Ga naar inhoud


Ticketsysteem Wifi op camping


casperb71
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Op de camping waar ik zit hadden we voorheen KPN-hotspot en dat konden we met een eigen repeater (met DD-WRT) versterken en met al onze apparaten mee werken. Geen probleem.

Nu heeft men dit jaar een eigen systeem aangelegd en krijgen we 1 ticket om mee in te loggen. Dat is natuurlijk veel te weinig want we hebben telefoon, latop en tablet.

 

Vraag:

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en kan ik met mijn DD-WRT software dit uitbreiden?

 

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat bedoel je nu met een eigen Repeater?

Is dit echt een repeater of bedoel je een WLAN Router?

 

We hebben hier op de Spaanse camping ook een ticketsysteem waarop we wel met 2 apparaten tegelijkertijd kunnen inloggen maar zelf dat is voor ons ook te weinig, 1 laptop, 1 tablet, 2 Smartfones en 1 satelliet ontvanger, weliswaar gebruiken we die niet allemaal tegelijkertijd maar het is ook lastig om telkenmale 2 apparaten aan of uit te zetten.

 

Ik heb dit al jaren als volgt opgelost.

 

Het WLAN signaal van de camping Hotspot wordt opgevangen door een Outdoor 2.4 GHz WLAN antenne met Ethernet UTP aansluiting, in dit geval een Ubiquiti Nanostation maar er zijn ook andere merken.

In de caravan heb ik een gewone WLAN  Router zoals b.v. een Linksys of Netgear.

Deze router wordt d.m.v. een UTP (netwerk)kabel met de Outdoor antenne verbonden.

 

Daarna kunnen we op alle 5 de apparaten het Internetsignaal via de éne ticket ontvangen en gebruiken.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een WISP-client nodig. Daarmee kun je een inloggen op één wifi-hotspot en dat daarna via een ander wifi-netwerk zelf verdelen over meerdere apparaten.

 

Het lijkt me dat dat moet kunnen met DD-WRT.

Maar zelf heb ik een kleine tp-link-wisp-client-router van 35 euro die net iets groter is dan een adapter.

Simpel in het stopcontact stoppen. Dan ff instellen via de webinterface en dan draaien maar!

 

Ik heb deze: TL-WRT710N en die werkt prima op vakantieparken... Maar als je zoekt naar 'wisp client router' dan vind je er genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je nu met een eigen Repeater?

Is dit echt een repeater of bedoel je een WLAN Router?

 

Ja Jürgen dit is een echte repeater. De DD-WRT software stelt je in staat om dit volledig in te stellen.

 

 

Je hebt een WISP-client nodig. Daarmee kun je een inloggen op één wifi-hotspot en dat daarna via een ander wifi-netwerk zelf verdelen over meerdere apparaten.

 

Softmatic de DD-WRT maakt aan de "voorkant" een inkomende station waarmee je inlogt op de hotspot en je kunt daarna diverse andere accesspoints toevoegen.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is op zich ook een prima oplossing maar hierbij toch een tweetal kanttekeningen.

 

Zelf met mijn Galaxy S3 en S4 loopt de routering toch niet helemaal vlekkeloos, dit ondanks de toch al betere hardware specificaties van de nieuwste toestellen.

Althans heb ik regelmatig onderbrekingen ondervonden maar als iemand een Android Smartphone gebruikt die deze Android optie (Draagbare Hotspot) ondersteund is het zeker de moeite waard om te testen.

Daarnaast laat de uitzendsterkte van de lokale (camping)Hotspot vaak te wensen over waardoor m.n. in de caravan / camper het signaal onvoldoende sterk is om door de Smartphone opgepikt te worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al zo oud als de weg naar Kralingen en je kunt er volgens mij maar 1 cliënt aanhangen bij een p to p verbinding, ....

 

SJaak(k) ik krijg de indruk dat je niet bekend bent met de software van DD-WRT. Er is helemaal geen sprake van een P-P verbinding maar wel degelijk een repeater waarmee je zeer veel clïents daaraan kan hangen op 1 hoofdsignaal.

 

Daarnaast laat de uitzendsterkte van de lokale (camping)Hotspot vaak te wensen over waardoor m.n. in de caravan / camper het signaal onvoldoende sterk is om door de Smartphone opgepikt te worden.

 

Dat is nu ook de bedoeling van een reapeater. Hij pakt het zwakke signaal op en maakt een nieuwe hotspot in je eigen omgeving.

Op dit moment heb ik TL-WR1043ND staan met DD-WRT software. Als je deze router (die zelf al 3 antennes heeft) voorziet van 2 buitenantennes dan heb je een "beest" van een repeater staan. De gevoeligheid is instelbaar en zelfs het zendvermogen is aanpasbaar (maar mag daar zijn wettelijke normen voor die je niet mag overschrijden).

 

 

Voor zowel Sjaak(k) als Jürgen ik waardeer jullie reacties en het gebruik van je telefoon ook een prima oplossing als je helemaal geen Wifi in de buurt hebt of het zo erbarmelijk is dat er niet mee te werken valt. Dit onderwerp is gestart met een heel andere insteek, dus laten we proberen ons ook de kern van het verhaal te houden.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Casperb71, nu sla je volgens mij de plank toch wel mis.

