Ga naar inhoud


Advies voor een goede schotel gevraagd


Duikertje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Wil hier alles buiten gaan vervangen wegens ouderdom, en wil van 2 schotels naar 1 gaan.

Wil de Astra's 19.2/23.5/28.2/HB blijven ontvangen.

Een Triax is natuurlijk perfect maar 4 lnb's lijkt mij een beetje te zwaar om op 1 arm te plaatsen vooral met een beetje wind.

Nu heb ik ook wel de Visiosat big sat gezien en die lijkt mij ook niet verkeerd maar zo'n schotel voor maar

4 lnb's lijkt mij wat overdreven.

 

Iemand een idee (ipv de arm met een ijzerdraadje te ondersteunen) voor een goede schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Duikertje


Nou dat is geen probleem hoor. Een rail met 4 lnb’s waarvan 3 met één aansluiting en één met twee aansluitingen. Daar gaat de arm niet van doorhangen.
Je moet dan wel minimaal een Triax 88 hebben want normale lnb’s kun je niet op een Triax 78 plaatsen met rail.
 

Zijn dat toevallig Triax 88 schotels die je hebt staan of is dat Triax 78? Het lijkt me een Triax 88 die 85cm breed is en 95cm hoog is op de spiegel gemeten. Ga je die opnieuw gebruiken of wil je die ook vernieuwen?


Je kunt ook voor een degelijke Duitse schotel kiezen maar dan zit je minimaal op een 2 tot 3-voudige prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn 88cm schotels.

Deze gaan ook weg die hangen daar al +\- 15jr en aan de randen begint de beschermlaag los te laten.

Dus een Triax 110 moet voldoende zijn, heb je dan niet snel verlies bij b.v. regen ?

Welke Duitse merken zijn dat zoal, en zijn die hier in NL te koop.

aangepast door Duikertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat de triax schotels met multifeed beginnen te zwabberen bij veel wind zeker de grotere ,zelf heb ik 2 keer een big bisat  mooie degelijke schotel kan goed tegen een stevige wind en het enige nadeel is ze zijn aan de prijzige kant.Wel een bijzonder nog te noemen voordeel ze zijn gemakkelijk te stellen zeker met de software van visiosat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat de triax schotels met multifeed beginnen te zwabberen bij veel wind zeker de grotere ,zelf heb ik 2 keer een big bisat  mooie degelijke schotel kan goed tegen een stevige wind en het enige nadeel is ze zijn aan de prijzige kant.Wel een bijzonder nog te noemen voordeel ze zijn gemakkelijk te stellen zeker met de software van visiosat.

Software ? je bedoeld misschien de handleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hier zo rond neus op het forum, kom ik tot `t volgende:

 

-- Triax 78 cm.

-- Triple LNB van Can. Digitaal.

 

Dan heb je de 3 Astra Posities en óók nog eens 4 uitgangen aan de LNB, helaas zonder Hotbird.

 

 

post-59723-0-57822700-1372001372_thumb.jpg

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dat toevallig Triax 88 schotels die je hebt staan of is dat Triax 78?

 

 

Het zijn 88cm schotels.

 

Het zijn twee maal een triax 78cm . Deze zijn te herleiden aan 5 schroeven in de schotel. Een triax 88cm en 110cm hebben 6 schroeven in de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...