Ga naar inhoud


Dm8000 geeft na update PLi van vandaag error bij het opstarten


bigtwin

Aanbevolen berichten


je kan beter de nieuwe image van vandaag flashen die is goed en heb je gelijk alle nieuwe dingen binnen

 

dat lukt nu dus juist niet.... een grote ERROR op het scherm en procedure van inhouden knop en een ip adres krijgen werkt niet

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@patman- aub hier goed lezen ( zoals al eerder in het draadje is aangegeven ) daar staan al twee antwoorden namelijk idd ERROR op display en te fixen door ALLEEN de bootloader opnieuw erop te zetten, zelfs link is gegeven dat scheelt je een hoop tijd op die manier ... Of er een dreamup is voor iMac is hetzelfde vragen of er een voor Linux is en dat is ja en nee ... officieel niet, maar onofficieel is er wel een Linux versie - dus devies is op naar een VM als VirtualBox en dan Win XP oid erop gooien, dat dan wel op een machientje met seriële aansluitging natuurlijk en dan alleen de 2nd stage flashen, rest doe je dan via LAN ...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

@patman- aub hier goed lezen ( zoals al eerder in het draadje is aangegeven ) daar staan al twee antwoorden namelijk idd ERROR op display en te fixen door ALLEEN de bootloader opnieuw erop te zetten, zelfs link is gegeven dat scheelt je een hoop tijd op die manier ... Of er een dreamup is voor iMac is hetzelfde vragen of er een voor Linux is en dat is ja en nee ... officieel niet, maar onofficieel is er wel een Linux versie - dus devies is op naar een VM als VirtualBox en dan Win XP oid erop gooien, dat dan wel op een machientje met seriële aansluitging natuurlijk en dan alleen de 2nd stage flashen, rest doe je dan via LAN ...

 

Thanks.... *op zoek gaat naar 10 jaar oude laptop en naar seriële kabel* (valt niet mee net na een scheiding alles terug te vinden pfffff)

Ik ben benieuwd of ik nog tv kijk vanavond  ;)

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks all. Ik heb de boel weer voor elkaar!

 

Via Dreamup andere bootloader er in en via LAN nieuwste image er in geflashed. En tadaa...er is weer beeld.

 

Ik zal in het vervolg wat minder gedachteloos de upgrades doen ;-)

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach normaal kun je een update gewoon doen, maar ook bij Pli kan er wel eens wat mis gaan.Het zijn ook maar mensen. :)

 

Heb ik eerder gelezen. Dit vind ik echter niet ΅iets mis gaan'

 

Dit is echt waardeloos. Niet getest, niet goed, vele boxen naar zijn klote!!!

 

Waaronder de mijne en dat is voor mij een dikke K*T voor PLi, die wat mij betreft al lang aan het k*tten zijn.

 

Ik vind het echt totaal waardeloos dat PLi mijn 1000 euro kostende dm8000 verkloot, doordat ze waardeloze software, blijkbaar zonder enige test, online zetten, en daarmee erg dure boxe verk*tten.

 

Ik vind dat PLi zijn goede naam te grabbel gooit, ik begin er in ieder geval behoorlijk mijn pens vol van te krijgen.

 

1000 euro box naar de klote!!!

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks all. Ik heb de boel weer voor elkaar!

 

Via Dreamup andere bootloader er in en via LAN nieuwste image er in geflashed. En tadaa...er is weer beeld.

 

Ik zal in het vervolg wat minder gedachteloos de upgrades doen ;-)

Welke bootloader heb je erin? Zit met hetzelfde, ik had originele DMM image erin geflasht, alles leek ok, daarna PLI erin maar nu blijft hij bij het bootlogo hangen. LAN flashen lukt niet vanwege de melding verkeerde NFI.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heb ik er weer ingezet via serieel en dreamup en daarna via netwerk de laatste PLi van 20-4 er weer op gezet

en weer werken..

 

Let op voor de DM-8000

Yes! werkt inderdaad. Snap alleen niet waarom ik eerder geen succes had, kreeg elke keer de melding invalid image en plotseling ging het wel? Bootloader leek ook dezelfde te zijn.  Had al een paar keer serieel geflasht, maar ook dan kwam ik niet verder dan bootscherm.

 

Afijn, bedankt!

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag in het andere draadje dat de dreambox geflasht moet worden, niet updaten. Moet er eerst een 2nd stage geflasht worden of kan ik vanaf de PC de nfi uploaden en installeren? Het is een 500hd

Als je DM500HD nu gewoon werkt met een oudere image, dan MOET je hem opnieuw flashen.

 

Als je geprobeerd hebt hem te updaten en hij start niet meer dan MOET je eerst via Dreamup en USB de 2nd stage erin zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik eerder gelezen. Dit vind ik echter niet ΅iets mis gaan'

 

Dit is echt waardeloos. Niet getest, niet goed, vele boxen naar zijn klote!!!

 

Waaronder de mijne en dat is voor mij een dikke K*T voor PLi, die wat mij betreft al lang aan het k*tten zijn.

 

Ik vind het echt totaal waardeloos dat PLi mijn 1000 euro kostende dm8000 verkloot, doordat ze waardeloze software, blijkbaar zonder enige test, online zetten, en daarmee erg dure boxe verk*tten.

 

Ik vind dat PLi zijn goede naam te grabbel gooit, ik begin er in ieder geval behoorlijk mijn pens vol van te krijgen.

 

1000 euro box naar de klote!!!

En waar staat dan dat jij OpenPLI moet gebruiken, of dat je een software update moet doen? Als ie nou toch helemaal naar de klote is, dan zijn er vast wel anderen die hem graag willen hebben!

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...