Ga naar inhoud


moteck moter draait niet meer handmatig ,ook niet resetbaar


Hensat

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen,mijn nieuwe moteck motor kan ik niet meer handmatig verdraaien met de knop op de moter ,ook niet in mijn tuner menu.Kan de motor ook niet resetten het lampje blijft groen .Mijn motor is helemaal ontregeld en ik kan hem nu niet afstellen.Als ik via usals naar een andere satelliet zap gaat hij wel draaien.Heb de tuner ook al helemaal opnieuw opgestart.Weten jullie misschien wat er aan de hand is ?

 

mvg Hensat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ben er nu achter gekomen dat het resetknopje blijft hangen ,kan deze niet meer indrukken.Moet ik alles demonteren om het kapje van de motor er af te krijgen?

Als je dat doet, weet je zeker dat de garantie daarmee is vervallen. En of je het klaar krijgt, is vervolgens de vraag.

In beide gevallen moet je Moteck in de kliko. Heb je geen andere optie?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat het knopje blijft hangen ,mijn oude moteck ligt hier ook nog ,bij deze merk je goed dat het resetknopje wordt ingedrukt.De nieuwe moteck is 3 weken oud.Nu brand het lampje niet meer.Als het niet veel werk is wil ik er even in kijken,misschien is het zo gepiept om het knopje los te krijgen.Kan hem ook opsturen en voorlopig mijn oude moteck gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stab-motor is degelijker. Maar ja, je betaalt er ook 2 keer zoveel voor.

Maar als je geen ellende wil, kun je beter iets meer uitgeven (als je die ruimte hebt). Ellende kost ook vaak geld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moteck is weer in orde,had hem van de mast gehaald ,kon toen het een en ander beter zien wat er aan de hand was met het resetknopje.Ik kon het niet indrukken,zag dat het scheef stond en heb hem met een coctailprikker recht gezet.Vervolgens deed er nog steeds niets ,lampje bleef ook uit.Heb toen de ontvanger helemaal uitgeschakeld en opnieuw opgestart ,en nu werkt het weer.Inmiddels geniet ik weer van het draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

Dan heb of ik het niet, of jij wel getroffen met die Stabb.

Ik woon 4 huizen van de Waddenzee af en  het waait hier bijna altijd wel.

De Stabb heeft het slechts enkele jaren waarbij binnen het eerste jaar al een keer terug vanwege het niets meer doen volgehouden.

Beide malen kwam er geen spanning meer op de LNB terwijl het de motor wel in ging, het lag niet aan de connectors of aan het kabeltje tussen de printen in.

Ik was er toen snel mee klaar, motor ligt ergens in de kast voor reserve onderdelen misschien is en de Moteck voor minder dan 50 euro snel gekocht.

De Moteck nu al minimaal het dubbele aantal jaren zonder problemen.

Daar komt nog bij dat je bij de Moteck een drukknop en een LED hebt voor bediening ter plaatse de Stabb dus niet.

Al vind ik dat niet het belangrijkste, na 1x goed afstellen gebruik je dat soort dingen niet.

Ik heb er een Triax 88cm aan hangen, vangt dus ook genoeg wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...