Ga naar inhoud


Triple lnb op Triax 64 en SAB S80


trust

Aanbevolen berichten


Ik heb de lnb niet verschoven maar wel vast gezet met 2 schroefjes aan beide kanten 1 schroefje "zie foto" want de lnb daar zat speling op, horizontaal niet maar verticaal wel, komt zeker door het gewicht van de lnb best zwaar.

 

En daarna nog geprobeerd beter af te stellen in dit is het geworden.

 

O ja op de tv geven ze allemaal 91 aan

post-48095-0-98373700-1455377506_thumb.jpg

post-48095-0-01994200-1455377523_thumb.jpg

post-48095-0-73214400-1455377536_thumb.jpg

post-48095-0-30769000-1455377551_thumb.jpg

aangepast door river
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou kijk eens aan wat een prachtig signaal. Dat had je nooit gekregen met een Triax 64 waar die triple-lnb dan speciaal voor gemaakt is.
Heb je nog gemak gehad aan de bijlage in bericht 30? Dan begrijp je beter wat je moet doen met het verstellen van de schotel om de signalen mooi evenwichtig te krijgen over de drie satellieten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou kijk eens aan wat een prachtig signaal. Dat had je nooit gekregen met een Triax 64 waar die triple-lnb dan speciaal voor gemaakt is.

Heb je nog gemak gehad aan de bijlage in bericht 30? Dan begrijp je beter wat je moet doen met het verstellen van de schotel om de signalen mooi evenwichtig te krijgen over de drie satellieten.

 

Jazeker maar ik moest het wel een paar keer goed lezen want ik ben dyslectisch maar het is mij gelukt ben ook blij met de xsarius hd easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie waardes hoor, nu weet ik ook waar ik op uit kan komen, ik heb ze nu alle 3 rond de 75% kwaliteit, maar ik heb niet zo mooie satfinder :) ik moet het van de ontvanger zelf doen die volgens mij al niet zo nauwkeurig is.

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie waardes hoor, nu weet ik ook waar ik op uit kan komen, ik heb ze nu alle 3 rond de 75% kwaliteit, maar ik heb niet zo mooie satfinder :) ik moet het van de ontvanger zelf doen die volgens mij al niet zo nauwkeurig is.

Ja het is een moeilijke klus en zeker als je geen satmeter hebt het is mm meter werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ondervond en eigenlijk nog steeds altijd problemen tijdens het aandraaien van de moeren. Ook dat kan al iets schelen in signaal. 

 

Meen dat destijds Kathrein schotels had die dat probleem niet kennen. Dat was een soort oerschotel, Sprietje had daar wel eens wat plaatjes van gepost. Schitterend state off the art spul, niet meer te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een andere ontvanger gekocht, een Max Digital XP1000 met openpli erop. De waardes zijn behoorlijk gestegen. Ik had op de astra3 +/- 75% en nu 96% (SNR?) van alleen ontvanger veranderen.

Of de oude, Sab titan1 was zo slecht, of ik begrijpt het niet :confused:

 

Voordeel nu wel is dat ik een app op de telefoon kan gebruiken om de waardes uit te lezen.

post-99091-0-03819700-1455913289_thumb.pngpost-99091-0-52720800-1455913289_thumb.pngpost-99091-0-31062300-1455913497_thumb.png

 

Kan ik dit geloven? Was dit ook het probleem met de multytenne? :( Ik had daar toen wel beeld op de meeste Astra 23.5

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, de uitlezing van de verschillende waarden wordt relatief aangegeven.

98%, waaraan is dat gerelateerd, waar staat 100% voor?

 

Maar dat is allemaal niet zo spannend, zo te zien voldoende signaal voor een ongestoorde ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...