Ga naar inhoud


Advies voor een goede schotel gevraagd


Duikertje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zoals Sprietje aangeeft is de kans erg groot dat regenwater langs de kabels door de muur naar binnen kan dringen.

Dit is eenvoudig op te lossen door de kabels die door de muur naar binnen gaan eerst iets verder naar beneden te laten lopen en dan omhoog gericht door de muur naar binnen te leiden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals Sprietje aangeeft is de kans erg groot dat regenwater langs de kabels door de muur naar binnen kan dringen.

Dit is eenvoudig op te lossen door de kabels die door de muur naar binnen gaan eerst iets verder naar beneden te laten lopen en dan omhoog gericht door de muur naar binnen te leiden.

Sorry ff verkeerd begrepen in mijn vorige antwoord.

Er zit nog een 20 cm betonnen gietmuur achter en moet de gaten nog ff afkitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las deze tread met veel interesse daar ikzelf van plan ben mijn 10 jaar oude Bisat (enkel Astra1 en HB) te vervangen door een Big Bisat met 4 Alps LNB's naar 4 ontvangers.

Ik heb daarvoor wat rondgesnuffeld op google en vind dat er er in het Alps-gamma 2 typen LNB's aangeboden worden, nml. de QUAD en de QUATTRO met tamelijk grote verschillen qua prijs, consumptie en gewicht, echter... nergens vind ik de specificatie verschillen !

Kan iemand zo vriendelijk zijn om me wat opheldering te geven ?

Waarvoor hartelijke dank. 

:confused:

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik citeer letterlijk uit de reactie van Sjaak uit dit draadje www.sat4all.com/forums/topic/333804-quad-of-quattro/

 

 

Een quad is een universele lnb met 4 uitgangen waar je 4 ontvangers op aan kan sluiten, een quattro is voor een GSO systeem die heeft ook 4 uitgangen maar die zijn voor:

Lage Band – Horizontale Polarisatie

Hoge Band – Horizontale Polarisatie

Lage Band – Verticale Polarisatie

Hoge Band – Verticale Polarisatie

En die kun je weer aan sluiten op een Multi switch voor meerdere onafhankelijk van elkaar aan te sluiten satelliet ontvangers. In jouw geval moet je dus voor een Quad lnb gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles zit zoals op eerder getoonde miniatuur alleen heb nu het volgende probleem. op de A3 zijn 3 ontvangers aangesloten,

 

Rebox,Dreambox en een Topfield.

 

Als ontvanger 1 (Rebox) aanstaat op de A3 en een van de andere ontvangers schakelt tussen de A1 en A3 bevriest dit beeld en valt het signaal weg de Dreambox heeft hier ook last van, als die op de A3 staat en de Rebox schakelt tussen de A3 en de A1 valt ook het signaal weg.op de Topfield kijk ik alleen maar naar de regio's want dat is geen hd ontvanger en die heeft verder geen last.

 

Nu heb ik de Rebox en de Dreambox ff op een aparte schotel gezet die alleen maar op de A3 uitkijkt maar nog wel op dezelfde disect zitten met de A1 A2 en HB die van de visiosat afkomen, en nu heb ik er geen last van als er geschakelt word van A1 naar A3.

 

Rara hoe kan dit.

 

Ps de lnb die op de A3 staat gericht is een Megasat Multifeed Quad lnb

de overigen zijn Smart titanium universal tqs lnb's

    aangepast door Duikertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...