Ga naar inhoud


T90 uitgericht: signaal ok met korte kabel, geen signaal met lange kabel


voodoodoll

Aanbevolen berichten

Recent ben ik verhuisd en heb mijn T90 opnieuw geplaatst. Redelijk rudimentair uitgericht maar meer dan voldoende signaal om alles wat ik wil zien te kunnen ontvangen. Dit alles gedaan en getest met een korte kabel vlakbij de schotel om te kunnen finetunen. Daarna mijn lange (+/-40m) coax weer aangesloten op de switch, ontvanger in de woonkamer gezet: geen signaal meer :confused: Dus opnieuw ontvanger naar buiten, kabeltje aangesloten, geen probleem... Misschien de kabel ergens gebroken tijdens het verhuizen was mijn eerste gedachte.

 

Vandaag een nieuwe lange (+/-50m) coax gekocht, f-connectoren erop, aangesloten en een paar seconden signaal alvorens het weer de mist in ging :mad: Korte kabel er wéér aan, geen probleem :cry: Nog wat geprutst met de nieuwe kabel, f-connectoren er opnieuw op,... maar geen beeld meer gezien.

 

Heeft iemand een idee wat er hier mis kan zijn? De switch of uitlijning van de schotel kan het toch niet zijn want anders had ik met de korte kabel ook geen beeld? Natuurlijk moet het signaal een langere weg afleggen door de lange coax maar...

 

Ik heb ondertussen al een professional gecontacteerd maar als iemand hier een idee heeft kan ik voor die komt het misschien zelf nog fixen alvorens een 100-tal euro te spenderen, ik ben dan misschien geen Nederlander maar wel zuinig :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De eerste vragen die bij mij opkomen, zijn:

 

1) zijn de f-connectoren goed gemonteerd op de coax? Slechts 1 draadje van de gevlochten mantel in aanraking met de kerndraad en de coax doet het niet meer.

2) welk merk switch gebruik je?

 

Probeer eens zonder de switch, direct op de lnb.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste vragen die bij mij opkomen, zijn:

 

1) zijn de f-connectoren goed gemonteerd op de coax? Slechts 1 draadje van de gevlochten mantel in aanraking met de kerndraad en de coax doet het niet meer.

2) welk merk switch gebruik je?

 

1) Ik zie alvast op het 1ste zicht geen losse draadjes die ergens in aanraking kunnen mee komen.

2) EMP-Centauri.

 

uit gericht gelijk op de lnb mischien en nu kabel via switch ?

switch defect mischien .

 

Uitgericht op de switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een tijdje geleden was hier ook zo'n geval op het forum.

DAt bleek na lang zoeken de diameter van de binnenader te zijn die net iets kleiner was als die van het korte kabeltje.

De lange kabel midden ader maakte geen goed contact waardoor de LNB geen voedingsspanning kreeg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het signaal mét switch en korte kabel eraan is goed te noemen.

Dus moet je onderzoeken of de EMP-switch + lange kabel gezamenlijk te veel demping opbouwen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje geleden was hier ook zo'n geval op het forum.

DAt bleek na lang zoeken de diameter van de binnenader te zijn die net iets kleiner was als die van het korte kabeltje.

De lange kabel midden ader maakte geen goed contact waardoor de LNB geen voedingsspanning kreeg.

 

Dat zou uiteraard kunnen maar met de "originele" lange kabel heb ik jarenlang geen enkel probleem gehad en die doet het nu ook niet meer. De nieuwe kabel lijkt me inderdaad iets kleiner/compacter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou uiteraard kunnen maar met de "originele" lange kabel heb ik jarenlang geen enkel probleem gehad en die doet het nu ook niet meer. De nieuwe kabel lijkt me inderdaad iets kleiner/compacter.

Zolang de kerndraad lang genoeg is, zal hij altijd contact maken.

 

Edit: Zit me net te bedenken: wat voor f-connectoren gebruik je? Zitten er rubber ringetjes in?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de kerndraad lang genoeg is, zal hij altijd contact maken.

 

Edit: Zit me net te bedenken: wat voor f-connectoren gebruik je? Zitten er rubber ringetjes in?

 

Nee geen rubberen ringetjes maar dat had ik voorheen ook niet op de kabel van switch naar ontvanger. Wel op die van de lnb's naar de switch.

 

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen rubberen ringetjes maar dat had ik voorheen ook niet op de kabel van switch naar ontvanger. Wel op die van de lnb's naar de switch.

 

Het loont de moeite om die ringetjes tussen lnb's en switch er eens uit te halen en te checken of dat iets oplevert.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...