Naoufal Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 (aangepast) Beste leden, Na een heleboel topics meegelezen te hebben en nodige research te hebben gedaan over bepaalde vaktermen heb ik een beetje hulp nodig voor het opstellen van mijn eigen schotel. Mijn dishpointergegevens: Latitude: 52.4074° Longitude: 5.2986° Mijn wens is om de volgende satellieten te ontvangen: Nilesat 7.0w - moeilijk tot niet mogelijk? Hotbird 13e Astra 23.5e Badr 26e Wat ik daar voor nodig zal hebben en al overweeg aan te schaffen is: Triax 110cm + multiblock 4 lnb Koka799 coax De rest van de ideale opstelling (LNB's) laat ik het liefste aan jullie over En wat zullen de afstanden tussen de LNB's moeten zijn op het multiblock? Alvast bedankt voor jullie hulp. Groetjes, Naoufal 11 mei 2013 aangepast door Naoufal Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ventura Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Mijn wens is om de volgende satellieten te ontvangen: Nilesat 7.0w - moeilijk tot niet mogelijk? Hotbird 13e Astra 23.5e Badr 26e Wat ik daar voor nodig zal hebben en al overweeg aan te schaffen is: Triax 110cm + multiblock 4 lnb Koka799 coax Helaas gaat dat niet passen op 1 schotel. De astra 3 en hotbird kunnen op 1 schotel. En voor de Badr en Nilesat voor beide een aparte schotel. Er zijn vast andere forum leden die het anders zien . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naoufal Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Helaas gaat dat niet passen op 1 schotel. De astra 3 en hotbird kunnen op 1 schotel. En voor de Badr en Nilesat voor beide een aparte schotel. Er zijn vast andere forum leden die het anders zien . Betekent dat dat ik 3 schotels á 110cm nodig heb ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ventura Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Voor de astra 3 en hotbird is een triax 78 of 88 voldoende. Helaas is de nilesat 7.0 west niet te ontvangen in Europa ivm de beam. Dacht ik. En bij Badr 26e is een triax 110 en of groter gewenst. Hou echter rekening mee dat u niet alle zenders kunt ontvangen op de Badr 26e. En dat u ook snel signaal verlies bij slechte weersomstandigheden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naoufal Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Voor de astra 3 en hotbird is een triax 78 of 88 voldoende. Helaas is de nilesat 7.0 west niet te ontvangen in Europa ivm de beam. Dacht ik. En bij Badr 26e is een triax 110 en of groter gewenst. Hou echter rekening mee dat u niet alle zenders kunt ontvangen op de Badr 26e. En dat u ook snel signaal verlies bij slechte weersomstandigheden. Welke zenders kun je dan wel of niet ontvangen op Badr? Heb je daar misschien een lijst van dan kijk ik of ik die wens alvast kan schrappen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ventura Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Kijk even op http://nl.kingofsat.net of http://www.lyngsat.com/. Succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naoufal Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Kijk even op http://nl.kingofsat.net of http://www.lyngsat.com/. Succes. Achter MBC staat er EIRP 5.5?? Is dit rendabel om een beetje goed beeld te krijgen of kijk ik nu verkeerd? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Beste Naoufal Welkom op dit forumJe zult 2 schotels moeten plaatsen om goede ontvangst te hebben.Voor de Badr 26 een Triax 110 met Inverto Black Ultra lnb. Een Triax 110 kost in Almere maar €50,- Voor de Astra 23,5 en de Hotbird 13 een Triax 78 met multirail. De Nilesat 7 West gaat niet lukken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naoufal Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Beste Naoufal Welkom op dit forum Je zult 2 schotels moeten plaatsen om goede ontvangst te hebben. Voor de Badr 26 een Triax 110 met Inverto Black Ultra lnb. Een Triax 110 kost in Almere maar €50,- Voor de Astra 23,5 en de Hotbird 13 een Triax 78 met multirail. De Nilesat 7 West gaat niet lukken. Dankjewel Sprietje, Kan ik ze niet gewoon alle 3 de lnb's op 1 triax 110 zetten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ventura Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Kan ik ze niet gewoon alle 3 de lnb's op 1 triax 110 zetten? Wat iemand eerder zei op het forum: Wilt u goedkoop of goed hebben? De afstand tussen de astra 3 en badr 26 oost is 2,5 graden. U kunt bijv een smalle lnb kop nemen van inverto, megasat of sab (alle drie niet aan te bevelen) voor de astra 3. Dan zult u concessie moeten maken. Van eventuele ongemakken. Het is kiezen of delen. De keuze is aan u. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 (aangepast) Nee, er is onvoldoende ruimte om de lnb voor de 23,5 en de 26 te plaatsen, slechts 2,5 graden. Dan moet je al met smalle lnb’s gaan werken en voor de Badr heb je maximale inspanning nodig om aan een goed signaal te komen. Dus ook een Inverto Black Ultra. Bij een Triax 110 is de hart op hart afstand tussen de Badr 26 en Astra 23,5 maar 37,7mm. Met een kop van 60mm voor de Badr, hou je nog maar 7,7mm over voor de kop van de Astra 23,5. Je zou eventueel een duo-lnb kunnen nemen voor een 60cm-schotel. Daarvan staan de koppen 38mm uit elkaar maar dat heeft ook weer nadelen. Ten eerste presteert die natuurlijk niet als een Inveto Black Ultra en bovendien zit daar al een diseqc-switch in die dan weer moeilijk te koppelen is met de Hotbird. 11 mei 2013 aangepast door Sprietje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sat_marc Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Misschien is een rotor iets voor je. Bijvoorbeeld een Stab 120 voor schotels tot 120 cm. Mutant HD51 - Stab100 - Triax78 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wolverine Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 Nilesat op pos 7 w is wel te ontvangen ineuropa (zie handtekening) maar niet alles en dit is de sat die ook het eerst wegvalt bij slecht weer. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen