Ga naar inhoud


Time-shift probleem Openpli 3.0


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Sinds de overstap van Openpli 2.1 naar 3.0 vanwege de 'Uitzending gemist' plugin werkt de time-shift functie niet meer.

 

Ik heb wel wat gevonden over time-shift problemen, maar dat is al bijna 2 jaar geleden.

 

Is dit een bekend probleem met 3.0  of moet ik overstappen naar een ander image of 2.1 weer opnieuw installeren?

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat default op off

In menu-instellingen-systeem-gebruikersinterface. Regel 12

 

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er weer 2.1 opgezet en dus nu weer 3.0 ( OpenPLi-3.0-beta-dm500hd-20130602) geladen.

 

Deze regel 12  staat inderdaad standaard uitgeschakeld.

 

Ik heb twee instellingen geprobeerd 2  en 6 seconden, maar het resultaat blijft gelijk.

 

Het werkt met Openpli 3.0 niet op een Dreambox DM500HD-S en niet op een Dreambox DM500HD-C.

 

Bij bijv. 30 seconden time shift in de pauze stand, kan daarna 30 seconden worden gekeken, maar dan stopt de timeshift  (> 0:00 in beeld)  en vervolgt het normale programma.

 

Dit was helaas de oplossing niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij twee dingen verward.de instellingen die ik je gegeven heb=automatische timeshift hier kan je instellen na hoeveel tijd de timeshift automatisch moet starten. Wat jij doet door op pauze te drukken is nog een extra timeshift handmatig starten.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij twee dingen verward.de instellingen die ik je gegeven heb=automatische timeshift hier kan je instellen na hoeveel tijd de timeshift automatisch moet starten. Wat jij doet door op pauze te drukken is nog een extra timeshift handmatig starten.

 

Grtz Philip

 

Bedankt Philip, mijn reactie is wat later omdat ik niet eerder tijd had.

 

Met Openpli 2.1 was die 'optie 12' er helemaal niet en heb daar dus nooit iets aan gewijzigd.

Ik heb bij 3.0 nooit iets ingesteld en gebruikte dus de default waarde 'off'

 

De functie is blijkbaar veranderd want met 2.1 kon ik de gele toets gebruiken om de uitzending te pauzeren en weer door te laten lopen. Bij de versie 3.0 die er momenteel op staat werkt dat, ongeacht de instelling van optie 12, in elk geval anders, en niet correct.

Na het gebruik van de pauze toets staat het beeld inderdaad stil en kan het ook weer verder gespeeld worden maar na verloop van enige tijd springt de ontvanger weer uit de timeshift mode en vervolgt de reguliere uitzending.

 

Gr

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...