Ga naar inhoud


Waarschuwing bij overname van TVV-kaart


Eddy VL

Aanbevolen berichten

Ik dacht nu dat ik eindelijk verlost zou zijn van TV-Vlaanderen. Niet dus...

 

Na het buitendienst zetten van het gros van mijn 4 ontvangers, waar op 2 ervan bijna geen kanalen meer te ontvangen zijn, het onbruikbaar maken van de smartwi op de ET9000, zodat de kaart ook niet meer kan gedeeld worden met de 3100HD... (Ok het is altijd op te lossen, maar als 1 persoon kan kijken terwijl de andere constant bezig is met problemen oplossen omdat TVV zo nodige weer van alles moet wijzigen...)

 

Ik kijk nu momenteel naar 3 TV's bij BGC. Hiervoor heb ik minder kosten moeten maken aan ontvangers en installatie dan 125 € voor een ontvanger en 2 X 90 € aan extra kaarten bij TVV. En ik betaal hooguit 1 € meer per maand, dan als ik bij TVV 2 extra kaarten heb en waarvoor ik dan op de bijkomende kaarten een handvol zenders voor krijg.

 

Gelukkig is er een familielid die mijn kaart wilde overnemen.

 

En dan begint het:

 

Ergens goed weggestoken op hun website vind je een "overnamedocument" (Wie wil er nou weg bij TVV als je mits betaling 120 extra gratis Engelse zenders kan krijgen?)

 

Hoe vind je dit overname document?

Ga naar klantenservice en zoek op "Overname". dan krijg je "Nieuwe eigenaar" Dit moet je aanklikken en dan op overname formulier...

 

Nergens wordt vermeld hoe de overname juist zal gebeuren, ook niet in het document.

Het is eigenlijk gewoon een nieuw contract voor de "nieuwe" eigenaar. De "oude" eigenaar kan enkel opgeven of hij de kaart voorafbetaald heeft via "domiciliëring" of "overschrijving". Een bankrekeningnummer van de "oude" eigenaar wordt hier dus zeker niet gevraagd. 

 

En hoe werkt het nu?

 

De nieuwe eigenaar moet zo snel mogelijk aan zijn "financiële" verplichting voldoen, met minimaal hetzelfde pakket. (Dit is dus duidelijk het belangrijkste doel van dit document)

 

De oude eigenaar heeft mogelijks wél vooraf betaald (via overschrijving). Aleen moet hij nu nog het bedrag van de maanden die hij nog te goed heeft zien terug te krijgen...

 

In dat geval stuurt TVV-Vlaanderen je een brief met de vraag voor het bankrekeningnummer.

 

En hoe werkt dit nu in de praktijk?

 

- Op 10-1-2013 het overnameformulier opgestuurd. (7 €)

 

- Gewone brief van TVV ontvangen met vraag voor bankrekeningnummer. (verzonden op 14-1-2013)

- Brief teruggestuurd met bankrekeningnummer. (1 €)

- TVV negeert de brief, want je moet een aangetekend schrijven sturen, als je weggaat wordt je extra gestraft met 7€ :lol:

 

- TVV stuurt een nieuwe brief met de vermelding dat ze staan te trappelen om je terug te betalen maar dat ze je bankrekeningnummer nog niet hebben... :lol: (22-1-2013)

- Op 25-1-2013 het bankrekeningnummer telefonisch doorgegeven aan de klantendienst.

Het bedrag zou op zondag(???????) 10 februari worden gestort.

- Omdat ik TVV zoveel betrouw alsof ze de naam Dutroux of De Gelder dragen, een aangetekend schrijven gestuurd op 28-1-2013 met antwoord op de 2 voorgaande brieven en de vermelding van het telefonisch contact, waarbij dus meerdere malen het rekeningnummer word vermeld.