 

Mijn reactie #9 was een reactie op Sjaak zijn bericht #8 en ik reageerde dan ook uitsluitend op de door Sjaak aangedragen optie.

 

De topic is gestart met de insteek hoe je op één Hotspot met één account meerdere apparaten tegelijkertijd kunt gebruiken.

Naar mijn mening voldoet de door Sjaak aangedragen optie Draagbare Hotspot hier uitstekend aan want immers vangt de Smartphone het al dan niet zwakke WiFi signaal op en geeft deze het WiFi signaal via de genoemde optie door aan plusminus 5 andere apparaten.

Op dit moment fungeert de Smartphone als repeater.

Dat hierbij geen gebruik gemaakt wordt van DD-WRT is naar mijn mening even niet relevant want zoals ik het begrijp was dat geen specifieke eis.

 

Dus naar mijn mening is met de door Sjaak aangedragen optie niets mis mee en blijft de kern van het verhaal behouden.

Zo niet, dan heb ik de vraag niet goed begrepen en dan mijn excuses dat ik me niet aan de kern van het verhaal heb gehouden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Casperb71, nu sla je volgens mij de plank toch wel mis.

 

Mijn reactie #9 was een reactie op Sjaak zijn bericht #8 en ik reageerde dan ook uitsluitend op de door Sjaak aangedragen optie.

 

De topic is gestart met de insteek hoe je op één Hotspot met één account meerdere apparaten tegelijkertijd kunt gebruiken.

Naar mijn mening voldoet de door Sjaak aangedragen optie Draagbare Hotspot hier uitstekend aan want immers vangt de Smartphone het al dan niet zwakke WiFi signaal op en geeft deze het WiFi signaal via de genoemde optie door aan plusminus 5 andere apparaten.

Op dit moment fungeert de Smartphone als repeater.

Dat hierbij geen gebruik gemaakt wordt van DD-WRT is naar mijn mening even niet relevant want zoals ik het begrijp was dat geen specifieke eis.

 

Dus naar mijn mening is met de door Sjaak aangedragen optie niets mis mee en blijft de kern van het verhaal behouden.

Zo niet, dan heb ik de vraag niet goed begrepen en dan mijn excuses dat ik me niet aan de kern van het verhaal heb gehouden.

 

Bedoel het ook niet verkeerd maar we dwalen af. De kern is "Ticketsysteem Wifi op camping"

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar heb ik het ook over.

Hier op de Spaanse camping hebben we ook een "Ticketsysteem WiFi" (zie bericht #4) en daarop pas ik beide genoemde opties voor hetzelfde doeleind toe en die functioneren prima maar ik stop nu maar met input want schijnbaar hebben we een communicatieprobleem.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan doet mijn en Jürgen zijn oplossing daar toch niets aan af lijkt me, zoals in de commentaren bij het artikel, stond er ook dat je het simpeler softwarematig kunt doen dmv virtual repeater daar hoef je niets extra's voor aan te schaffen. Met jouw methode kost je dat 2 routers en die moeten nog brand gelijk zijn ook, en niet te vergeten het grote nadeel de doorvoersnelheid wordt gehalveerd. En hang je er meerdere cliënten aan en ze gebruiken gemiddeld 2mbs dan hou je geen drol aan snelheid over of de hotspot moet erg veel bandbreedte hebben en dat is meestal niet zo als ik de KPN hotspots hier in nl gebruik. Bij Appie Hein staat ook zo'n hotspot ding nou mijn 3 g is wel even wat sneller ik krijg daar via de hotspot amper nu.nl geladen.

Sjaak(k)

Blijkbaar ben ook jij niet bekend met DD-WRT. Hierbij hoef je niet 2 routers te hebben en wordt de snelheid niet gehalveerd.

Dit is duidelijk een technisch hoogstandje. Deze software is Open Source en wordt in heel veel configuraties geplaatst waarbij p-p verbindingen, bridges en repeaters nodig zijn.

Natuurlijk ben je afhankelijk van wat de "bron" aanlevert aan bandbreedte, maar daar maar ik mij geen zorgen om. De laatste periode daar was dit sneller als mijn 3GS verbinding. Meetwaardes had ik niet. Natuurlijk moet ik dan het aanbod delen, maar hoe vaak zit je tegelijk met je iPhone, tablet en laptop te werken.

 

Om terug te keren naar het delen van de tickets geef jij aan dat het mogelijk is. Heb jij deze ervaring zelf of is het een aanname omdat je je eigen hotspot had gemaakt?

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat in Client (bridge) mode de snelheid niet gehalveerd wordt zoals via WDS, maar er is toch wel een behoorlijke reductie in snelheid.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat in Client (bridge) mode de snelheid niet gehalveerd wordt zoals via WDS, maar er is toch wel een behoorlijke reductie in snelheid.

 

Dat is het probleem ook niet en als dat een probleem is hangen we een 3G kaartje eraan.

 

De kern is of het ticketsysteem met DD-WRT beïnvloed wordt?

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...