Ga naar inhoud


beeld op zwart op dreambox 500HD


HvM71

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik wil graag van jullie kennis gebruik maken om te kijken of ik een probleem opgelost krijg wat vandaag tevoorschijn is gekomen.

 

Links en rechts ben ik al op het internet aan het kijken geweest, maar kom dan al snel in topics waar ik geen snars van snap.

Ik heb totaal geen verstand van de dreambox en heb deze puur op aanraden van mijn toenmalige installateur gekocht.

De goede man is echter overleden en kan hem dus niet om raad vragen.

 

Ik heb een dreambox 500hd die als ontvanger/decoder voor mijn schotelantenne dient.

 

Het is een orginele en geen cloon,

heeft geen verbinding met het internet

 

Wat is het probleem?

Toen ik vandaag mijn TV aan had gezet en de DB, had ik zwart beeld.

Mij is verteld dat een harde reset dan vaak helpt.

Hier bedoel ik dan mee: knopje achter op, op uit zetten, een 30 sec. wachten en dan weer aanzetten.

Dit heeft echter niet geholpen.

 

Als ik naar de vrije zenders ga, b.v. BBC of RTL television, dan heb ik gewoon beeld en geluid.

 

Het lijken alleen de zenders te zijn die gecodeerd zijn zoals alle NL en RTL zenders, Veronica, History, Discovery, National Geografic, etc.

 

Ik dacht dat het misschien aan mijn canal digital kaart kon liggen en heb een her-activatie uitgevoerd.

Helaas, ook hier geen resultaat mee.

 

Dus ....HELP!!!!!

 

P.S. zoals aangegeven: ik heb er totaal geen verstand van dus heb geduld met mij!

Grtz.
Henri

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je in de buurt van Haarlem woont mag je wel even aanwippen. 

Eindhoven zie ik in je profiel.   Beetje ver weg. Een TeamViewer sessie is misschien handiger. 

aangepast door Mimisiku
  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG