Ga naar inhoud


Vervanger gezocht voor Azbox Premium HD


sattools

Aanbevolen berichten

Vrienden,

 

Ik heb een vraag. Ik bezit momenteel een Azbox Premium HD met extra DVB-C tuner.

Tot voorkort voldeed de tuner eigenlijk wel aan onze behoefte. 

Nu ondervind ik veel problemen met gecodeerde zenders, oscam versies lopen niet lekker meer etc.

 

Ik kijk nu naar een vervanger dus.

Als ik een betrouwbare tuner wil met DVB-S2 en DVB-C en opname mogelijkheden kom je op de DM7020HD voor zon

500 euro. Goedkoper de VU DUO (word die nog gemaakt??) voor 300 euro en tenslotte de Gigablue HD 800 QUAD voor 289 euro.

Ik wil niet weer voor het probleem komen dat de ontvanger na 6 maanden compleet out of date is zoals dat met

de Azbox gebeurde terwijl dat ik hem kocht men hem de hemel in prees.

 

Wat is een verstandige keus zonder kapitalen uit te geven (= boven 400 euro)

 

Ik hoor graag jullie bevindingen.

 

Groet, Sattools

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Waarom plaats je die vraag in off-topic en niet gewoon in 'Overige merken', of 'Satelliet TV - Algemeen' waar hij thuis hoort?

 

Bij deze verplaatst.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Vu duo is ook voor 289 te vinden hoor, gewoon even zoeken met VU+ en almere of op amazone.

Kijk wel uit waar je een VU koopt want ze zijn er ook goedkoper alleen zijn dat vrijwel zonder uitzonderingen klonen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, thanks, was nog niet op de hoogte dat er ook VU klonen in omloop waren!

Ik zie dat de VU+ DUO2 nog niet zolang op de markt is, draait deze ook 'alternatieve' firmware?

aangepast door sattools

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Blijft moeilijk zo'n keuze. Persoonlijke voorkeuren en smaak zijn niet te verwaarlozen. Het probleem is dat er met de regelmaat van de klok nieuwe E2 ontvangers op de markt komen voor steeds minder geld en steeds meer mogelijkheden. Zoals de TS al aangeeft, na 6 maanden is zo'n raspaardje al verouderd of blijkt problemen te hebben (al dan niet van structurele aard). Ook ik ben door schade en schande wijs geworden. Persoonlijk laat ik alles links liggen wat uit de binnenlanden van China vandaan komt. Niks als ellende, soms zelfs een clone van een clone. Beste optie is te gaan zoeken naar een merk en type wat goed door de importeur wordt ondersteund (ook na zeg maar een jaar). Hoeft zeker niet meteen een Dreambox te zijn. Ik heb goede ervaringen met apparatuur uit Korea. ook goedkoop geproduceerd en veel minder last van problemen. Merken als Humax, MK Digital (uit Korea dus niet de Octagon SF8!!).

 

Als je een fan van OpenPli bent is een Dreambox momenteel zelfs te ontraden. OpenPli heeft deze week officieel de ontwikkeling voor Dreambox STB's gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vrienden,
 
Ik heb een vraag. Ik bezit momenteel een Azbox Premium HD met extra DVB-C tuner.
Tot voorkort voldeed de tuner eigenlijk wel aan onze behoefte. 

 
Ik hoor graag jullie bevindingen.
 
Groet, Sattools

je wil dus een combo combinatie dvb-s2 en dvb-c/t

dan vergeet direkt de eerder genoemde VU+ DUO en kijk naar nieuwere modellen

VU+ Ultimo of VU+ DUO2

waarbij ik de laatste aangeschaft heb wegens dvb-s2 (twee insteektuners) 2 x dual dvb-s2 + 1 x dvb-c/t

in combinatie zou men misschien liever de Ultimo nemen (drie insteektuners) 1 x dual dvb-s2 + 2 x dvb-c/t

 

bovendien reageerde ik enkel principieel op VU+ (en die oude DUO) en mag je ook andere receivers overwegen.

budget is meestal het belangrijkste.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...