Ga naar inhoud


Streamen naar buiten werkt dat nog op OpenPli?


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Android smartfoon en ik zou graag ook buiten mijn netwerk willen kijken naar mijn Dreambox, nu weet ik normaal best wel hoe dat in z'n werk gaat maar toch lukt het me niet op een of ander manier. Welke poorten zijn van essentieel belang om open te zetten? dat is toch poort 80 of wat je zelf kiest bvb 5555 ik noem maar wat. of nog meer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


direct kijken via de web interface/vlc, dat is dan port 80 of 8080. Maar deze stream is meestal veel te groot voor een storingsvrije ontvangst buiten je eigen netwerk.

 

Ik heb een Samsung SIII en gebruik een oude laptop om de stream aan de beschikbare brandbreedte aan te passen met de volgende software: Enigma Web TV. Dit is gemaakt door een Fransman en werkt redelijk goed.

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een Android smartfoon en ik zou graag ook buiten mijn netwerk willen kijken naar mijn Dreambox, nu weet ik normaal best wel hoe dat in z'n werk gaat maar toch lukt het me niet op een of ander manier. Welke poorten zijn van essentieel belang om open te zetten? dat is toch poort 80 of wat je zelf kiest bvb 5555 ik noem maar wat. of nog meer? 

Zal je dan even helpen herinneren? Je moet zowel de inkomende (80) als de uitgaande poort(8001 bij de 8000), het liefst in je router voor de veiligheid, "portforwarden". De rest herinner je nu vast wel weer ........

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan welke zaken moet iemand denken om op een externe lokatie de dremabox te kunnen benaderen/een stream van te bekijken ?

Verbeter / vul aan;

 

1. Port forwarding instellen in router

2. Statisch IP voor dreambox instellen in router

3. Een dynamic dns server nodig?

4. Welke software op client (te ontvangen apparaat)?

5. ....

etc.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...