Ga naar inhoud


TV-Vlanderen In Benidorm


Avalon560
Ga naar oplossing Opgelost door RaveMaus,

Aanbevolen berichten


Ik  heb een 82cm schotel, volgens de plaatselijke installateur is dit het best. De dubbele quad lnb Tvvlaanderen is geinstalleerd met 23.5 Astra 3 in het brandpunt dus het midden, Hij is praktisch helemaal rechts naar beneden gedraaid voor ontvangst van de Astra 1. Denk dat de 'elevatie' zo'n 55° bedraagt hier. dus kanteling van de schotel.

De 23.5 moet haarfijn zijn afgesteld, op de zwakste ontvangst, als je naar de sterkste zender richt dan kan je problemen hebben op de zwakkere broertjes.

Bij zware regenval en onweer zet je best je tv uit, want dan gaat elke ontvanger in veiligheid en heb je dus geen signaal meer. Heb Rebox 9000 die het voortreffelijk doet, zelfs na 5 jaar bijna.

 

Dat zijn mijn ervaringen, nu 2 jaar nabij Torrevieja, zo'n 25 km noordelijker, 5 km landinwaarts.

 

Erudiet

aangepast door Erudiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Benidorm is nog een stukje zuidelijker, maar in Empuriabrava werkt het prima. Ik had die vraag vorig jaar ook. We hebben het geprobeerd en dat M7 spul had toen zelfs een betere signaalkwaliteit als ik er bij me thuis uitkreeg.

 

Na al die veranderingsperikelen op hun transponders ben ik eens benieuwd

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RavelMaus


Empuriabrava ligt bijna in Frankrijk. Het blijkt wel dat jij weinig ervaring hebt in de zuidelijkere delen van Spanje. In Benidorm heb je toch echt wel een grotere schotel nodig dan 64cm om zenders zoals Eurosport HD en History HD altijd felloos te ontvangen.

En @ recneck eyball
Ontvang jij in Benidorm Eurosport HD en History HD altijd felloos? Nooit geen blokjes of stilstaand beeld? Ook bij een flinke regenbui of ook midden in de zomer bij erg warm weer? Ik kan het niet geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste RavelMaus

Empuriabrava ligt bijna in Frankrijk. Het blijkt wel dat jij weinig ervaring hebt in de zuidelijkere delen van Spanje. In Benidorm heb je toch echt wel een grotere schotel nodig dan 64cm om zenders zoals Eurosport HD en History HD altijd felloos te ontvangen.

 

 

De nagel op de kop Sprietje.

 

Wat ik enkel kon zeggen was dat de "klassieke" Vlaamse zenders zoals één, canvas, VTM,... vorig jaar in augustus perfect werkten. Hetzelfde setje met M7 ontvanger had in Empuriabrava zelfs een betere signaalsterkte en dito signaalkwaliteit als bij mij thuis in België. (had het voor de heenreis voor de veiligheid hier eerst eens allemaal opgesteld)

 

Het toestel werkt daar met een "extra" kaart van TVV en ik denk dat je de zenders Eurosport HD en History HD daarmee zelfs niet kan bekijken. (Staat zelfs een 56cm 4:3 beeldbuis tv, dus HD speelt geen rol)

 

Vorig jaar toen we de set zouden aanschaffen waren er vrij weinig mensen die me zelfs konden bevestigen of het in Empuriabrava al vlekkeloos zou werken...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd nabij Torrevieja (iets zuidelijker dan Benidorm) met een 64cm schotel, maar het lukte absoluut niet.

Badr signaal kwam over Astra3. Met een 80cm schotel van de lokale Brico ging het goed, maar bij zachtjes duwen (1mm) tegen de schotel viel Astra 3 al helemaal weg. Schotel vervangen door een Triax 78cm en de ontvangst was perfect met de originele TVV lnb.

Dat was in februari, voor de omschakeling naar het nieuwe modulatiesysteem. Ben benieuwd wat ik nog kan ontvangen wanneer ik in mei terug in Spanje ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Woon het jaar over nabij Guardamar, niet zover van Torrevieja.

Sinds de omschakeling naar de fameuze Mpeg4 zitten er regelmatig kleine storingskes op de vlaamse zenders.

Die beeldvervormingen gebeuren wanneer het druk is op het beeld: als de mensen snel bewegen, dan vervormen zij, de omgeving blijft vlekkeloos (zonder vervorming). Kan moeilijk geloven dat het aan de afstemming van de schotel ligt. Het is iets dat zich op de meest onvoorzienbare momenten voordoen. Het is zoals een rechtstreekse uitzending van de Ronde van Frankrijk ( slechte straalverbinding).

En dan dagenlang weer alles normaal.

Een bepaalde transponder heeft het, een andere niet. (12188-12129).

 

Ik wacht nog vooraleer aan uitrichten te denken, ik denk eerder aan 2 aparte lnb's. Tvvlaanderen zegt immers dat hun duo lnb alleen geschikt is ( of alleen gegarandeerd goed werkt) indien schotel 64cm is en focus op Astra 1.

 

Hier heb je grotere schotel nodig en africhting op Astra 3.

 

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in de deep south (marbella) en heb een 1mtr. schotel. Met de grootste moeite heb ik de schotel kunnen uitrichten. 1 mm naar links of rechts en je hebt geen onvangst meer. Dit alles wel met een huis tuin en keuken metertje. Signal quality varieerd van 40/75. Ik moet het nog maar eens professioneel af laten stellen en ook de lnb. Maar voor het moment heb ik beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Torrevieja en de Costa Calida dat weer zuidelijker ligt, heb je geen stabiele ontvangst met een 80cm schotel.

Ik spreek uit ervaring en ben jaren geleden begonnen met een schotel van 70x80cm met een duo-lnb voor een 80cm-schotel. Dat ging allemaal goed tot 2010 de Astra 3B op 23,5 oost het werk van zijn voorganger ging overnemen. Toen moest het een 90x100cm-schotel worden met daarop een monoblock Astra 19,2 – Hotbird om daar de Astra 19,2 en 23,5 mee te kunnen ontvangen. Dat gaat nog steeds goed want ik heb al heel veel mensen geholpen die daarmee goed de Nederlandse zenders kunnen ontvangen. Maar als je vaak naar History HD, Eurosport HD en Planeta HD kijkt, dan komt het met een 90x100cm-schotel toch nog voor, dat deze zenders blokken of soms zelfs wegvallen. Meestal is dat hoogzomer bij prachtig weer als de veel sterkere
Badr-satelliet gaat storen en er atmosferische storingen zijn.


Daarom ben ik uiteindelijk toch overgegaan op een Triax 115 van 100x112cm met Inverto Black Ultra lnb’s. Het afgelopen jaar hebben deze drie moeilijk te ontvangen zenders geen enkele keer meer geblokt.


In Marbella heb je met een 120cm-schotel met Inverto Black Ultra’s pas een gegarandeerde ontvangst van deze 3 zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...