Ga naar inhoud


Interne cardsharing niet stabiel


Brinx84

Aanbevolen berichten

Dat komt omdat je in je vraag geen type Experiabox heb vermeld.

Kijk en al dat werk wat ik nu gedaan heb om dat ding van zolder te halen en even aan te sluiten is nu weer voor niets geweest.

 

Wat jij nu gekozen hebt  zal wel werken maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker omdat je bij het aansluiten van meerdere apparaten de kans op een IP conflict in je netwerk heel groot is. 

 

Maar optie 2 werkt ook bij jou en is de meest gebruikelijke optie.

Zo heb ik al mijn apparaten aangesloten in mijn netwerkt, inclusief interne cardsharing en werkt al jaren zonder problemen.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Haha ik zal proberen het uit te leggen...

 

Ik had zoals je gezegt had de DCHP aangezrt bij boxen. Werkte zonder problemen, tot gister avond. Ik heb toen ff ingelogt op mijn router (experiabox) en daat bleek mijn serverbox een ander ip gekregen.(ook mijn box in slaapkamer heeft ander ip- Ik op mijn serverbox DHCP uitgezet en handmatig ip teruggezet. prompt kwam beeld weer terug in de slaapkamer. Het vage is nu..dat DHCP in mijn slaapkamer box nog aanstaat (dus nog steeds dat andere IP)... En ik toch gewoon beeld heb nu...

 

Ben ik nu te simpel?

Dit is een vorm van mis-communicatie.

In de client (slaapkamerbox) staat in de config-file het ipadres van de server (wookamer) vermeld.

Als dan de server van ip verandert, dan zoekt de client zich suf naar een server op ip-adres die er niet is.

 

Dus als eerder aangegeven. Server eerst dhcp aan zetten, kijken welk ip adres er wordt toegewezen en deze vervolgens vast zetten door de dhcp in deze box uit te zetten.

De dhcp instelling in de client kan gewoon aan staan. Het maakt niet uit welk ip-adres hij toegewezen krijgt. Zolang de config in die client maar naar de juiste server ip blijft kijken. Alleen als je deze client wilt benaderen, dan is het wel handig dat je het toegewezen ip-adres weet.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik nu te simpel?

Dit is een vorm van mis-communicatie.

In de client (slaapkamerbox) staat in de config-file het ipadres van de server (wookamer) vermeld.

Als dan de server van ip verandert, dan zoekt de client zich suf naar een server op ip-adres die er niet is.

 

Dus als eerder aangegeven. Server eerst dhcp aan zetten, kijken welk ip adres er wordt toegewezen en deze vervolgens vast zetten door de dhcp in deze box uit te zetten.

De dhcp instelling in de client kan gewoon aan staan. Het maakt niet uit welk ip-adres hij toegewezen krijgt. Zolang de config in die client maar naar de juiste server ip blijft kijken. Alleen als je deze client wilt benaderen, dan is het wel handig dat je het toegewezen ip-adres weet.

Dus ik hoef dan niets in te stellen in de experiabox? Want ik heb nu een IP adres aan de box toegewezen die buiten de DHCP range ligt. Ik heb nu de dhcp aanstaan in de client. en in de server uit. Alleen blijkt dit ook niet te werken...Want als ik dhcp aanzet krijgt ie een automatisch een ip die binnen de range ligt. (168.192.2.14) Maar waarom zou ie dan deze IP wel vasthouden ?

 

 

DHCP Start IP Address 168.192.2.8

DHCP End IP Address   168.192.2.252

 

de server : 168.192.2.2    deze staat ook in de config van de client.

de client: 168.192.2.1

 

Deze IPs heb ik gebonden aan de MAC adressen dmv dhcp binding. maar blijkbaar eens in de zoveel tijd verliest de experiabox dus deze instellingen...

aangepast door Brinx84
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft met een range in de experia alleen aan welke ip nummers hij mag uitdelen bij de aangesloten netwerkapparaten.

Dat neemt niet weg dat als jij eerste begint met de dhcp bij de server aan te zetten, vervolgens kijkt welke ip de box toegewezen krijgt door de experia en daarna dït ip-adres "claimt", door de dhcp weer uit te zetten in de server.

Deze wijze voorkomt dat jij handmatig een ip-adres wilt gebruiken die eventueel op dat moment door een ander apparaat wordt gebruikt.

Als de experia zou resetten, dan meldt de server zich met zijn zelf gekozen (vastgezette) ip-adres.

Een ander ip-adres voor de client maakt dan niet uit.

aangepast door Beobuddy

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het dan nog niet lukt kun je ook het volgende nog proberen.

 

Het maakt eigenlijk niet uit wat voor ipadressen je client boxen hebben zolang je server box maar het zelfde ipadres blijft houden want daar verwijs je namelijk naar toe.

Stel op je router (DHCP server) in dat hij bijvoorbeeld moet starten vanaf  x.x.x.100

Stel je server box in op een vast ipadres beneden deze 100 (Dus DHCP uit)

De rest boeit eigenlijk niet.

Heel soms (Heb ik ook eens gehad) om de een of andere wazige reden krijgt een apparaat toch hetzelfde ipadres wat al in gebruik is (Vraag mij niet waarom maar het is mij al een keer gebeurd)

Ook ik had problemen op de slaapkamer en ook de kinderen.

Ik heb het nu zo opgelost en sindsdien geen problemen meer.

Want mijn serverbox staat op x.x.x.50

De dhcp begint pas bij 100 dus geen last meer van dit euvel.

Ik zou zeggen baat het niet schaad het niet.

Proberen is het altijd waard/

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...