- Ontvangstbericht van de post ontvangen 

 

- Op maandag 18 februari  hebben ze reeds 8 dagen de tijd gehad om te storten. Niks dus :cry:

Maar niet getreurd: de klantendienst ziet dat het bedrag zonet gestort is en dat ik het bedrag dus eerstdaags op de rekening zal vinden.

 

- Dinsdag 26 februari: niet dus :sick:

- de klantendienst weet te melden dat er een aantal stortingen verkeerd gelopen zijn op maandag 18 februari. Dit zou binnen de 10 dagen opgelost zijn.

- Nee ik kan niet doorverbinden met de financiële dienst want op vrijdag 1 maart zou het bedrag op uw rekening moeten staan.

 

 

Ik ben nu reeds de ganse dag bezig geweest met het copiëren van documenten en het maken van een map met al die documenten.

 

Op vrijdag 1 maart check ik mijn bankrekening, staat het bedrag er niet op, dan gaat het hele zooitje naar de advocaat...

 

Ik weet dat er dan van dit bedrag zo goed als niks zal overblijven, maar betalen zullen ze. En als extra minimaal een aangetekend schrijven naar de advocaat (remember 7 €). :P En nog wat volk moeten betalen van de juridische dienst en de financiele dienst. Gewoon om dat briefje te schrijven en toch maar het bedrag storten. Ok, ik géén geld, TVV ook geld kwijt... :angry:

 

En hier komt dus de waarschuwing:

 

Als je vooraf betaald hebt, doe enkel een overname van de kaart als het bedrag dat je moet terugkrijgen nul is, dus in de laatste maand van je contract!

 

(het scheelt ook nog een aangetekend schrijven!)

 

Het is zielig maar schijnbaar kan je enkel met TV-Vlaanderen communiceren via de gerechtelijke weg...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog maar eens het bewijs dat TVV nog altijd één grote administratieve molen is die helemaal vierkant draait.

Blijkbaar gebruiken ze nog altijd alle middelen (op het randje van de legaliteit) om zoveel mogelijk euros binnen te grabbelen bij hun klanten.

Na de betalende kaartwissel van 2010 die ze eigenlijk contractueel niet mochten aanrekenen was het bij mij al over en uit met TVV.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe dit in Vlaanderen zit maar in Nederland kun je per 1 februari jl gelukkig terecht bij een geschillencommissie.

 

Voor zover ik me kan  voorstellen, zal de advocaat beginnen met een ingebrekestelling, een aangetekend schrijven dus waar TVV op moet antwoorden. Als ze hierop niet of negatief rageren, kan je dit waarschijnlijk voor de vrederechter brengen.

 

Zekerheid hierover heb ik niet, ik leg het geval vrijdag voor aan de advocaat...

 

Maar meestal zal TVV op een "in gebreke stelling" reageren, omdat ze weten dat dit de aanzet is tot de vrederechter. Is natuurlijk de vraag of ze hun juridisch personeel willen inzetten voor zo'n klein bedrag (ca 100 €) met de wetenschap dat ze toch de boot in gaan en uiteindelijk toch het bedrag moeten storten.

 

Maar ondertussen moet je toch de advocaat vergoeden. En wat schiet er dan van over?

 

Een andere mogelijkheid is misschien de "rechtsbijstand" van de familiale verzekering. Maar het is dan ook weer een geloop om te weten wat kan en wat niet...

 

Niet dat dit niet zal gebeuren natuurlijk...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die problemen heeft met dit postbus_clubje

Later ergens in Augustus sturen ze je wel een brief waarin staat dat het allemaal beruste op een vergissing, en dat het hun spijt (mea culpa, mea culpa)

 

Over die onkunde en wanorde in hun boekhouding heb ik zo mijn bedenkingen, het loopt daar opvallend vaak mis.

Toevallig alleen bij opzeg, degradatie van het pakket, kaart overname, activering en abonnement van 2 de of 3 kaart en dan is er nog hun fameuze cashback actie, waar het klachten over regent, de rest word dan wel goed verwerkt.

