Ga naar inhoud


Advies voor een goede schotel gevraagd


Duikertje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Ventura zegt dan wel dat hij met 4 normale lnb’s de 4 satellieten wel kan ontvangen, maar hij woont naar ik meen in België waar de ontvangsthoeken tussen de satellieten groter is dan in Nederland en 60mm-lnb’s beter op een Visiosat Big Bisat passen voor de ontvangst van de vier meest populaire satellieten.

Het zijn weer echter aannames van u. Maw fout, helaas woon ik niet in Belgie. Niet persoonlijk bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ventura schrijft:


“Als u voor de astra 1 de smalle Alps neemt en de rest een normale lnb. Dan past alles gewoon volgens het plaatje van visiosat.”

Dat dacht ik niet.

Als je een ALPS-lnb neemt, neemt die 40mm ruimte in beslag.

De minste afwijking die je dan krijgt t.o.v. de berekening van Visiosat is dan dat je de Hotbird-lnb precies op de juiste plaats zet, de Astra1-lnb komt dan 11mm links van het berekenpunt te staan, de Astra 3-lnb 3mm links van het berekenpunt en de Astra 2-lnb 11mm rechts van het berekenpunt.



Als het signaal 11mm naast een smalle lnb valt, is dat erger dan 11mm naast een lnb met een normale feedhorn. Dit is dus zeker geen betere oplossing en komt zeker niet overeen met de Visiosat berekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik niet.

Als je een ALPS-lnb neemt, neemt die 40mm ruimte in beslag.

De minste afwijking die je dan krijgt t.o.v. de berekening van Visiosat is dan dat je de Hotbird-lnb precies op de juiste plaats zet, de Astra1-lnb komt dan 11mm links van het berekenpunt te staan, de Astra 3-lnb 3mm links van het berekenpunt en de Astra 2-lnb 11mm rechts van het berekenpunt.

 

Als het signaal 11mm naast een smalle lnb valt, is dat erger dan 11mm naast een lnb met een normale feedhorn. Dit is dus zeker geen betere oplossing en komt zeker niet overeen met de Visiosat berekening.

 

Met alle respect. Hebt u weleens een visiosat big bisat echt in handen gehad, opgebouwd en uitgericht? Als ik van uw opmerkingen zorgvuldig lees, heb ik de indruk van niet. U kunt van alles optimaal berekenen, of het exact overeenkomt met de werkelijkheid is nog een tweede. Anders kon men de dure satelliet meter bij het grof vuil neer zetten. Het zal me dan ook erg benieuwen of de montage rail voor lnb houders "geijkt" is. In het voorbeeld van Sprietje voor de locatie Utrecht heeft visiosat de volgende berekeningen:

 

Astra 1 = 0 graden

Astra 2 = 9.77 graden

Astra 3 = 4.68 graden

Hotbird = -6.76 graden

 

Ik ben erg benieuwd of men de lnb houder zo precies kan plaatsen monteren. Zoals visiosat heeft aangegeven. Men name de cijfers achter de komma. Echter met een goede satelliet meter kan men de visiosat big bisat goed uitrichten en optimaliseren dat er meer dan voldoede signaal kwaliteit aanwezig bij slechte weersomstandigheden. Voor de meeste populaire satellieten: A1,2,3 en HB. Ik heb al diverse visiosat big bisat geplaatst en uitgericht bij kennisen met Alps lnbs of met een normale kwalitatief lnbs. Tot heden geen klachten vernomen na ruim 5 jaar na plaatsing. Nogmaals ik spreek uit praktijk ervaring. Een bekende gezegde: meten is weten. En gissen is missen.

 

Ik ga ook niet meer verder discussiëren op deze onderwerp. Er zal altijd iemand aanwezig zijn, die het eventuele het beter weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort gebruik ik de Big Bisat van Visiosat met Alps Lnb's. Allemaal dezelfde Lnb's want dat vond ik er ook mooier uitzien. Netjes alles strak weg gewerkt en nu perfect ontvangst. Mooie van deze schotel is dat je het nog altijd kan uitbreiden naar ontvangst meerdere satellieten. Ook dan is het gewenst om juist nu al de Alp lnb's aan te schaffen met de smallere feedhorn zodat je bij eventuele uitbreiding van je set niet in dubbele kosten terecht komt.

 

Off topic: waarom levert Visiosat niet standaard de smallere lnb houders mee? In dat geval kan je er met gemak 10 lnb's op kwijt en 3 graden verschil in satellietposities! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

Je schrijft:


“waarom levert Visiosat niet standaard de smallere lnb houders mee? In dat geval kan je er met gemak 10 lnb's op kwijt en 3 graden verschil in satellietposities!”

Bedoel je de 23mm houders? Tsja, als ze dat doen, kun je de ALPS-lnb’s weer niet plaatsen en die zijn nu juist het minst gevoelig voor regendruppels van de smalle lnb’s.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Duikertje

Er kunnen nog heel wat lnb’s op de rail. Dat is misschien toekomstmuziek.

Maar ben je niet bang dat er water langs de coaxkabels naar binnen loopt. Alle kabels komen schuin van boven.

Maar de dakpannen steken 15cm over en in de f-conectors zitten rubberen ringetjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...