Ga naar inhoud


Offshoreleaks: fiscale constructies online


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Sinds vanmorgen kan iedereen de namen van bedrijven of privé-personen die financiële offshore-constructies hebben, online raadplegen. Uiteraard betekent zoiets niet automatisch dat het gaat om (frauduleuze) fiscale ontwijkingstechnieken, maar de verdenking is alleszins groot en de jongens van de belastinginspecties zullen er wel een flinke kluif aan hebben. 

Vul gewoon de zoekterm "the netherlands" of "belgium" in en je krijgt de lijst van al je landgenoten of bedrijven.

http://offshoreleaks.icij.org/

 

Bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130615_001

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind al dat gedoe rond belastingontwijking/-fraude verwerpelijk... Blijkbaar vraagt niemand zich af waarom mensen dit soort constructies opzetten...  Omdat het fiscale klimaat in de meeste europese landen zo ontzettend slecht is, dat het meer op diefstal lijkt dan op een eerlijke manier van belasting heffen...

Iedereen die de fiscus weet te onzeilen is een held! En die mag best steun krijgen vind ik...  Als ik meer geld zou hebben zou ik het ook doen... Ik word nu al zo neidig van het feit dat ik in NL vermogensrendement heffing moet gaan betalen, omdat ik zuinig leef en geld spaar... dat sparen die je van wat er overblijft nadat je er belasting over betaald hebt, en nadat je BTW betaald hebt als je iets koopt... over het overige betaal je dan nog eens 1.2% belasting... nog een keer en ieder jaar weer , opnieuw... tot er zo weinig overblijft dat je er geen belasting meer over verschuldigd bent. Ik vind dit gewoon diefstal! sorry hoor, maar als een staat zijn burgers zo iets aandoet, is het niet vreemd dat mensen die echt wat geld gespaard hebben, het hazenpad kiezen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is altijd al zo geweest Robin Hood heeft zich ertegen geweerd

 

Maar klopt het loopt nu echt spui gaten uit de belasting inspecteurs komen

zelf al niet meer uit de wetten en die beklopte toeslagen gekte in nerderland.

 

Ben niet voor niets uit nederland weg gegaan maar blijf toch aan nl fiscus hangen

alleen maar ellende je wilt niet weten hoeveel kilo papier de postbode van de nl fiscus

hier afgeeft per jaar.

 

Ben echt aan het denken van nationaliteit te wisselen switserlandse nationaliteit

lijkt mij het meest rustgevende

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vooral geen belasting betalen. Dat is slecht. Dat doe je niet.

Ik zeg niet dat het 'slecht' is, maar het is onredelijk geworden.

Ik denk dat mensen geen probleem hebben om een normaal percentage aan belasting te betalen... maar over hetzelfde bedrag iedere keer weer belasting te moeten betalen is crimineel! dat is pure diefstal!

Ook om iedere keer weer lasten te verzwaren voor de burgers om die achterlijke clowns uit Brussel tevreden te stellen gaat mij te ver.  Het wordt weer tijd om een zelfstandige staat te worden

 

Ik probeer in ieder geval zo weinig mogelijk belasting te batelen... als ik minder of geen btw hoef te betalen door hewoon in het buitenland te kopen dan doe ik dat. Iedere cent is er een! Als Nederland zich uit de merkt wil prijzen door te hoge heffingen, dan doen ze maar, maar dan moeten ze niet schrikken als niemand nog hun producten wil hebben.

Denk ook even aan benzine.... als je even kan tank je toch ook in het buitenland.... en je zit nooit ver van belgie of duitsland vandaan...  Duitsland is uiteraard het beste, want dan kan je nog je auto vullen met boodschappen etc.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan na te gaan dat nl ook nog met meerdere maten meet.

 

Als een buitenlands bedrijf in nederland een brievenbus opent en

aangifte doet voor het buitenlands bedrijf betaalt die veel minder belasting

als een binnenlands bedrijf.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom naar het buitenland uitwijken als het ook zo kan : Electrabel is de grootste energieproducent/leverancier in Belgie. Tarief per Khw/h was steeds bij de duurste van Europa en dan lees je dit: 

 

Electrabel betaalde vorig jaar 35 miljoen euro aan belastingen op een winst van 808 miljoen euro. Goed voor een belastingtarief van niet meer dan 4,33 procent. Dat blijkt uit de zopas gepubliceerde jaarrekeningen van de energiereus.

