Ga naar inhoud


beeld op zwart op dreambox 500HD


HvM71

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik wil graag van jullie kennis gebruik maken om te kijken of ik een probleem opgelost krijg wat vandaag tevoorschijn is gekomen.

 

Links en rechts ben ik al op het internet aan het kijken geweest, maar kom dan al snel in topics waar ik geen snars van snap.

Ik heb totaal geen verstand van de dreambox en heb deze puur op aanraden van mijn toenmalige installateur gekocht.

De goede man is echter overleden en kan hem dus niet om raad vragen.

 

Ik heb een dreambox 500hd die als ontvanger/decoder voor mijn schotelantenne dient.

 

Het is een orginele en geen cloon,

heeft geen verbinding met het internet

 

Wat is het probleem?

Toen ik vandaag mijn TV aan had gezet en de DB, had ik zwart beeld.

Mij is verteld dat een harde reset dan vaak helpt.

Hier bedoel ik dan mee: knopje achter op, op uit zetten, een 30 sec. wachten en dan weer aanzetten.

Dit heeft echter niet geholpen.

 

Als ik naar de vrije zenders ga, b.v. BBC of RTL television, dan heb ik gewoon beeld en geluid.

 

Het lijken alleen de zenders te zijn die gecodeerd zijn zoals alle NL en RTL zenders, Veronica, History, Discovery, National Geografic, etc.

 

Ik dacht dat het misschien aan mijn canal digital kaart kon liggen en heb een her-activatie uitgevoerd.

Helaas, ook hier geen resultaat mee.

 

Dus ....HELP!!!!!

 

P.S. zoals aangegeven: ik heb er totaal geen verstand van dus heb geduld met mij!

Grtz.
Henri

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je in de buurt van Haarlem woont mag je wel even aanwippen. 

Eindhoven zie ik in je profiel.   Beetje ver weg. Een TeamViewer sessie is misschien handiger. 

aangepast door Mimisiku
  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je aanbod Mimisiku, maar Haarlem is inderdaad een beetje uit de richting.

Wat houd een TeamViewer sessie in?

 

Ik heb hem nog eens hard gereset en precies opgeschreven wat hij doet en laat zien.
Misschien maakt het jullie wat wijzer.

 

Als ik hem met het knopje achter uit heb gezet, laat ik hem 30 seconden uit staan en zet hem daarna weer aan.

 

Ik krijg dan een scherm met daarin een soort van logo en de tekst DM500HD met daaronder Newenigma2.to.

Daaronder de tekst starting met een circel die vol begint te lopen.

Na korte tijd zie ik een stel draaiende tandwielen.

Ook zie ik het beeld wat verspringen als of hij auto aanpassing doet.

 

Als de circel bijna vol is (10 voor 12) dan zie ik onder aan het scherm de zenderinformatie verschijnen van de zender waarop hij staat.

Dit is wat ik ook zie als ik normaal tussen zenders zap.

De zender info verdwijnt ( zoals gebruikelijk), maar nu blijft het beginscherm staan met de circel op 10 voor 12.

 

Ga ik nu met de afstandbediening wisselen van zender dan blijft het start scherm staan.

Ga ik echter naar History, dan wordt het scherm zwart en komen alleen de ondertitels van het op dat moment actieve programma.

Geen geluid, geen beeld > alleen ondertitels.

Dit ook alleen bij History.

 

Ga ik naar een van de vrij te ontvangen zenders, dan heb ik gewoon beeld en geluid.

 

Helpt dit meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HvM71,

 

Contacten van de kaart even schoon maken, evt. met een zacht gommetje.

Een paar keer de kaart flink heen en weer te doen in de ontvanger en hopen dat daar de contacten schoon worden.

Wat ik van jou begrijp heb je een heractivatie aangevraagd in zou de heractivatie op de kaart moeten komen.

 

Als het contact niet goed is komen nieuwe key's enz.niet op de kaart !

Je kunt voor dat je bovenstaande uit voert eerst even kijken waarop de datum van de kaart staat !

