Ga naar inhoud


Linksys WAP54 niet meer bereikbaar na DD-WRT


casperb71

Aanbevolen berichten

Ik had nog een oude Lynksys WAP54G v3 liggen en las veel over de mogelijkheid om deze softwarematig aan te passen via ded site dd-wrt.com. Wil hem als repeater gaan gebruiken.

Keurig in het configuratiescherm via de browser 192.168.1.254 de juiste DD-WRT software getracht te uploaden. Ging aanvankelijk goed, maar ging na ruim 85% ging het niet goed en kreeg ik een ERROR.

Sinds dien kom ik helemaal niet meer in de software van de router. Niet via LAN of WAN. Wel zie ik dat er nu een nieuwe verbinding "dd-wrt" in de lucht staat.

 

Heb getracht op diverse manieren om de router te resetten, maar NADA (lukt niet).

 

Heb het sterke vermoeden dat hij zelf een IP-adres heeft aangemaakt.

 

HOE KRIJG IK MIJN ROUTER GERESET EN KOM IK WEER IN DE SOFTWARE?

Ja ik weet het resetknopje te vinden en heb ook deze 30 seconden ingedrukt etc etc.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dank voor jullie support. Zat "klem" op IP-niveau. Nomaliter zet je je PC op 192.168.1.1 maar blijkbaar had de router dit IP-adres als standaard genomen. Kwam er achter door te kijken welke IP-adressen er aan de PC hingen. PC aangepast naar 192.168.1.5 en kon toen inloggen op de router met 192.168.1.1 Nieuwe software staat er op en het werkt!

 

Repeater-bridge ingesteld op een gratis KPN hotspot en aan mijn zijde weten af te schermen met een pasword.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee he kom er weer niet in!

 

Repeater-bridge heeft heel goed gewerkt en ik wilde vanochtend de software en instellingen eens rustig bekijken.

PC IP aangepast (192.168.1.5) en getracht op dezelfde wijze als gisteren (192.168.1.1) in te loggen. Lukt dus niet.

Stroom 30 sec eraf gehad. Reset 30 sec ingedrukt maar niets helpt.

 

Wat gaat hier fout?

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je in ieder geval NOOIT moet doen is PC en AP dezelfde IP geven. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je AP 192.168.1.1 heeft en dat normaal gesproken je pc dit ook heeft. Je zet hem op 192.168.1.5 om de AP te benaderen.

 

Dit is een zogenaamde recipe for disaster oftewel je vraagt erom dat er iets mis gaat. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je in ieder geval NOOIT moet doen is PC en AP dezelfde IP geven. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je AP 192.168.1.1 heeft en dat normaal gesproken je pc dit ook heeft. Je zet hem op 192.168.1.5 om de AP te benaderen.

 

Dit is een zogenaamde recipe for disaster oftewel je vraagt erom dat er iets mis gaat. 

 

Ja dat weet ik. Heb de PC dan ook op "5" gezet. vanmiddag deed hij het even een half uurtje en daarna had ik plots weer geen contact. Erg vaag en de laptop is net een maand oud. Wel cache geleegd voor de zekerheid.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan wel eens aan de leeftijd van de WAP54G liggen. Ook de router modellen (WRT) krijgen problemen als ze wat ouder worden. De V3 is inmiddels al een jaar of 5 oud. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een en ander ook geprobeerd en mijn ervaring is dat je

1. moet zoeken of er geen stoorbronnen, dus andere routers en pc's zijn, andere netwerken met dezelfde of nabijgelegen frequentie. Heb je al eens gekeken of de frequenties altijd overeenkomen, staan ze vast of automatisch?

2. eens kijken naar andere gebruikers op het net of er geen andere pc's hetzelfde ip adres hebben, één die misschien met dynamic adres ingesteld staat

3. heb ook ondervonden dat het met XP stukken beter werkt dan met W7 of W8 waar het ook soms niet werkt. Netwerk doen zoeken en opnieuw inloggen werkt meestal wel.