Dat Electrabel een laag belastingtarief geniet is niet nieuw. In 2008 kreeg het bedrijf zelfs nog 94 miljoen euro terug van de Belgische staat en in 2009 lag de belastingvoet op amper 0,036 procent of een heffing van een half miljoen euro op een winst van dik anderhalf miljard euro.

 

Bron: De Morgen

 

En naar wie gaat de winst ? Juist: naar de buitenlandse aandeelhouders.  :mad:

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat Griekenland in de problemen is gekomen is dat het daar een volkssport is om geen belasting te betalen en dan vooral door de rijken.

Zelfs nadat de regering een lijst met namen, bedragen en buitenlandse bankrekeningnummers kreeg, mochten deze mensen gewoon door gaan.

 

Hier in Nederland is men al een aantal keren over vlak-taks begonnen,maar na een studie in 2008 blijkt dat de taks al heel vlak ligt.

Als men alle belastingen en te behalen belastingvoordelen bij elkaar optelt blijkt dat elke Nederlander van iedere Euro aan belasting te betalen;(Even uit het blote hoofd omdat ik het betreffende artikel niet zo snel kan vinden, schiet me niet dood op de exacte getallen,maar de verhoudingen zijn wel juist)

Tot modaal 42,4%

Middeninkomens 42,6%

4 keer modaal en meer 42,4%

Wat direct opviel was dat percentueel de rijke evenveel belasting betaalt als de minimumloner.

 

Na de laatste belastingingrepen is het zeer waarschijnlijk dat juist de laagste en middeninkomens percentueel meer zijn gaan betalen.

Daarom is het wrang dat juist de sterkste schouders de constructies blijken op te zoeken om belasting te ontwijken.

 

Praatjes als de hoge belastingdruk behoren tot de fabeltjes als "Ik kan tegenwoordig nergens meer goed personeel vinden".

Meestal alleen bedoeld om, kijk mij eens interessant zijn.

En dan heb je altijd mensen die er in trappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is het gewoon allemaal legaal wat er wordt gedaan.

 

Nokia zat in Duitsland in een deelstaat (welke weet ik niet meer). Het werd toen door Noordrhein-Westfalen (NRW) overgehaald met subsidies om zich in deze deelstaat te vestigen.

 

Na een paar jaartjes bleek dat er een Europese subsidieregeling bestond. Nokia vertrok vertrok vervolgens net over de Duitse grens in Tsjechië. NRW was boos, boos op iedereen. Ze wilden het uitbetaalde subsidiegeld aan Nokia terughalen, tevergeefs.

Maar ze vergaten dat zelfde hadden gedaan in eigen land.

 

 

Hoe zo wordt er niet met geld gesmeten. En alles dus op een super legale wijze.

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit legaal is deugen de spelregels niet.

klopt, daarom zitten we nu met zijn allen al sinds 2008 in een crises.

in de USA al vanaf 2007.

 

zolang dit niet wordt opgelost, blijft de crises voortbestaan of duikt het zo weer op.

 

deze berichten over dergelijke regelingen blijven vaak in de stilte en daardoor kunnen ze blijven maar voortbestaan.

 

Behalve als het openbaar wordt en gaat. Dan moet alles opeens uiterst formeel en principieel.

Dat heeft het personeel gemerkt bij het dus failliete drogisterij-keten Schlecker.

Dankzij vasthoudenheid van de regeringspartij FDP mocht geen enkele vorm van steun of ondersteuning komen. Schlecker ging failliet. In tegenstelling tot wat werd beweerd konden de meeste personeelsleden, meestal vrouwen, niet opnieuw ergens aan de slag en zitten ze nog steeds in uitkering.