Wanneer de datum overschreden is moet je altijd een heractivatie aanvragen.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

  • Like 1

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval wordt je kaart niet gezien c.q. gelezen door de DM500HD. Deze heeft géén CI-slot maar slechts één kaartlezer. Deze wordt bediend door een zogenaamde softcam. Dat kan CCcam, OScam, MGcamd zijn. Je zou even moeten vertellen welke er actief is. Aangezien geen enkel gecodeerd programma werkt zou de softcam de oorzaak kunnen zijn. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een TeamViewer sessie werkt i.c.m. een PC/laptop. TeamViewer kun je downloaden op je PC. Je kiest na installatie voor "besturing op afstand". Je PC genereert een code. Deze stuur je aan de tegenpartij (liefst even via een PB). En uiteraard moet je DM500HD op dat moment via je thuisnetwerk op je PC te benaderen zijn..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

 

Citaat

Aangezien geen enkel gecodeerd programma werkt zou de softcam de oorzaak kunnen zijn. 

 

I.d.d. , was ik even vergeten, dit al helemaal na een harde reset als er helemaal geen softcam automatisch gestart wordt.

 

Gr.

 

Zilverster.

  • Like 1

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Zilverster en Mimisiku,

Dank weer voor jullie reacties, en nog belangrijker, jullie geduld!

 

Wat betreft de heractivatie: gisteren deden alle zenders het nog, maar was het meer een ingreep van "baat het niet dan schaad het niet".
Hij heeft in ieder geval geen verlopen datum.

Op mijn kaart staat niet eens een datum.

 

Ik ga zo meteen eerst de tip met het gommetje even proberen en de kaart een paar keer in de slot op en neer doen.

 

Hoe kan ik zien welke "softcam" ik heb?

Dit is voor mij dus al abracadabra, maar ik leer er wel van......ook tof moet ik zeggen!

Alleen onhandig dat je pas gaat verdiepen als het echt nodig is.

 

Oke, duidelijk wat betreft "teamviewer".

Op mijn werk gebruiken we zo iets soortgelijk ook wel eens als we problemen met machines hebben dat ze op afstand mee kunnen kijken en dingen aanpassen.

 

Echter wat ik in mijn beginpost al schreef, mijn dreambox hangt niet aan het internet.

Ik zou ook niet weten hoe ik dit zou moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HvM71,

 

Dan kan dit wel eens aan de hand zijn wat gepost is door @Mimisiku  :

 

Citaat

In elk geval wordt je kaart niet gezien c.q. gelezen door de DM500HD. Deze heeft géén CI-slot maar slechts één kaartlezer. Deze wordt bediend door een zogenaamde softcam. Dat kan CCcam, OScam, MGcamd zijn. Je zou even moeten vertellen welke er actief is. Aangezien geen enkel gecodeerd programma werkt zou de softcam de oorzaak kunnen zijn.  

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even wat met de zenders gespeeld ( die nog allen op zwart staan) maar zag onder in de balk, als ik van zender wisselde, dat hij volgens mij gebruik maakt van CCcam 2.3.0

 

Klinkt dit aannemelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zeker.. Die is (nog steeds) populair, maar steeds minder geschikt voor Canal Digitaal. Deze loopt vast op de lange ECM's die t.b.v. Viaccess ORCA worden uitgezonden. Hoe je het wendt of keert.. Er zal een onderlegd persoon bij moeten komen. Eigenlijk moet ófwel CCcam eraf (en vervangen worden door OScam) of er moet een CCcam.prio bijgezet worden.

Een andere nette oplossing is het installeren van de nog oudere CCcam 2.1.11. Deze heeft geen last van de Viaccess ECM's. Nadeel van deze versie is weer dat hij slechts 1 kanaal tegelijk decodeert. De DM500HD is een single tuner dus dat is in dit geval dus geen probleem.

In alle gevallen móet het ding aan het netwerk om de veranderingen in te voeren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik nu net van Newnigma2 geen enkele ervaring. OpenPli, OpenATV, DreamOS 2.0~2 5 weer wel...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...