4. denk  er aan dat de verbindingssnelheid gehalveerd wordt

5 Op een ander forum heb ik gelezen dat de hardware van de router op het providernetwerk ook een rol speelt.

Conclusie: heb het opgegeven, er zijn andere oplossingen op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een en ander ook geprobeerd en mijn ervaring is dat je

1. moet zoeken of er geen stoorbronnen, dus andere routers en pc's zijn, andere netwerken met dezelfde of nabijgelegen frequentie. Heb je al eens gekeken of de frequenties altijd overeenkomen, staan ze vast of automatisch? ja er staat nog een zelfde soort systeem op het zelfde kanaal. Het kanaal staat op automatisch.

2. eens kijken naar andere gebruikers op het net of er geen andere pc's hetzelfde ip adres hebben, één die misschien met dynamic adres ingesteld staat Nee er hangt dan alleen een laptop aan

3. heb ook ondervonden dat het met XP stukken beter werkt dan met W7 of W8 waar het ook soms niet werkt. Netwerk doen zoeken en opnieuw inloggen werkt meestal wel. Werk met W8

4. denk  er aan dat de verbindingssnelheid gehalveerd wordt Tja ik had 54Mb en merk dat er nu supersnel internet heb

5 Op een ander forum heb ik gelezen dat de hardware van de router op het providernetwerk ook een rol speelt. Geen ervaring mee

Conclusie: heb het opgegeven, er zijn andere oplossingen op de markt. NEE opgeven doe ik niet want het kost niets en het werkt voor een deel.

VOLHOUDEN!

aangepast door casperb71

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan wel eens aan de leeftijd van de WAP54G liggen. Ook de router modellen (WRT) krijgen problemen als ze wat ouder worden. De V3 is inmiddels al een jaar of 5 oud. 

Ja is mogelijk. Router staat nu uit en zal het komend weekeinde daarmee weer aan de slag gaan. Wat ik wel even zag is dat af en toe het signaal wegvalt. Of dat komt omdat de bromn mogelij niet stabiel is, weet ik niet. Meten is weten en je gaat het horen.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

ROUTER WEER UIT HET STOF GEHAALD EN KRIJG HEM NIET AAN DE PRAAT

 

Wilde de WAP54G v3.1 toch maar weer eens uit gaan proberen, maar ik kom niet meer in het menu van DD-WRT

Nu heb ik een nieuwe laptop met W8 maar ik kom er niet uit.

 

Wat heb ik gedaan:

- Ik heb een hard reset 30/30/30 uitgevoerd

- netwerkkabel aangesloten

- draadloze verbinding van de laptop uitgeschakeld

- IP4 protocol van mij laptop van automatische DHCP naar handmatig gezet en IP 192.168.1.5 gegeven.

- Via webbrowser 192.168.1.1 ingetypt maar NADA.....

 

Hoe kom ik weer bekabeld in mij router?

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Installation
WARNING - DD-WRT was not originally intended to be loaded on a WAP unit. It was found that it will run but it is a tricky unit to load and have function correctly. Below are a compilation of methods/instructions to assist you with creating a DD-WRT-loaded WAP unit.

Hard reset does not work on this device so it is not possible to clear the NVRAM using the reset button. This can be problematic if you need to reset the device in order to access it. If this happens you can reinstall the linksys firmware using the tftp method and then reset it.

LOAD AT YOUR OWN RISK.

 

Deze opmerking had je even gemist ... WARNING - DD-WRT was not originally intended to be loaded on a WAP unit. & WARNING - Use NEWD-Micr build on the WAP v2.0 and 3.X units.

 

REF: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WAP54G

 

Dat allemaal geschreven, blijkbaar kun je het flash memory clearen door pennen kort te sluiten.

Ref: http://voidmain.is-a-geek.net/redhat/wrt54g_revival.html

 

 

 

After spending hours googling around trying to find some sort way to unbrick it I came across the way to short the flash memory pins 15 & 16 using the Linksys WRT54G Revival method. So I opened up my WAP54G v3.1 and located its flash memory (which is located on the bottom of the WAP54G v3.1's circuit board). After shorting the pins with a paperclip, I was able to receive pings! I could now connect to it again via the web interface. I was literally jumping for joy and praising God.  
aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...