Ga naar inhoud


Oscam op Enigma2 HMU op Amiko Alien SDH 8900


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

ik heb onlangs een Amiko Alien ontvanger gekocht, nu heb ik hierop  de originele spark software en de enigma2 HDMU firmware geinstalleerd nu probeer ik contact te leggen met een cccam server, wat goed lukt binnen  de originele spark software met de cccam emu. 

 

Maar nu wil ik dit ook op de enigma2 firmware aan de praat krijgen maar heb begrepen dat dit dan alleen via OSCAM zou kunnen.

 

nu heb ik mijn Cline vertaald naar OSCAM formaat via de cccam to oscam tool, en alle verschillende OSCAM emu's gedownload via de enigma2 menu's maar krijg dit niet werkend.

 

Kan iemand mij op weg helpen ? ik ben echt nog een leek op het gebied maar uw hulp is meer dan welkom :-)

 

Met vriendelijke groet,

johnloco1@gmail.com

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Ik ken de ontvanger en de software niet zo 1 2 3 maar de meeste enigma2 software heeft de config files in /etc/tuxbox/config staan of /etc/tuxbox/config/oscam

 

Je hebt ook meer files nodig oscam.conf oscam.server oscam.user

 

Kom je niet uit de files mag je me ze mij ook wel in een pm sturen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je in /var/emu ook een directory "start" staan? Hierin dient namelijk ook een startscript met de gelijke naam als de softcam te staan. Je kunt een bestaande .emu file copieren en deze aanpassen.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik straks even bekijken, ben op dit moment namelijk niet thuis, in principe heb ik alleen de oscam.server file aangepast en daarin een cline  vertaald naar oscam formaat ingeplakt. 

 

Alle andere files zijn nog origineel vanuit de installatie van enigma2 HDMU, kunt u mij misschien vertellen welke files er precies nodig zijn om met een oscam client naar een cccam server te connecten en in welke folders ze moeten staan en wat er in welke file moet staan?

 

grtz,

SnOoD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoef je niets aan te passen.

 

Laatste versie installeren - autostart aanzetten

 

Server gegevens toevoegen en dan ook de juiste groep toekennen aan die server ( dus groep 1 )

 

En dan reboot

 

Anders via de webif een nieuwe reader aanmaken is wat simpeler ( denk erom om de reader een groep te geven hou het simpel en maak die 1 )

 

Heb hier laatst met die HDMU image getest alle Oscams werkten geen probleem zowel met cccam reader  als met newcamd reader

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi D-Liver,

 

Het installeren van Oscam via HDMU enigma2 ging prima heb nu zelfs meerdere Oscam versies erop staan en de laatste versie als autostart neergezet,

 

waar het misgaat bij mij is het configureren van de server en die groep toekenning :-) , bij CCCam is dit appeltje eitje door gewoon de cline toe te voegen aan de cccam.server file, alleen bij Oscam is dit mij nog niet gelukt, wat is webif precies?  vrees dat ik nog wat hulp bij kan gebruiken bij het configureren van Oscam.  

 

Mvgr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij draait de webif ( web-interface ) van Oscam in HDMU op poort 8888 ( weet ik niet zeker meer anders even in oscam.conf kijken )

 

Dus http://ipnummerbox:8888

 

Zou de webinterface van oscam moeten laten zien

 

C regel toevoegen:

 

In oscam.server
 

[reader]

label             = share

description   = cccam1

enable          = 1

protocol        = cccam

device           = serveradres,poort

user              = gebruikersnaam

password      = wachtwoord

group            = 1

emmcache    = 1,1,31

cccversion     = 2.3.0

ccckeepalive = 1

aangepast door D_liver
  • Like 1

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...