DBdrug Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 Dreambox van mijn ouders doet raar, ontvangt nog wel op 19.2 (duurt soms wel even), maar niets meer op 23.5. Leek een kwestie van signaal/schotel, echter dit nagekeken en zelfs de LNB vervangen door een nieuwe, maar probleem blijft... Vandaag mijn XP1000 aan zelfde kabel gezet, op alle kanalen direct beeld! Zowel op 19.2 als 23.5 geen enkel probleem. Hoek van Duo LNB met de XP1000 nog even geoptimaliseerd, daarna signaal rond de 11dB (HD kanalen), lijkt me prima. Echter bij opnieuw aansluiten van de DM800 gelijk weer melding 'Afstemmen mislukt'. Box nog voorzien van laatste PLi, alles netjes ingesteld, maar mag niet helpen. Conclusie: tuner defect? Of zijn er nog andere opties? Is tuner eventueel te vervangen of nieuwe box dan de betere optie?
bigtwin Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 Ik kan me herrinneren dat er over de 800 vaker is gezegd dat de voeding dit soort problemen kan veroorzaken, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb zelf geen 8000. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
jeevanhoof Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 Kan de voeding zijn. Laat hem anders eens zelf de zenders zoeken. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
DBdrug Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2013 Ik heb box eens open geschroefd, blijkt een elco te zijn die compleet is gesprongen. Is gewoon open aan de bovenkant... lijkt me een goede reden voor vage klachten! Zal deze eens laten vervangen, dan weer eens testen. Bedankt voor de reacties.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen