ik er over begin ben ik de zei**rd die niet zo moet lopen miepen.. 

aangepast door MACKerMD

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik geef alleen aan dat je in herhaling blijft vallen en dat op vele plekken op dit forum.

 

Alles is al gezegd en we kunnen je helaas niet verder helpen.

 

Spijtig, maar vat het niet persoonlijk op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in het geval van MackerMD allang op de bekende tweedehandssite een RE-9000 hebben opgehaald en mijn geluk beproefd hebben. Heb je in ieder geval een reserve moederbord. Ze duiken met regelmaat voor soms zelfs minder dan 100 euro op (vaak inclusief harde schijf!). Laatste loader erop (zie dit forum), cleanup software erop (ook hier te vinden), laatste Rebox-versie installeren met fabrieksreset voor en na, met een schone zenderlijst beginnen door zelf te scannen. Niets terugzetten, geen zenderlijst en ook geen instellingen. Daarna: CD-kaartje in de onderste lezer en gaan. Zo moeilijk is dat toch niet?

 

Ik heb zo al ettelijke "zieke" Reboxen een tweede leven gegeven met meestal tevreden eigenaren.

 

Mijn 4 Reboxen hebben geen enkel probleem met 8PSK en één ervan is stokoud en oorspronkelijk met loader 1.19 uitgeleverd. Overigens heeft de loader helemaal niets met tunerproblemen te maken: de loader zorgt er alleen maar voor dat de firmware in het werkgeheugen wordt geladen en gestart. Na die start doet de loader helemaal niets meer.

 

De oude ontvanger verpats je (met nog een beetje geluk heb je je investering er weer grotendeels uit), of kun je gebruiken om met Enigma2 te spelen, of als backup in de kast laten liggen.

 

Groeten,

 

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben inmiddels bezig geweest met diverse instellingen op de 8000.

ik ben voorzichtig optimistisch,draai nu ongeveer anderhalve dag probleemloos  met loader 1.54 i.c.m sw v.1.11.07.

met de laatste sw versie zelfs de melding gecodeerde zender op de probleem transponder.

de rebox start op van uit  standby stand,vanuit deepsleep geen ervaring.

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de rebox start op van uit  standby stand,vanuit deepsleep geen ervaring.

 

Ik zou dat niet doen, want de ontvanger gaat op die manier nooit uit. Logbestanden blijven groeien, en mochten er processen draaien met een geheugenlek dan krijgen die optimaal de kans de boel te verzieken. De elektriciteitsmeter loopt ook harder door (> 20W vs. < 1W). In sommige gevallen gaat ook een ingebouwde harde schijf nooit slapen en sprokkelt zo ook een berg nutteloze draaiuren bij elkaar. Onderdelen zoals elco's hebben een eindige levensduur en die wordt nu grotendeels nutteloos opgebruikt. En dit alles om per inschakeling 20 seconden tijd te winnen?

 

Met deep sleep start de hele ontvanger iedere keer met een schoon geheugen op en het is al vaak gemeld: met duidelijk minder problemen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie Audioniek,de enige reden om hem in deepsleep te zetten zou het enegieverbruik/levensduur van de rebox zijn.

al die jaren gelukkig nooit met de diverse problemen te maken gehad die hier voorbij komen.(geen harddisk ingebouwd)

het enige wat in mijn beleving nooit goed gewerkt heeft is de epg ,de info van de films/programma's heeft bij mij nooit gewerkt.

verder ben ik zeer tevreden over deze box en hoop ik dat ie nog lang dienst kan doen op de slaapkamer.

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

EPG misschien verkeerd ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG misschien verkeerd ingesteld?

 

De EPG wordt bij de 9000 op de hhd opgeslagen, misschien dat hij daarom niet niet goed werkt. 

Rebox RE9000HD PVR - Loader 1.54 - Firmware v1.11.30

Archsat DJ70E - Triple Quad CanalDigitaal LNB 19,2 GR + 23,5 GR + 28,2 GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 8psk:

 

Loader nu naar 1.54, geen verbetering. Zou ook niet kunnen verklaren waarom dat zou moeten werken.

Lnb is 14 dagen geleden al vervangen en daarbij is de schotel ook opnieuw afgesteld op max signaal op de 12.188 transponder.

Nieuwste firmware ingeladen, maar dat geeft alleen nog maar meer problemen. 

Oude goed werkende firmware weer terug gezet. (1.09.90)

 

Ik ga nu opzoek naar een nieuwere (tweedehands) versie van de 9000. Dan maar eens kijken of er intern andere onderdelen zijn gebruikt. 

En zo er achter komen wat de verschillen zijn tussen de eerste serie en de latere series.

 

Vraag:

 

Mijn Rebox geeft aan bij systeeminformatie : H/W versie RE 9000 1.00

Zijn er ook goede 1.00 versies ? Of  hebben alle ontvangers een 1.00  moederbord.

Rebox RE9000HD PVR - Loader 1.54 - Firmware v1.11.30

Archsat DJ70E - Triple Quad CanalDigitaal LNB 19,2 GR + 23,5 GR + 28,2 GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

erik heb je de 1.11.07. versie geprobeerd?

bij mij op de 8000(eerste generatie) nu al enkele dagen probleemloos.

misschien werkt deze sw versie op de 9000 ook.

aangepast door capri28v6

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle uit gekomen firmware getest, probleem blijft of er komen problemen bij.

 

Bepaalde (eerste generatie) 9000 hebben een (hardware) probleem met transponder 12.188. En dan alleen als de ontvanger in deepsleep uit heeft gestaan. Na 15 - 20 minuten warm draaien zijn de problemen over op 12.188. 

Rebox RE9000HD PVR - Loader 1.54 - Firmware v1.11.30

Archsat DJ70E - Triple Quad CanalDigitaal LNB 19,2 GR + 23,5 GR + 28,2 GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Erik, Rebox geeft het volgende aan:

 

LNB
 

In een paar gevallen bleek een loader update alléén, niet voldoende.
Bij hen bleek het te zijn opgelost nadat men een nieuwe verse LNB in gebruik had genomen.
Zelfs gewoon met een goedkope Maximum LNB van 15 euro.

Van diverse dealers en eindgebruikers hebben we inmiddels vernomen
dat het merk Alps niet goed werkt. Althans niet in combinatie met een
Rebox ontvanger.
 
Is je nieuwe LNB misschien (weer) een ALPS LNB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...