badkarma777 Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Hallo allemaal, ik heb een visiosat bisat g4 , en ik krijg maar maximaal twee van de vier lnb's tegelijk uitgericht; of astra 1 en 3 tegelijk, of hotbird , of astra 2 apart. Ik had ze eerst wel alle 4 tegelijk (74% Q) maar ik heb met de schotel lopen kloten omdat enkele kanalen niet lekker doorkwamen en soms stoorden. Ik kom er met mn satfinder niet meer uit, te laag signaal. Ik heb wel de verticale stand wat veranderd van de lnb's (en weer terug gezet) en ook de angle van de schotel zelf wat aangepast, staat nu op 29 graden denk ik, want de hoek is niet echt af nauwkeurig af te lezen op de draagarm. Ik weet niet in hoevere de 'skew' van belang is, maar ik heb de lnb's al wat proberen te draaien maar zonder resultaat. staan de lnb's misschien toch scheef, aangezien het of de ene of de andere sateliet is die te ontvangen is? groet, Niels
badkarma777 Geplaatst: 9 juli 2013 Auteur Geplaatst: 9 juli 2013 buitenste twee investo of zoiets , en binneste twee zijn alps.
badkarma777 Geplaatst: 9 juli 2013 Auteur Geplaatst: 9 juli 2013 Astra 1 en 3 zitten niet in de verdrukking als je daar op doelt. Ik weet dat dat bij deze schotel voorkomt met te grote lnb's , maar t probleem was er eerder niet met deze set. tis dus ontstaan doordat ik ermee geknoeid heb. ik kan die lnb's ook nauwelijks draaien voor skew, ze zitten veel te dicht op elkaar daarvoor.
Sprietje Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 (aangepast) Beste badkarma777 Je schrijft dat je de hoogte van de lnb’s hebt versteld.In Nederland moeten de lnb’s ongeveer 9,9 graden in een schuine lijn staan om ze allemaal mooi op de Clarkebelt te richten, zie de schuine rode lijn in de afbeelding.Als je dan de schotel uitricht op de Astra 23,5, dan moet je de overige satellieten ook goed ontvangen. 10 juli 2013 aangepast door Sprietje
yvessr Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Hallo @sprietje, zoals ik reeds schreef in een andere tread wou ik ook graag deze 4 satellieten ontvangen; de lnb's (Alps Quad) heb ik reeds besteld, maar ik kan er nog steeds niet uit hoe alles te installeren... ik heb nu een Bisat waar ik eventueel een 4x-adapter kan op plaatsen, ofwel moet ik me meteen een Big-Bisat aanschaffen. Dat maakt me een groot prijsverschil uiteraard, maar hoe zal het signaalverschil zijn tussen deze 2 oplossingen ?... en wat zou jij aanraden ? THANKS ! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
cheapwatcher Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 De bisat is prima. Ik heb er zelf 1 met 4 quad-lnb's: 2 x Inverto voor de 13 en 28.2 2 x Aps voor de 19.2 en de 23.5 Dit bevalt prima. Goede signaalsterkte/kwaliteit. Je kunt het beste de lnb's op de 0-positie zetten in de houders en dan draaien tot je ontvangst hebt op 19.2 of 23.5. Vervolgens alles per lnb in hoogte afstellen tot je de maximale signaalkwaliteit hebt. Daarna nog de lnb's draaien tot de maximale signaalkwaliteit en je kunt ze ook nog naar voren en achteren schuiven. Het is het makkelijkste om naast je schotel een tv met ontvanger te plaatsen. Dan hoef je niet steeds heen en weer te lopen. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ik wil nog even een opmerking maken over de Visiosat Bisat Meestal bieden satellietshops de Visiosat aan met een lnb-houder voor 3 satellieten. Je kunt er een losse lnb-houder voor 4 lnb’s erbij kopen. Deze kosten zo rond de €40,- Er is een grote satellietshop in Nederland waar je de Visiosat Bisat meteen kunt kopen met de houder voor de Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Je bent dan met €129,- een stuk goedkoper uit.
yvessr Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 ... kan een Big Bisat met 4 houders hebben voor 162 €; dan is dat misschien toch wel de interessantste oplossing ! Bedankt voor jullie adviezen ! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen