Ga naar inhoud


visiosat uitrichten, drama!


badkarma777

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan zou ik de lnb van de Astra 28,2 maar verruilen voor de Astra 23,5. Daar heb je het meeste signaal nodig.

Maar fijn dat het nu werkt.

Ik denk dat badkarma777 voorlopig even de behoefte heeft er met zijn vingers vanaf te blijven. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n als is prima voor de 23.5 hoor. Als je 19.2 en 23.5 allebei met Alps doet, kun je ze tenminste nog goed finetunen, zonder dat je tegen een andere lnb aankomt. Ik heb zelf nooit uitval (behoudens heftig onweer).

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk hier effe dan zie je het resultaat waar die zenders zitten 

 

http://nl.kingofsat.net/find.php?question=fox%2B1&Submit=Zap

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mij ook, 4 koppen=4 satelieten. maar ik weet zeker dat ik de italiaans fox+1 en fox+2 heb kunnen ontvangen, en die zitten op Astra4a. Of ben ik nu gek? Er stond eerst ook een goeie 75% Q bij deze satelliet.

Dat was dus de Hotbird.

Vandaar mijn eerdere opmerking hierboven dat het wenselijk is dat je voor elke satelliet waarop je een lnb wilt afstellen, even een vaste frequentie gebruikt.

Een actuele FTA frequentie die werkt.

 

Even kingofsat.net erbij is dan de kortste klap, zoals smetje aangeeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je gelijk hebt, dat trage gezap en soms nog wat haperingen lijkt erop dat ie nog wat finetuning kan gebruiken.

ik heb nu de lnb's in de goed verticale stand gezet, (zoals op je voorbeeld) ze zijn allemaal ongeveer even sterk qua signaal.

Dan blijft er nog over; ietsje aan de schotel draaien , of de graden 'hoek' van de schotel veranderen, ik hoop dat ik er wat mee opschiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zapsnelheid kan net zo goed het gevolg zijn van de kwaliteit en merk diseqc-schakelaar. Ik zou niet te veel meer aan die schotel gaan morrelen.

Welk merk diseqc heb je?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Venton DiSEqC 4/1 Switch Premium Line 418p, maar ik heb ook nog een spaun 411 liggen ergens, maar daar zat wat corrosie in de behuizing, daarom had ik een andere gekocht, verder deed ie t nog prima. ik heb wel op twee punten in de coax kabel een f-connector koppelstuk moeten plaatsen(ging niet anders) dat kan ook iets of wat met het kwaliteitsverlies te maken hebben. ik heb m ooit eens met een coaxkabel uit 1 stuk aangesloten en was maar iets beter, een paar %.  Die koppelstukken zijn niet van een bijzondere kwaliteit, en een gedeelte van de coax kabel (tussen de twee koppelstukken) is 10 jaar oud, maar die kan ik niet in z'n geheel vervangen (lang verhaal..) het is OF deze opstelling OF een zooitje gaten boren in huis, maar daar begin ik pas aan als t maximale eruit is gehaald en niet voldoende blijkt.  

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

@badkarma777, jouw opmerkingen over die koppelstukken zijn helemaal terecht! Ik zou daar allereerst maar verbeteren waar dat mogelijk is. 

Als dat (te) weinig effect heeft, zou ik toch een Spaun of een Triax diseqc inzetten. Mijn ervaring is dat die niet alleen betrouwbaar en snel zappen, maar ook weinig schakelproblemen en schakelfouten (bv lekkage van een Hotbirdzender in de Astralijst) geven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...