Ga naar inhoud


Bij Hoevelaken rechts af


gerrit B

Aanbevolen berichten

Wie kent die uitspraak niet, maar helaas heb ik nu toch al 2 keer die afslag gemist.

Kom je nl. vanuit Amsterdam richting Amersfoort dan staat bij Amersfoort een bord voor rechts af naar Utrecht, Zwolle en Hoevelaken.

Neem je die afslag dan krijg je even later de Afslag Utrecht

onder de brug door komt de afslag Zwolle

en dan zou je de afslag Hoevelaken verwachten, maar die is er dus niet of niet meer want er staat een mooi blinkend vangrail en aan de andere kant van dat vangrail is de afslag Hoevelaken.

Rij je door dan is het volgende bord Apeldoorn.

Gevolg is dat je 8 Km door kunt rijden tot aan Barneveld, daar van de snelweg af en dan binnendoor weer terug naar Hoevelaken.

 

Zie ik nu een bord over het hoofd of is die afslag inderdaad opgeheven maar hebben ze de borden nog niet aangepast?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt daar maar 1 voorsorteerstrook dus je kunt gewoon de verkeerde niet pakken alleen hebben ze de afslag hoevelaken verstopt onder de afslag Utrecht (kan ik me haast niet voorstellen) of Zwolle (maar dan ga je de brug over) want voor de echte afslag daar staat een nieuw vangrail voor.

Kan je wel vertellen dat als je dat voor de 2e keer overkomt en je weer langs het bord met de afslag  moet rijden je wel denkt van *&%$@#O*&%$

Mijn navigatie denkt er precies het zelfde over.

Die geeft ook keurig aan welke rijstrook je moet volgen maar op het moment dat hij zegt dat je de afslag Hoevelaken moet nemen staat daar dus dat vangrail en kun je niet anders dan weer een kwartier omrijden.

 

Suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijkswaterstaat heeft e.e.a  dus  wel aangepast maar gewoon vergeten om bij de afslag Utrecht ook even de afslag Hoevelaken te vermelden.

Een ieder die daar gewoon de borden volgt zal dus vrijwel zeker ook verkeerd rijden en dezelfde route volgen als wat ik al 2 keer heb gedaan of bij Barneveld de A1 weer opdraaien om dan wel de afslag Hoevelaken te kunnen nemen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag bericht van RWS dat ze het onderzocht hadden en inderdaad hadden geconstateerd dat e.e.a niet echt duidelijk was sinds ze op 3 juni de afslag hoevelaken hadden afgesloten.

Als het goed is worden er nu binnen enkele weken extra borden geplaats om de weggebruiker via de A28 en via het industriegebied naar Hoevelaken te leiden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja

 

Het is wel de bedoeling dat deze afslag in de toekomst weer opengaat zo is mij verteld.

 

Helaas is dat pas tussen 2019 en 2022 maar er zou een overeenkomst getekend zijn tussen regio en regering dat rond die tijd het hele knooppunt daar zal worden aangepast.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Hoevelaken mogen ze van mij de vangrails doortrekken. Idoot veel op en af ritten vlak na elkaar en te weinig asfalt.

Enfin, ik bespeur al sterke verbetering sinds ze van oost<>west de 3e rijstrook opengezet hebben.

Het is onbegrijpelijk dat hier al niet jaren terug aanpassing op geweest is. Maar dat zal wel door de milieumaffia vertraagd zijn ;(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog eens extra opgelet want RWS geeft aan dat er een omleidingsroute zou zijn ingesteld.

Nou er staan dus 2 gele borden 1 met de melding dat de situatie bij afslag hoevelaken is aangepast en op de volgende staat nog een keer dat de situatie is gewijzigd en dat de navigatie uit moet.

Voor de rest zie je alleen de volgende borden en geen omleidingsroute.

hoevelaken%201.jpg

 

dan komt deze

 

hoevelaken%202.jpg

 

dan de afslag Utrecht die je dus volgens RWS zou moeten volgen

 

hoevelaken%203.jpg

 

Geen Hoevelaken dus dan maar de volgende

 

hoevelaken%204.jpg

 

Ook geen Hoevelaken dus dan de volgende maar

 

hoevelaken%205.jpg

 

ja en daar staat die dan, maarwel aan de andere kant van het vangrail.

 

hoevelaken%206.jpg

 

Terwijl het zo eenvoudig opgelost kan worden, simpel even iemand met een ladder en wat plakletters langs sturen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee bij de afslag Zwolle ga je nu direct de bocht om en ga je de brug over richting Nijkerk en kom je niet bij de afslag Hoevelaken.

Ik zal kijken of ik die foto ook nog heb.

Verder heeft RWS alleen maar een route bedacht, geeft ook aan dat er wat verandert is maar stuurt je vervolgens nergens naar toe omdat ze vergeten zijn die borden te plaatsen om die nieuwe route aan te geven.

 

Maar ik ga dat de volgende keer ook zeker proberen want er zit daar een leverancier van ons dus ik kom daar nog wel eens om op weg naar huis nog even snel wat op te halen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar zat die ook maar nu zie je dus de nieuwe afrit van de A28 richting Apeldoorn (die ze nu 2 baans hebben gemaakt)

En de 3e baan die dan naar Hoevelaken gaat

Maar via jou baan op de A1 kun je daar dus niet meer komen daar staat nu dus dat mooie glimmende vangrail tussen.

 

onderstaand het overzicht wat ik van RWS heb ontvangen

hoevelaken%20overzicht.jpg

 

Volgens mij kun je beter, als je de A28 op gaat en afslag Amersfoort pakt, aan de andere kant meteen de A28 weer oprijden richting Apeldoorn want dan kom je wel gewoon bij de afslag Hoevelaken en hoef je je niet over dat industriegebied te wurmen met al die stoplichten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

vandaag een reactie van Rijkswaterstaat

 

Rijkswaterstaat heeft de situatie intern besproken en wij kunnen u informeren dat de
bewegwijzering inmiddels is aangepast. Er zijn extra borden geplaatst om de
situatie te verduidelijken. Er komt nog een extra definitief bord bij op de A1
vanuit Amsterdam
.

 

Dus als het goed is kun je nog steeds niet bij Hoevelaken rechts af maar wordt je nu in ieder geval wel via borden gewezen hoe je wel moet rijden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...