Ga naar inhoud


Linksys WAP54 niet meer bereikbaar na DD-WRT


casperb71

Aanbevolen berichten

Dank voor je support, maar ik begrijp iets niet.

 

Ik zie de draadloze verbinding wel in de lucht staan en kan ook connecten.

Echter weet ik niet op welk IP-adres ik draadloos en bekanbeld kan inloggen.

Hoe kom ik hier achter?

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er is een programma genaamd Wireshark. Dat geeft een beeld wat er op je netwerk plaats vindt.

 

Dan kun je zien dat de Linksys zich meldt en zie je tegelijk het IP adres.

 

Programma is gratis te downloaden en is er voor Windows en Linux.

 

Het is even goed uitkijken hoe je een en ander moet opstarten.

 

Er kan veel meer mee. Maar om uit te zoeken wat het IP adres is van een apparaat, dat gaat er prima mee.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook even in een cmd box  arp -a ingeven lijkt . Dan kun je zien waarmee contact is gemaakt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de laptop de wifi uitzetten, meestal met blauwe toets- FN + F11

De linksys met kabel aan de laptop koppelen

met brouwser ingeven http://192.168.1.1 (kan ook 192.168.1.245 zijn) indien resopns is het wachtwoord admin.

Indien geen pagina dan in windows Start, run, cmd (runnen) en achter de commandprompt invoeren;

ping arp -a

Dan zie je, zoals winwiz ook al aangaf, alle aangesloten apparaten zal in jou geval dus twee moeten zijn en dan vul je één die in.
 

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de laptop de wifi uitzetten, meestal met blauwe toets- FN + F11

 

De linksys met kabel aan de laptop koppelen

 

met brouwser ingeven http://192.168.1.1 (kan ook 192.168.1.245 zijn) indien resopns is het wachtwoord admin.

 

Indien geen pagina dan in windows Start, run, cmd (runnen) en achter de commandprompt invoeren;

 

ping arp -a

 

Dan zie je, zoals winwiz ook al aangaf, alle aangesloten apparaten zal in jou geval dus twee moeten zijn en dan vul je één die in.

 

 

Ik zou het doen zonder ping :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie tips en vind het super dat jullie mij helpen. Ondanks de tips lukt het nog steeds niet.

 

Met het programma Wireshark:

- Wifi uitgezet

- Wireshark opgestart

- Zie 2 LAN-verbindingen staan

- 1e is van mij laptop 192.168.1.5 en er staat een adres bij beginnend met fe80*****

- 2e staat geen IP-adres in en alleen een ander lang adres beginnend met fe80******

 

Met CMD arp -a

Interface 192.168.1.5 --- 0x8

Inetrnetadres    

192.168.1.255     Geen Fysiek adres ff-ff-ff-ff-ff-ff

224.0.0.22           Wel fysiek adres ********

224.0.0.251         Wel fysiek adres ********

224.0.0.252         Wel fysiek adres ********

239.255.255.250 Wel fysiek adres ********

 

Hoe nu verder?

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan toch, per abuis, niet zo zijn, dat je Linksys en je laptop hetzelfde IP adres hebben. Probeer eens een ander adres voor je laptop en kijk dan wat er gebeurd.

 

Met Wireshark zie je dat de apparaten zich melden als je scannen aanzet. En daar moet je naast je laptop IP ook de Linksys zien verschijnen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Bram ik heb diverse andere IP-adressen aan mij laptop toegevoegd, maar dat maakt niets uit.

 

Zelf denk ik dat ik iets fundamenteels fout doe want heb Wireshark op mijn andere laptop met W8 gedraaid en daar zie ik alleen maar mijn laptop (Ethermet) en niet de WAP.

Verder heb ik nog een oude Sitecom repeater liggen met orginele software en ook daar kom ik niet in.

Zelfde behandeld stap voor stap zoals de WAP maar nergens ziet men mijn Sitecom of de WAP.

Netwerkkabeltje was nieuw en ook deze vervangen, maar dat maakt niets uit.

 

Kan het probleem niet elders, in een soort van blokkade liggen? Geen idee maar kan bv een antivirusprogramma (NOD32 van Eset) van invloed zijn?

aangepast door casperb71

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit adres al eens geprobeerd ? Laptop op vast IP adres zetten. Dit kwam ik tegen (IP na reset van de router = meer dan 1 minuut resetknop indrukt houden)

 

 the default address of the WAP54G is 192.168.1.245

 

Nee Bram ook dit werkt niet.

Zelfs het 30/30/30 protocol hielp niet.

Maar dat ook de Sirtecom niet benaderbaar is begrijp ik niet

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dan nog overblijft is om tijdelijk een andere te gebruiken en te kijken of die wel werkt.

 

Anders even op google: revive bricked linksys WAP54G. (Bricked is, dat je Linksys is veranderd in een "baksteen" door de firmware upgrade.)

 

Dan komt je de procedure tegen en discussie om de originele Linksys firmware er weer in te krijgen en opnieuw te beginnen.

 

We horen het wel,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een stap verder.

Blijkt dat als ik de gateway van mijn netwerkkaart WEL invul ik GEEN verbinding krijg.

Heb nu deze weg gelaten en kreeg wel toegang.

 

Het volgende probleem is dat ik mijn loginnaam en wachtwoord niet meer weet. (ben blond)

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een stap verder.

Het volgende probleem is dat ik mijn loginnaam en wachtwoord niet meer weet. (ben blond)

Dus opnieuw een reset en dan weer verder, het lukt je nu dus gelijk goed.

Post-it papiertje met wachtwoord op de computer plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...