Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten


Heb het inmiddels ook gezien. Ziet er veelbelovend uit en weer leuke melkkoe. Erg mooi dat er vier uitgangen op zitten. Mooi compact en strak werk kan je met deze lnb krijgen. Verpakking staat ook logo van tvv en cd als ik het goed zag. Ben ook benieuwd naar triplesat van Technisat en nu dan deze voor een 64 cm exemplaar welke beste signaal zal krijgen. Groot voordeel zal dus zijn dat deze lnb vier uitgangen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vier uitgangen zijn wel een slimme toevoeging, de meeste huishoudens zullen toch al wel een PVR met meerdere ingangen hebben (hier gebruik ik inmiddels 3 van de vier uitgangen op mijn quad-LNB's).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk dan toch een triple-lnb !!!!!

Al enkele jaren geleden gaf ik aan dat het heel verstandig zou zijn van CanalDigitaal om met een triple-lnb op de markt te komen net zoals ze dat in Amerika ook hebben om de satellieten op 101, 110 en 119 graden west te ontvangen, zie afbeelding 1.

Ik heb vele malen geadviseerd om voor de Benelux ook een triple-lnb quad te ontwikkelen en wel voor een Triax 88-schotel zodat je meer regenreserve zou hebben. En niet alleen meer regenreserve, ook bij een grotere schotel is hij in een groter gebied te gebruiken waardoor het verkoopsucces toeneemt en de ontwikkelingskosten eerder terug verdient zijn. Ik heb de montagefoto diverse malen op dit forum getoond, zie bijlage 2.

Nu weet ik ook wel dat het ontwikkelen en produceren van een triple-lnb niet in een maand klaar is. Daar gaat een hele tijd over heen. Bovendien zal eerst een afweging gemaakt moeten worden of de ontwikkelingskosten er wel uitkomen want met een 64cm-schotel is het gebied niet zo heel groot dat deze ingezet kan worden.

Een stuk oostelijk in Duitsland is het gedaan met de ontvangst van de nieuwe Astra 2E en 2F waar over enkele maanden alle BBC, ITV enz. zenders op komen

Blijkbaar zijn er toch mensen wakker geschud want de triple-lnb voor de Astra 1, 2 en 3 is een feit.

Hoera, hoera, hoera.

En wel met vier aansluitingen want het gros van de mensen heeft tegenwoordig te weinig aan twee aansluitingen zoals de Triplesat heeft.

Nu kunnen ook mensen die geen behoefte hebben aan schotels met multifeedrails eenvoudig deze triple-lnb op hun bestaande schotel plaatsen.

Het mooie van een triple-lnb is dat hij in balans is. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat bij een duo-lnb het block scheef wegzakte omdat de klemming onvoldoende was.

Deze triple-lnb in mooi in balans en zal dus ook veel beter in zijn juiste schuinte blijven staan.

Ik heb inmiddels bekeken hoe schuin dat deze in midden Nederland afgesteld moet worden. Dat is 12 graden, één graad meer dus dan de duo-lnb die 11 graden schuin ingesteld moet worden.

Het is in ieder geval een prachtige oplossing moet mensen die op een eenvoudige een betrekkelijk goedkope manier de 3 Astra-satellieten wil ontvangen.

post-60869-0-62819700-1360254758_thumb.gif

post-60869-0-26273900-1360254827_thumb.jpg

post-60869-0-02305800-1360254848_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraag.

Zou iemand mij de maten op kunnen geven van de hart op hart afstanden van de drie koppen.

Het mooiste gaat dat met een schuifmaat. Meet over de buisjes (hals) van de Astra 19,2 en 23,5 en trek daar de diameter van de buis vanaf. Deze buisjes zullen ongeveer 23mm zijn.

Graag ook over de buisjes van de Astra 23,5 en 28,2 meten. Die hart op hart afstand zal iets groter zijn.

Ik kan dan berekenen tot in welk gebied deze triple-lnb bruikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt er aan welke lnb nu in de klem zit.

Als de Astra 23,5-lnb in de klem zit en de Astra 19,2-lnb er dus rechts omlaag bij hangt, dan is het een kwestie van uitwisselen.

Zit de lnb van de Astra 19,2 in de klem en staat de Astra 23,5 lnb aan de linkerkant omhoog (gezien als je in de schotel kijkt), dan zul je de schotel een heel klein beetje moeten verdraaien en ook de elevatie van de schotel één graad moeten laten zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er toch wel op dat CanalDigitaal en TvVlaanderen er voor gezorgd hebben dat deze triple-lnb er gekomen is.

Het is natuurlijk een sterke zet van hun om nu zeer eenvoudig de drie meest bekeken satellieten op een eenvoudige manier te kunnen ontvangen. In ieder geval een sterk punt t.o.v. de kabelmaatschappijen.

Ik ben benieuwd of ze deze triple-lnb nu ook standaard aan gaan bieden in hun standaard set en dat de duo-lnb op de achtergrond raakt. Het lijkt er op dat het prijsverschil tussen een duo-lnb quad en een triple-lnb quad ongeveer €40,- is.

post-60869-0-75248500-1360260964_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou JBnl, daar ben ik nog niet zo zeker van. Je moet je bedenken dat het gebied waarin deze triple-lnb bruikbaar is beperkt is. Nederland, België, Noord Frankrijk, dan houdt het wel op. In zo’n beperkt gebied is het maar zeer de vraag of je er de ontwikkelingskosten uit krijgt. Het bruikbare gebied van een duo-lnb is vele malen groter, van Noorwegen, Zweden tot zelfs tot in Spanje en Italië.

Waar je wel kans op hebt is dat fabrikanten met een triple-lnb komen voor een 80-85cm-schotel. Daarvan is het bruikbare gebied een stuk groter en is het een aanvulling op de triple-lnb voor een 60cm-schotel. De beperking zit hem in de ontvangst van de smalle beam die over een aantal maanden gebruikt gaat worden voor de BBC enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wanderer, daar geloof ik geen fluit van dat die al zo lang op de markt is. Dan had het ook wel op de site van CanalDigitaal gestaan dat je voor een duo-lnb of een triple-lnb kunt kiezen. Er staat nog helemaal niets.

Hij staat sinds enkele uren ook op de site van een grote satellietgroothandel echter nog zonder afbeelding. Ik denk dat hij gisteren of vandaag pas door CanalDigitaal op de markt is gebracht.

Ik las op een site dat de triple-lnb eindelijk na een flinke vertraging leverbaar is.

Ik verwacht dat Totaal TV en binnenkort wel melding van zal maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...