Ga naar inhoud


wie heeft er ervaring met de Venton Rocket quad LNB EXL-QS


all4sat

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met de Venton Rocket quad LNB EXL-QS ?

Ik heb nu een defecte inverto black multiconnect, de witte nog die bij regen snel zijn pluimen verliest.

Ik zou deze nu willen vervangen door deze venton, ik vraag me alleen af of dit nu wel een goede keuze is?

Ik kan niet veel tests vinden over deze LNB dus dacht ik, misschien heeft iemand van het forum deze in gebruik?

Of is er een betere smalle LNB?

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb goede ervaringen met de Megasat Multifeed in single (4 stuks), twin (4 stuks) en quad ( 7 stuks)uitvoeringen.
Al 2 jaar in strenge winters en hete zomers zonder problemen.

Ik heb eerder ook gewerkt met enkele Inverto Black Multi Connect LNB's, maar vanwege de slechte ervaring met regen- en dauwdruppels gebruik ik die niet meer.
Betaalbaar te koop in o.a. Almere en Amsterdam

aangepast door investigator
Link naar reactie
Delen op andere sites

All4sat schrijft:

 

“Ik kan niet veel tests vinden over deze LNB

 

Zoek maar eens op Google met “testberichte lnb”. Daar zijn honderden lnb’s getest maar gezien de goede prestaties die ze aan meerdere smalle lnb’s toewijzen, hebben ze die volgens mij niet het regendruppels getest.

 

De Venton Rocket geven ze de hoogste waardering (1,0) en de Inverto Multiconnect en 1,2 en dit terwijl iedereen weet dat de Multiconnect met regendruppels slecht presteert. De Alps-lnb, daar Citycom genoemd, krijgt een 1,3 terwijl toch algemeen ervaren wordt dat de Alps het beste presteert bij regen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

All4sat schrijft:

 

“Ik kan niet veel tests vinden over deze LNB

 

Zoek maar eens op Google met “testberichte lnb”. Daar zijn honderden lnb’s getest maar gezien de goede prestaties die ze aan meerdere smalle lnb’s toewijzen, hebben ze die volgens mij niet het regendruppels getest.

 

De Venton Rocket geven ze de hoogste waardering (1,0) en de Inverto Multiconnect en 1,2 en dit terwijl iedereen weet dat de Multiconnect met regendruppels slecht presteert. De Alps-lnb, daar Citycom genoemd, krijgt een 1,3 terwijl toch algemeen ervaren wordt dat de Alps het beste presteert bij regen.

Zo zie je maar met tests. Je weet vaak niet hoe en door wie er is getest en beoordeeld. 

Voor mij een bewijs dat gebruikerservaringen nog belangrijker zijn. Daar zijn er helaas nog te weinig van bij bepaalde producten, waardoor je door een test lelijk op het verkeerde been kan worden gezet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site waar ik naar verwees, lees je maar een zeer beknopt gedeelte van de testen. Voor het volledige testrapport, moet je betalen.

Ik ken de gehele testprocedure van de lnb’s niet maar het is een gemiste kans als ze in de test van de lnb’s nat gemaakte lnb’s niet mee zouden nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp heeft nog niemand hier deze venton lnb zelf in gebruik?

En Duits is nu niet echt mijn ding, (misschien wel als ze hier na 44 allemaal gebleven waren, haha)

Dus misschien toch best gaan voor de smalle alps? Kosten wel het dubbele maar zo ben ik destijds ook gevaren met disecq switches

Ik heb nu uiteindelijk allemaal Spaun's.

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste all4sat

 

Zo is het maar net. Zoals een moderator op dit forum altijd zegt: wil je een goede hebben of een goedkope?


Als je een Alps kunt plaatsen zou ik ook altijd voor een Alps gaan. Die zijn het minst gevoelig voor regendruppels is de ervaring van heel veel leden van dit en andere forums.
Ook niet voor niets dat Visiosat en Technisat uitsluitend met Alps werken op hun schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...