Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste medeforummers,

Ik heb een probleem met de ontvangst van Canaldigitaal. Wij hebben een Medion tv met ingebouwde tripletuner. Module voor Canaldigitaal incl. smartcard ingebracht, maar geen zenders van mijn kaart te ontvangen, alles blijft gecodeerd. Welke stappen kan ik ondernemen om het werkend te krijgen (via een losse decoder werkt het wel.) Bij voorbat dank voor eventuele antwoorden.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo,

De smartcard is geactiveerd. Met een losse decoder ontvang in wel alle zenders uit mijn pakket, echter wanneer ik de sat.schotel rechtstreeks aansluit op de tv met ingebouwde DVB-S tuner worden de zenders niet gedecodeerd terwijl de tv wel de module en de smartcard herkent.

Geplaatst:

Dan zal je de TV een software update moeten geven, als dit kan.

Medion heeft misschien geen update in dit geval, zoek daar eerst eens naar.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Fredy, heb je op de tv de FTA zenders?

Zo ja , heb je een  TVV of CD fastscan gedaan of kan die TV dit niet?

Zie je na een (fast) scan de gecodeerde zenders in de zenderlijst staan?

Indien je hier dan NED 1 kiest, wat komt er dan op het scherm?

mvg

Marc

Geplaatst:

geen signaal wil meestal zeggen wat het zegt. Dus zou het niets met jouw kaart te zien hebben. Heb je vrije zenders op A1 en A3?

Geplaatst:

probeer eerst eens Das Erste of ZDF te kijken...  het zou dus kunnen dat e.e.a. niet correct ingesteld is volgens jouw configuratie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Zat ik ook aan te denken; is er misschien met de separate ontvanger gekeken op de Astra 3, dus de HD-zenders?

Met een DVB-S tuner kijk je naar de Astra 1 en dus de SD-zenders van Canal Digitaal.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Wij hebben aangegeven te zoeken op Astra 1. Van Canal digitaal krijgen we geen ondersteuning omdat wij een niet-gecertificeerde tv hebben. Medion zegt dat het gewoon moet werken maar ondertussen raken wij er behoorlijk gefrustreerd van. Nieuwe televisie  en CI module van Canal digitaal gekocht, geactiveerde Canal digitaal smartcard en geen ontvangst. Ben in staat de boel uit het raam te gooien. LOL. Ondertussen wel bedankt voor het meedenken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen