Ga naar inhoud

Volume op SBS6, NET5 en Veronica flink zachter!

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Hebben jullie ook zo'n last van extreme volumeverschillen tussen de SBS zenders (SBS6, NET5 en Veronica) en de rest?

De SBS zenders zijn echt flink zachter. Zoveel zachter dat je het volume echt flink moet opschroeven om het te kunnen verstaan.

Het was verschil was eerder al groot, maar nu is het helemaal knudde.

Ik heb zelf een ET9500 en een DM800SE, op beide stel ik dit vast.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zenders als Ned 1/2/3 en RTL hebben Dolby geluid en de SBS zenders niet.

Het volume van de Dolby zenders hebben op mijn ontvanger(Clarke Tech) een vaste waarde op de HDMI en zijn niet instelbaar met de ontvangerafstandsbediening.

Het volume van de niet Dolby zenders als SBS zijn wel instelbaar met de ontvanger-afstandsbediening.

Kan zomaar ook bij jouw ontvangers het geval zijn dat iemand met de verkeerde afstandsbediening het geluid zachter heeft gezet en dan krijg je dus die verschillen.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik gebruik HDMI CEC en heb op alle zenders de downmix uit staan.

Ik kan dus het volume alleen op de versterker regelen, met welke afstandsbediening dan ook.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hier is duidelijk verschil in volume tussen ontvangst in sd of in hd.

Onderling in sd ontvangst van de CD zenders is er geen hoorbaar verschil voor ons en wel tussen sd en hd ontvangst van bijv. Ned1.

In hd gaat de volumeknop echt naar beneden. Hd geluid van SBS6 weet ik niet want ik heb het basispakket nog in gebruik op de ET 9200.

Zou dus een geluids probleem kunnen zijn in de hd ontvangst bij CD.

• Beheerder
Geplaatst:

Volgens mij hebben ze bij CanalDigitaal een dove technicus, want het verschil is echt overduidelijk en zeer irritant.

Hert heeft volgens mij helemaal niets met SD en HD te maken.

Tussen bijvoorbeeld RTL4 HD en SBS6 HD zit echt een flink verschil in volume.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Same problem hier op de dm8000, maar hetzelfde probleem heb ik ook met dezelfde zenders maar dan op de kabel bij ziggo...ook erg zachter....dus waarschijnlijk zit de fout bij de zenders zelf.

Bareus

Geplaatst:

Heb een vuduo, en er is verschil te horen, zeker bij SBS6, maar bij HD en SD is het volume hier hetzelfde, dus zachter dan de rest

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Ik gebruik HDMI CEC en heb op alle zenders de downmix uit staan.

Ik kan dus het volume alleen op de versterker regelen, met welke afstandsbediening dan ook.

Mvg,

Michel

Ik heb ook downmix op nee staan en regel normaal het volume via de versterker, maar kan toch het volume wijzigen op de Vu+ Ultimo op SBS6HD en Veronica/Disney HD. Op RTL4 HD lukt dit niet. Ik gebruik geen HDMI CEC maar een logitech harmony one.

• Beheerder
Geplaatst:

Volgens mij kan CanalDigitaal dit prima aanpassen. Het verschil is nu zo groot dat je constant moet bijstellen om niet doof te worden of juist om iets te kunnen verstaan.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Doen ze in Nederland niet mee met de - 23 dB LUFS norm? Misschien zijn ze nog aan het afregelen? :)

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

• Moderator
Geplaatst:

Misschien helpt het wanneer ze dit eens bestuderen.

http://tech.ebu.ch/loudness
http://tech.ebu.ch/groups/ploud

Vroeger was alles eenvoudig, 1.000 Hrz op -9 op de RTW peak meter, de colourbar op 100/75%, een slinger aan de chroma faze en gaan.

Maar ja, toen had je nog headroom op je record head.

Loudness, alles moderne nieuwlichterij. :mad:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen