Ga naar inhoud


multifeed probleem


skippie1770

Aanbevolen berichten

Nog een vraagske; in het geval dat een opname loopt op 28.2....

 

Wat geeft hij aan op een gecodeerd signaal van 23.5? Gecodeerd, of zender niet gevonden of.....?

 

En wat doet hij dan met een gecodeerd signaal van de 19E? (idem?)

het signaal geeft 0 aan met het bericht Tuner Failed.  Er zijn geen problemen op de andere satellieten.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In jouw situatie zou ik beginnen met de vervanging van de Astra 3-lnb door een andere twin-lnb.

Als dat niks oplevert, zou ik de Astra 2-lnb door die reserve lnb vervangen.

En anders beide tegelijk.

 

ik ga dit zeker uitproberen, dit moet dan wel gebeuren via de installateur daar ik zelf er niet bij kan.

Zeker het proberen waard.

aangepast door skippie1770

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat sluit dan uit dat het geen software/softcam probleem is en dat je wss idd (zoals Eduard het melde) het moet zoeken in de lnb's.

 

(Heb je toevallig een abo op Eurosport (dat ligt toevallig ook op een H transponder en is ook qpsk)? ) Dat lost het probleem niet op maar bewijst nog eens bovenstaande)

 

Jammer dat je er niet snel bijkan.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het kunnen dat u van beide satellieten de zenders ontvangt die in het zelfde kwadrant liggen? Dan is de switch verdacht. Ik zou dan de switches omwisselen om te zien of het probleem mee verhuist.

Ik veronderstel niet dat u 1 tuner doorlust naar een andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is mijn veronderstelling niet juist maar een defekte switch blijft mogelijk.

Maar als je van Channel 4 10714 H of E4 10729 V opneemt en toch kunt kijken naar TV Oost 11914 H is er geen kortsluiting tussen de uitgangen van de switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is mijn veronderstelling niet juist maar een defekte switch blijft mogelijk.

Maar als je van Channel 4 10714 H of E4 10729 V opneemt en toch kunt kijken naar TV Oost 11914 H is er geen kortsluiting tussen de uitgangen van de switch.

Een kapotte switch in een twin-lnb kan kortsluiting maken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit toch geen switch in een twin LNB???

Zeker wel.

De ingebouwde switches in dergelijke LNB's zijn géén DiSEqC switches maar switches die schakelen tussen hoge en lage en verticale en

horizontale frequenties.

 

Dat heeft dus níets van doen met DiSEqC.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat bedoel je maar dan kan je toch geen invloed hebben van een ernaast gelegen LNB die naar een andere sat gericht is.

Ik ging er van uit dat er hier verwarring over  "twin"LNB ontstond

Via een diseqc-switch kan een kapotte twin-lnb wel degelijk een verstorende invloed hebben op de hele keten van 4 of 8 lnb-uitgangen, zo was mijn ervaring.

De diseqc verbindt en schakelt. Als een verbinding of schakel faalt, kan dat een kettingreactie veroorzaken met een verrassende uitkomst op de andere ontvanger in het geval van 2 diseqc-switches..

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zowieso een vreemde zaak dat de schotelmonteur twee verschillende aansluitvolgordes heeft aangehouden. Dat geeft toch alleen maar verwarring, zeker als je de satelliettuner later nog eens moet vervangen.


De eerste volgorde die hij aan heeft gehouden, 13-19.2-23.5-28.2 is logisch, oplopend van laag naar hoog. De tweede volgorde 19.2-13-28.5-23.5 is totaal onlogisch.
Laat hem die tweede volgorde veranderen gelijk aan de eerste of neem de standaard volgorde waarmee elke tuner overweg kan die voor 4 lnb’s gebruikt wordt 19,2-23,5-28,2-13.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...