Dit is zijn allang geen toevalligheden meer, dit is gewoon hun werkwijze, oplichting op het randje van de wet.

 

In zekere zin komt het er op neer, wie zijn smartcard laat overnemen en graag nog iets van zijn resterende abonnements-geld terug wil zien.

Dat die dat beter rechtstreeks regelt met de overnemer van de kaart, en de datum van overname in de tijd opschuift. 

Dan worden die poesjenellen bij TV Vlaanderen er buiten gehouden.

Het wil niet gezegd dat daarmee alles vlekkeloos zal verlopen, ze hebben daar nog meer verassingen in petto voor de klant die het waagt om op te stappen.

 

Heel zielig als men een bedrijf zo moet runnen.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds ook iemands kaart overgenomen. Die laatste had gelukkig het laagste van het laagste abonnement, want meer wou ik ook niet.

Als kennismaking met een nieuwe klant hebben ze me door één of andere fout in de papiermolen ook een maand laten wachten voor die kaart actief was... Tof begin.

 

Bijna een jaar kan ik er op zich niet van klagen. Ik heb een VU+ staan, dus alle decoder en ontvangstgerelateerde zaken moet ik toch in mijn eentje zien te klaren (al dan niet met behulp van het forum).

Wat ik wel erg vind is dat ze puur voor de VLAAMSE zenders, en het gaat toch om tv-VLAANDEREN oh zover achter zijn. De beeldkwaliteit zowel in SD en HD is zovele malen beter dan bij Belgacom, maar die laatsten hebben net als Telenet dan toch 2BE, VIER en VIJF in HD. Geen kat kan bij TVV daar antwoord op geven wanneer zij er ooit mee beginnen

 

Ook eigenaardig is dat ik van die mensen nog nooit een adres heb gezien. Het boeit me niet, maar zowel bij Telenet als Belgacom heb je een kantoor met een klantendienst aan. Ik zou bij God nog niet weten waar TVV ergens zit? In een kantoor, in een hol onder de grond, in de lucht in een permanente Zeppelin???

 

De reden dat ik ooit bij TVV gegaan (en gebleven) ben is het voordeel van vrije hardware.

 

De dag dat Telenet dit nu eindelijk ook gaat doen (en blijkbaar wordt dit nabije toekomst) gaat er 1 van de 3 sattuners uit mijn Ultimo de deur uit samen met die kaart van TVV en worden die resp. door een DVB-C tuner en Telenet abonnement vervangen.

 

En  dank oh God dat ik nog nooit door problemen die klantendienst nodig gehad heb zeg...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk daar in de buurt en tot 1-2 jaar geleden hing er daar inderdaad een groot bord met 'TV Vlaanderen' aan het gebouw (nog te zien in Google Maps) maar nu is dit er niet meer ... dus niet zeker of ze daar nog zitten?!

 


 

post-41678-0-97350800-1362149420_thumb.jpg

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 dagen geleden stond hier een artikel over in de krant.

Nog voor de zomer zou Telenet een CI kaart aanbieden. Echter voorlopig enkel voor 2de of 3de tv.

Nog niet volledig wat we willen hebben, maar het tij keert toch.

Ooit is er een periode geweest als je op de klantendienst in Mechelen sprak over een CI kaart om in je eigen tv te ploffen, ze je bijna geboeid wegvoerden naar de buren (lees:Mechelse gevangenis).

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermits ze zulke kaarten vrijgeven zou je toch verwachten dat dit net zoals bij TVV in elke bestaande flatscreen gaat passen... Als dat niet zo is, , vraag ik me af waarom ze de moeite anders doen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen die moeite om zo controle te houden over wat de klant mag zien en doen.

 

Zo zal het in de toekomst niet meer mogelijk zijn om door te spoelen in opgenomen materiaal

 

mvg.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...