Ga naar inhoud


Interne tuner defect .... bekend probleem?


sat_angel

Aanbevolen berichten

Ik heb een 2-tal DM8000 ontvangers op OpenPli 8.3. In 1 van de ontvangers overleed de interne

tuner. Tuners omgewisseld en toen bleek dat van de andere ontvanger ook de

interne tuner was overleden.

Heb de bekabeling en LNB gecontroleerd en gaf beeld. Om bij het omwisselen van

de beide aansluitingen op de interne tuners blijf de overleden tuner stil.

 

Dus duidelijk een interne tuner aangelegenheid .... vermoed ik.

 

Is dit een bekend probleem of heb ik gewoon pech....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DM8000 heeft vaste DVB-S2 tuners. Die kun je niet verwisselen. Er zijn 2 losse tunerslots voor extra tuners. Daar kun je iedere compatibele DM8000 tunerkaart insteken. De 4505/4506 BCM staat bekend als stabiel maar na 10 jaar kunnen de 16v/1000uF elco’s wel een keer de geest geven. Mijn DM8000 is 100% werkend terug in zijn doos gegaan. Had SSCC in de box… Ook kan de voeding van de DM8000 inmiddels slecht geworden zijn….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is inmiddels een legend of vintage machines…. Overigens heb ik ook noog de DM7000s in perfecte conditie met Pli Jade3

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beiden met zelfde image ? Tijdje geleden gezien dat er nog problemen waren met die tuners en latere images.Blijkbaar werkten ze terug onder pli 6.x .

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, bellejt zei:

beiden met zelfde image ? Tijdje geleden gezien dat er nog problemen waren met die tuners en latere images.Blijkbaar werkten ze terug onder pli 6.x .

pli 6.xxxx word niet meer ondersteunt 

en met de laatste versie loop het toch goed

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Mimisiku said:

De DM8000 heeft vaste DVB-S2 tuners. Die kun je niet verwisselen. Er zijn 2 losse tunerslots voor extra tuners. Daar kun je iedere compatibele DM8000 tunerkaart insteken. De 4505/4506 BCM staat bekend als stabiel maar na 10 jaar kunnen de 16v/1000uF elco’s wel een keer de geest geven. Mijn DM8000 is 100% werkend terug in zijn doos gegaan. Had SSCC in de box… Ook kan de voeding van de DM8000 inmiddels slecht geworden zijn….

 

Ik bedoelde de LNB aansluitingen wisselen, dus kabels wisselen tussen 1 en 2. Alle sloten zitten vol dus bijplaatsen kan niet.

Zal eens kijken naar de elco's. Dat is wel goede suggestie.

6 hours ago, bellejt said:

beiden met zelfde image ? Tijdje geleden gezien dat er nog problemen waren met die tuners en latere images.Blijkbaar werkten ze terug onder pli 6.x .

Ja zelfde image. Zal eens terug gaan naar 7. Ik heb er niet exact op gelet maar recentelijk op beide systemen overgegaan naar 8.3 wellicht daarna is dit begonnen. Wellicht toeval ..... :)

9 hours ago, Tonskidutch said:

Dus solderen of extra tuner insteekkaart halen?

Mogen we de DM8000 al een vintage receiver noemen? 😁

Ja dat mag. Hier werken ze nog prima (op nu interne tuner issue na dan)

Heb nog genoeg spare systemen liggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...