Ga naar inhoud


Bestaat er ook een wifi plugin voor openpli 2.1


rommelaar

Aanbevolen berichten

Weet iemand of er een wifi  plugin bestaat voor open PLI 2.1.

Heb nl een 802.11g wireless usb adapter en kan in netwerk van de dm800 nergens iets vinden om hem te installeren.

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet erachter zien te komen welke chipset de USB adapter gebruikt (googlen op merk/type is soms genoeg), en of die ondersteunt wordt door OpenPli. Als hij out-of-the-box ondersteund wordt door OpenPli zal (geloof na een reboot) vanzelf de WLAN optie verschijnen onder Netwerk.

 

Geloof dat er in de downloads van Pli ook nog een aantal uitbreidingen staan voor extra ondersteuning, maar totaal gezien zijn het echt maar een handje vol chipsets die worden ondersteund.

 

Drivers op de cd heb je geloof ik weinig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt jerpsx voor je reaktie.Dat is nu juist het hele probleem.Het enige wat op de verpakking staat is 802.11g Wireless USB Adapter.En als ik daar naar ga googelen kom ik geen chipset hiervan tegen.Of kijk niet goed :D

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dat (standaard) in de OpenPLi 2.1 image een wireless driver aanwezig is, kijk zelf even via het menu -> applicaties druk op de rode toets, ga op systemplugins staan en druk op enter, zoek dan naar de wirelesslan (2.7+git10601) plugin, staat deze in de lijst dan zou het moeten werken

Decoder geheel uitzetten, wireless stick plaatsen, decoder starten en als hij werkt dan is deze via het netwerkmenu te zien en in te stellen.

 

Als deze plugin er niet in zit, schakel dan over naar een nieuwere image OpenPLi 3.0 die is voorzien van de bovenstaande plugin.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip mobieltje.Helaas zit de 2.7+git10601 plugin er niet in.Wel de wireless lan2.7+git10625.Verder ook weer helaas kan ik met de DM 800 HD niet de open pli image 3.0 in de box flashen omdat dit door oude drivers niet goed schijnt te werken met pli 3.0.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de beek dat is het probleem.Het enige wat misschien nog kan gaan werken op de dm 800 hd is als ik de linux drivers van de cdrom die met de stick is meegeleverd in de box kan zetten.Maar helaas bezit ik niet de kennis van linux om die drivers in de juiste mappen te FTPen.Hoop nog steeds dat er iemand is die me de richting wel aan kan geven.Dan zal het waarschijnlijk wel gaan werken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de 8000 zit standaard een Wlan ingebouwd. dus heb je geen stick voor nodig.

 

bij mijn DB8000 is lan en w-lan ingang defect

heb er een w-lan stick van Golden Media van achteren in gedaan, opstarten en

werd meteen herkend in het menu, even instellen en het werkte weer

 

gr.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt jerpsx voor je reaktie.Dat is nu juist het hele probleem.Het enige wat op de verpakking staat is 802.11g Wireless USB Adapter.En als ik daar naar ga googelen kom ik geen chipset hiervan tegen.Of kijk niet goed :D

 

Staat er op de cd-rom geen handleiding met wat specifiekere omschrijving of datasheet?

 

Uit de drivers kun je meestal ook wel afleiden wat voor type je hebt.

 

Is de stick verkocht als zijnde een door de Dreambox ondersteunde stick? Je kunt ook nog een andere image proberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip mobieltje.Helaas zit de 2.7+git10601 plugin er niet in.Wel de wireless lan2.7+git10625.Verder ook weer helaas kan ik met de DM 800 HD niet de open pli image 3.0 in de box flashen omdat dit door oude drivers niet goed schijnt te werken met pli 3.0.

Als die driver in je box zit zou het moeten werken, zo niet dan heb je geen juiste Wlanstick.

Ik zie nu ook dat er geen OpenPLi 3.0 beschikbaar is voor de DM800HD PVR, je kan altijd nog een andere image proberen.

 

@guppje29

Het gaat hier over een DM800 en niet over een DM8000.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens alle documentatie moet de stick wel werken samen met de DM800HD.Maar ja er word wel meer geschreven dus zul je het eerst zelf uit moeten proberen.Dat is ook wel weer het leuke van de hobby.Ja ik zal het ook eens met andere images proberen,wie weet hoe verhelderend dit weer zal werken :D

Maar in ieder geval bedankt voor je reakties en tips,geld ook voor de andere hier.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...