Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten


Met een goedkope Golden-Interstar 4 in 1 LNB (geel doosje met daarin piepklein switchje) 

 

Bedoel je nu een lnb of een switch ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@illusion

 

Hoezo niet? Sprietje wees mij eerder in deze disussie (op pagina 4) erop dat er al zenders doorkomen met een smalle beam op de nieuwe Astra 2F. Een zender als "5 USA" kan ik hier in Leeuwarden goed ontvangen. Zowel op de nieuwe triple lnb op 65 cm schotel als de Multytenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste schumi08

 

Ik begrijp je betoog eerlijk gezegd niet.

Je schrijft dat je in Leeuwarden de smalle beam van de Astra 2F goed kunt ontvangen. Ik heb nooit beweert dat dat niet zou kunnen eerder het tegendeel. Bij de Multytenne zal in Leeuwarden met flinke regen het beeld gaan blokken, zeker op de HD-zenders maar met de een triple-lnb op een 64cm-schotel zal dat wel meevallen.

Maar @illusion woont in Munchen en daar gaat het echt niet lukken met een 64cm-schotel.

Maar als illusion er aan twijfelt of het waar is, zou ik zeggen, plaats een 64cm-schotel met een gewone
lnb in de klem en richt hem uit op 28 graden oost.

De Eutelsat op 28,5 graden oost met veel Engelse zenders gaat gewoon lukken, de zenders die nu op de spotbeam van de Astra 1N zitten zoals de BBC, ITV enz., daar heb je in Munchen een 90cm-schotel voor nodig, zie bijlage footprint Astra 1N van Satbeams.com. Daar zal niet veel van terecht komen. Bovendien gaan deze zenders over enkele maanden over op de spotbeam van de Astra 2E en dan is het afgelopen met de ontvangst in Munchen met een bescheiden schotel.



 

post-60869-0-39785000-1361483153_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste illusion

 

Als je vrouw erg graag naar de BBC kijkt, dan zul je een flinke grote schotel moeten nemen. Zoals deze site http://constantinmedia.com/sat/DishSizeMaps/astra-2f/uk-spotbeam.html  aangeeft, zou het met een schotel van 150cm aardig moeten lukken om savonds tv te kijken, bijv. een Gibertini 150 met een Inverto Black Ultra.

Misschien beter nog even wachten totdat de BBC op de Astra 2E zit.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nee, die past helemaal niet want die is voor een 60cm-schotel gemaakt. Bovendien zijn de ontvangsthoeken tussen de satellieten in Spanje ook nog eens een stuk groter dan in Nederland dus dan wordt het nog problematischer.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...