Deze personeelsleden zijn zelfs zo boos dat ze voor de camera van ARD en ZDF zelfs zeggen dat ze nooit meer in hun leven zullen stemmen op de FDP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...misschien zijn de Emiraten wat voor je. :D

Geen belasting betalen....geen BTW.....Benzine kost geen fluit.

Sheik, ik ben al een hele tijd dingen aan het uitpluizen waar je het beste heen kan gaan. afhankelijk van diverse scenario's.

Zo kijk ik naar de kosten van het levensonderhoud (zoals ik dat voor ogen heb), naar de belastingdruk op inkomsten, op kapitaal en ook over de meerwaarde: BTW, Moms zoals dat in het Zweeds heet.

Dan neem ik ook het klimaat (= voornamelijk temeratuur) mee... en dan vallen de Emiraten gelijk af... want ik kan niet tegen de warmte. Ik begin het te warm te krijgen als het buiten warmer dan +22 wordt...  in daar is het vrijwel nooit onder die bovengrens... dus helaas!  Ik weet niet hoeveel stroom daar kost, want dan zou je nog kunnen opteren om 24 uur per dag een airco te laten draaien... In NL doe ik dat ook als het warmer dan 25 graden wordt, want dan hou ik het niet meer uit.

 

Je kan die bedrijven overigens geen ongelijk geven. Als ik de gelegenheid had om door te verhuizen sloten geld binnen te halen, deed ik het ook... dat heb ik in het verleden overigens ook al gedaan toen die mogelijkheid er was... of door werk te zoeken net over de grens waardoor je volledig legaal plots een aantal levensgrote voordeeltjes kreeg...  Ik ben altijd erg 'in' geweest om dat soort voordeel op te rapen... en nog steeds heb ik er een spiedend oog voor.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22°C kan ik me niet meer herinneren. :D

Maar naar de Emiraten kom je niet zo maar. Je moet er werk hebben, een werkgever en een sponsor.

Dat kost allemaal geld.

 

Maar het is nergens perfekt.

 

Misschien kun je met Pukje een eigen land beginnen. :crazy:  :crazy:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een interessant boek is; Het belastingparadijs - Waarom niemand hier belasting betaalt - behalve u.

 

Met een voorwoord van Jort Kelder

 

U beseft het misschien niet, maar u woont in een exotisch paradijs. En dan hebben we het niet over palmbomen, maar over het aangename Hollandse belastingklimaat. Dat wil zeggen: voor buitenlandse miljonairs en miljardairs en buitenlandse bedrijven. Google, Ikea, Starbucks, Mick Jagger, de Italiaanse maffia, U2: ze betalen in Nederland véél minder belasting dan u. Hoe kan dat?

 

'Het belastingparadijs' legt genadeloos bloot hoe de fiscale geldstromen door onze polder lopen. Welke slinkse belastingroutes zijn er in Holland? Waarom speelt Nederland een hoofdrol in veel financiële schandalen, zoals die rond Lehman Brothers en Enron? En welke Nederlanders worden op hun beurt miljonair met die vileine belastingpraktijken? 'Het belastingparadijs' onthult geheimen waarvan Den Haag liever had gezien dat u ze nooit had geweten.

Volgens de auteurs gaat het om een jaarlijkse geldstroom van maar liefst 5100 miljard euro, ongeveer 10% van de omvang van de wereldeconomie. Die stroom loopt grotendeels via de 150 trustkantoren in ons land, die samen de circa 20.000 brievenbusvennootschappen beheren die formeel in Nederland gevestigd zijn.

Waarom is dat, terwijl het er toch op lijkt dat Nederland per saldo maar relatief weinig baat heeft bij zijn eigen fiscale klimaat? De auteurs sommen een aantal redenen op. Zo kun je vaststellen dat de fiscaal-juridische sector sterk verankerd is in onze politieke en academische elite; het ministerie van Financiën is zelf de grootste verdediger van de huidige status quo. Verder is het ook een prestigekwestie: het staat natuurlijk leuk als je kunt zeggen dat Nederland 's werelds grootste direct foreign investor is, ook al gaat het bij driekwart van al dat geld om ordinaire belastingontwijking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...