Ga naar inhoud


Plaatsing Inverto Black Ultra Quad LNB mogelijk op Wavefield T90


filoberke

Aanbevolen berichten

Ik wil de volgende 4 satellieten ontvangen : 13°E, 19.2°E, 23.5°E en 28.2°E.
 

Schotel = Wavefrontier T90.

 

Kan ik voor ontvangst van de vermelde satellieten de Inverto Black Ultra Quad LNB gebruiken? (genoeg tussenafstand om uit te richten?)

 

Ik kijk uit naar jullie suggesties en tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In bericht 2 lees ik dat  er geen problemen zijn  voor de plaatsing op een T90 van de Inverto Black Ultra Quad LNB's. Ik ben wel benieuwd naar de eventuele alternatieven vermeld in het bericht van Tonskidutch.

 

Als ik de link in bericht 3 doorlees is de conclusie dat Inverto Black Ultra Quad LNB's blijkbaar iets te groot zijn op een T90 voor de voorgstelde configuratie en wordt er eerder geopteerd voor Inverto Black Premium Quad's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twee Inverto Black Ultra Quad-lnb’s onder een hoek van 5 graden (ontvangsthoek tussen de Astra
19,2 en 23,5) tegen elkaar zet, dan komen de koppen aan de voorzijde hart op hart 64mm van elkaar af te staan, zie afbeelding 1.

 

Als je Inverto Black Ultra twin of Inverto Black Premium lnb’s neemt, dan staan ze 58mm hart op hart van
elkaar als ze tegen elkaar staan onder een hoek van 5 graden, zie afbeelding 2.

 

Of die 64mm past op een T90 dat weet ik niet.



 


 

post-60869-0-68000500-1361608999_thumb.png

post-60869-0-55738400-1361609423_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de calculator van Satlex gebruikt geeft dit volgede resulaten :

 

1. Astra 1 28.2° O                  LNB justeringsrail  L -8.0

2. Astra 3B 23.5° O                LNB justeringsrail   L -3.1

3. Astra 1 19.2° O                  LNB juseringsrail  R 1.4

4. Hotbird 13.0 ° O                                 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de calculator van Satlex gebruikt geeft dit volgende resulaten :

 

1. Astra 1 28.2° O LNB justeringsrail L -8.0

2. Astra 3B 23.5° O LNB justeringsrail L -3.1

3. Astra 1 19.2° O LNB justeringsrail R 1.4

4. Hotbird 13.0 ° O LNB justeringsrail R 7.8

 

Als ik het goed begrijp zit het probleem voor het gebruik van de inverto black ultra quad LNB's in de geringe afstand tussen de satellieten op 23.5° O en 19.2 ° O.

 

Het gebruik van de Inverto Black Ultra Twin is geen optie , nl.

 

1 x Dreambox 7020 HD met 2 tuners en

2 x Dreambox 7000 die elk apart moeten kunnen spelen en opnemen.

 

Dus terug dezelfde vraag : zijn de inverto black ultra quad LNB's te gebruiken en zoniet welke zijn dan de alternatieven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die reden heb ik de smalle Megasat Multifeed quad voor de 19.2 naast mijn Inverto Black Ultra voor de 23.5 gezet. Reden geen ruimte om 2 Black Ultra's naast elkaar te plaatsen voor die posities (schotel Maximum E-85), de Astra 1 19.2 vind ik qua satelliet niet echt zo belangrijk dat daar een Blackultra op moest en het signaal van de Astra 1 sterk genoeg is voor een mindere LNB dan de Inverto Black Ultra!

aangepast door druup

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste filoberke

 

Inderdaad staan de Astra 19,2 en 23,5 het dichtste bij elkaar, 4,3 graden arc ofwel 5,25 graden Azimuth (ontvangsthoek) voor jou woonplaats.

Het is mij echter niet bekend hoe groot de afstand op een T90 is tussen L-3.1 en R 1.4, een verschil dus van 3.1+ 1.4= 4.4 op de schaal van de T90.

Mogelijk past het toch maar dat kan alleen iemand zeggen die twee lnb’s op 4.4 afstand hebben staan en dan even de hart op hart afstand aan de voorzijde van de kop tussen de twee lnb’s opmeten.

 

Gaat het niet lukken met de Inverto Black Ultra Quad, dan adviseer ik je de Inverto Black Premium Quad, zie:

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=79&PHPSESSID=0a3fa5fb459d65d9b2dcd443aa5614a5

 

En beste druup, een Maximum E-85 is natuurlijk niet met een T90 te vergelijken, dus wat daar nodig is, hoeft niet op een T90 nodig te zijn. Op een T90 heb je veel meer ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb me ook de inverto black ultra quad op de t90 voor de 19.2 en de 23.5 en je hebt ruimte in overvloed ermee en voor de hotbird en de 28 nog veel meer

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Jeroen1982

geen probleem.

past zelfs op de kleinere t55

of wilde je een alternatief voor de Quad-lnb?

ciao

 

Dag Tonski,

 

mag ik vragen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? gezien de andere berichten die zeggen dat dit niet mogelijk is? Ik heb ook een t55 en 2 Inverto black ultra LNBs die ik op Astra 1 en 3 zou willen zetten. Bedankt, alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jeroen1982


Op een T55 staan de strepen op de rail 14,7mm uit elkaar. In Utrecht bijv. moeten de Astra 19,2 en 23,5lnb 4,4 strepen uit elkaar staan. Dat is 64,6mm. Dat moet dus gewoon gaan als de koppen een diameter van 59,5mm hebben.
Het gaat alleen niet met de Inverto Black Ultra Quad. Wil je vier aansluitingen, dan zul je een Inverto Black Premium quad moeten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroen1982

DAnk Sprietje voor je reactie.

 

Als ik het goed begrijp ligt het dus aan de brede achterkant van de LNB? De voorkant is volgens de specificaties 59,5 mm. Ik zou dan een Black Premium naast de Ultra kunnen zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...