Ga naar inhoud

dm500hd flashen lukt niet

panasotis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een originele dm500 hd en is een paar jaartjes oud met een oude bootloader 69 en ik wil er de 84 inladen maar helaas lukt dat niet .

Ik doe dat met webbrouser en ik kom in zijn menu waar ik kan bladeren naar de loader en flash maar er gebeurd niks, dan met dreamup en daar connect ie en laad hem in tot ie zegt box is flashing from memory maar blijft daar staan tot ik hem van ellende uitschakelt.

Dan start ik hem weer op en hij geeft gewoon beeld omdat er niks is gebeurd.

Is er iemand die dat probleem heeft meegemaakt?

Groeten preker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een originele dm500 hd en is een paar jaartjes oud met een oude bootloader 69 en ik wil er de 84 inladen maar helaas lukt dat niet .

Ik doe dat met webbrouser en ik kom in zijn menu waar ik kan bladeren naar de loader en flash maar er gebeurd niks

Welke bestandsextensie heeft de second stage bootloader die jij met de webbrowser wilt installeren?

SSL updaten met webbrowser neem je .nfi

secondstage-dm500hd-84.nfi

http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.6/dm500hd/images/secondstage-dm500hd-84.nfi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

bedankt sat4all fan maar dat is de loader die ik heb met dezelfde extensie maar het lukt niet ook met andere webbrouser opera, en het lukt ook niet met dreamup en mini usb kabel. ik heb ook fabrieksinstellingen gedaan maar die wist alleen de zenderlijst alle andere instellingen blijven er in.

Ik denk dat er iets erg mis is met die box.

Zal hem laten opsturen naar dreammultimedia denk ik.

Bedankt voor jullie snelle hulp.

Preker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat hoeft niet hoor. Probleem is waarschijnlijk je USB naar seriële driver. Download deze bij Dream en installeer deze op je PC. Dit geeft je een virtuele COM poort waarmee je via DreamUp je box kunt gaan flashen. Alleen ... Bootloader #69 op een originele DMM500HD???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...